/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nogen erfaring med POR15 (Paint on rust)
Fra : Bjarne Haug


Dato : 14-06-05 18:36

Er der nogen erfaring med ovenstående?
Det lyder lidt heftigt at det skulle lade sig gøre.

www.por15.dk


mvh
Bjarne



 
 
Torben \(Tilst\) (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben \(Tilst\)


Dato : 14-06-05 19:08


"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse
news:42af1570$0$39030$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er der nogen erfaring med ovenstående?
> Det lyder lidt heftigt at det skulle lade sig gøre.
>
> www.por15.dk
>
>
> mvh
> Bjarne
>
Prøv Google Groups og se tonsvis a hit alle med gode erfaringer


--
Mvh

Torben



Klaus D. Mikkelsen (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-06-05 19:22

Bjarne Haug skriver:
>
> Er der nogen erfaring med ovenstående?
> Det lyder lidt heftigt at det skulle lade sig gøre.
>
> www.por15.dk

Underligt at bilfabrikanterne ikke bruger det på undervognen af deres
biler ??

Så var rustgaranti på 15 år intet problem

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-05 19:33


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42AF205E.4C848E@du.kan.finde.den...
> Bjarne Haug skriver:
>>
>> Er der nogen erfaring med ovenstående?
>> Det lyder lidt heftigt at det skulle lade sig gøre.
>>
>> www.por15.dk
>
> Underligt at bilfabrikanterne ikke bruger det på undervognen af deres
> biler ??

Jep danskerne kan bare det der med at finde nye produkter, med imponerende
virkning.
Lige fra olieadditiver, så motoren kan køre uden olie, til lakforseglinger
der giver ny lak og teflonbehandlinger så cylinder og stempler er
uopslidelige.

> Så var rustgaranti på 15 år intet problem

nemlig


--
Tom



Bjarne Haug (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne Haug


Dato : 14-06-05 19:37

Hehehe det kan der være noget om...


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42AF205E.4C848E@du.kan.finde.den...
> Bjarne Haug skriver:
>>
>> Er der nogen erfaring med ovenstående?
>> Det lyder lidt heftigt at det skulle lade sig gøre.
>>
>> www.por15.dk
>
> Underligt at bilfabrikanterne ikke bruger det på undervognen af deres
> biler ??
>
> Så var rustgaranti på 15 år intet problem
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Thomas Rasmussen (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 14-06-05 21:04

Bjarne Haug wrote:
> Hehehe det kan der være noget om...

Ja, og så alligevel... det er jo en udgift ekstra, og jeg tror ikke at
de fleste forbrugere har lyst til at betale endnu mere for bilerne (slet
ikke herhjemme).

Jeg har selv prøvet det på udvalgte steder på min gamle Golf. Det virker
faktisk OK, jeg havde en skærmkant der var rimelig ramt af rust
(overflade, ingen gennemtæring) og den fik en tur sidste sommer og
rusten er ikke blomstret op der endnu.

Andre steder på bilen hvor der var rustpletter er resultatet det samme
(indtil videre). Eneste par problemer (syntes jeg) er det er
tidskrævende at arbejde med (der skal lægges 3-4 lag med 4-6 timers
mellemrum), og så er deres små kits noget skrammel hvis ikke man skal
bruge det hele på een gang (eller over fx. en weekend). Dåsen er umulig
at få op efter den har været åbnet et par gange.

Hvis jeg havde et godt sted at stå og havde en weekend (samt nødvendige
powertools tilrådighed) ville jeg gerne have givet den en ordentlig
omgang ved skærmkanter og lign. hvor rusten har fat.

Thomas
PS. Gider du ikke godt rette dig ind efter god netikkette og svare
_under_ det du citere (og så klippe resten væk)?

Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 05:14

Thomas Rasmussen skriver:
>
> Ja, og så alligevel... det er jo en udgift ekstra, og jeg tror ikke at
> de fleste forbrugere har lyst til at betale endnu mere for bilerne (slet
> ikke herhjemme).

Hvis det er så "knaldfantastisk" som der beskives er jeg sikker på at
bilfabrikanterne ville male undervognen med det, i stedet for den type
maling og ekstrabeskyttelse de bruger i dag.

Tænk på, hvor mange penge og ærgelser det vil spare dem for.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 15-06-05 08:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:42AFAB24.73D9149A@du.kan.finde.den:

> Thomas Rasmussen skriver:
>>
>> Ja, og så alligevel... det er jo en udgift ekstra, og jeg tror ikke at
>> de fleste forbrugere har lyst til at betale endnu mere for bilerne (slet
>> ikke herhjemme).
>
> Hvis det er så "knaldfantastisk" som der beskives er jeg sikker på at
> bilfabrikanterne ville male undervognen med det, i stedet for den type
> maling og ekstrabeskyttelse de bruger i dag.
>
> Tænk på, hvor mange penge og ærgelser det vil spare dem for.

Hva snakker du om? Det er sikkert med garanti dyrere at anvende POR15 end
det de istedet bruger. Og det de bruger giver sikkert den beskyttelse de
syntes bilerne skal have. På en del biler virker det jo ganske udemærket de
år det skal. At vi så herhjemme godt kan lide at køre i vores biler mere
end 6-8 år er noget helt helt andet. Hvis de kunne spare penge og ærgelser
så ville de jo også have givet den rigtige rustbeskyttelse med pava,
dinitrol eller lign. så det ikke var nødvendigt at bruge 2-3kkr på det når
man køber en spritny bil herhjemme.

Thomas

Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 09:04

Thomas Rasmussen skriver:
>
> Hva snakker du om?

Prøv at vær den første der giver 30 års rustgarantid på hele bilen,
uden at bruge en kr til aftermarket, det kan du godt gøre for 30kkr
efter afgift på det danske marked.

> Det er sikkert med garanti dyrere at anvende POR15 end
> det de istedet bruger.

Næppe, for du kan male hele bilen indvendigt med vidundermalingen, kan
du spare olie og voksbehandlinger, der kræver flere forskellige
behandlingsmetoder.


> Og det de bruger giver sikkert den beskyttelse de
> syntes bilerne skal have.

Sikkert, Mercedes eksempelvis der giver en seriøs lang rustgaranti,
døjer gevalidgt med det.

> På en del biler virker det jo ganske udemærket de
> år det skal.

Ford eksempelvis ?
Har du læst sidste nummer af Motor ?
Både Focus og Mondeo lider af rust.

> At vi så herhjemme godt kan lide at køre i vores biler mere
> end 6-8 år er noget helt helt andet. Hvis de kunne spare penge og ærgelser
> så ville de jo også have givet den rigtige rustbeskyttelse med pava,
> dinitrol eller lign.

Har du set på en VW for nyligt ?

> så det ikke var nødvendigt at bruge 2-3kkr på det når
> man køber en spritny bil herhjemme.

Hvis det er nøvendigt køber man for dårlig en bil.
Men hvorfor bruge så mange penge på pava , dinitor, whatever, når man
en gang for alle kan behandle dem med POR15. Det holder jo evigt og du
er fir for efterbehandlinger.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 15-06-05 10:00

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:42AFE106.1980CE83@du.kan.finde.den:

>> På en del biler virker det jo ganske udemærket de
>> år det skal.
>
> Ford eksempelvis ?
> Har du læst sidste nummer af Motor ?
> Både Focus og Mondeo lider af rust.

Jeg holder ikke Motor, så nej... men er Danmark repræsentativt for alle
de andre lande både Ford, Mercedes og lign. sælger til? Jeg syntes det er
klart at producenterne 'optimere' bilerne til deres store markeder og det
lider vi så under her i Danmark hvor rustbetingelserne er noget nær
perfekte (fugt, moderate temp. og masser af dejlig salt 6mdr om året).

>> At vi så herhjemme godt kan lide at køre i vores biler mere
>> end 6-8 år er noget helt helt andet. Hvis de kunne spare penge og
>> ærgelser så ville de jo også have givet den rigtige rustbeskyttelse
>> med pava, dinitrol eller lign.
>
> Har du set på en VW for nyligt ?

Jada, kører selv i en VW (ok... den er 20år gammel og har ikke voldsomt
meget rust i undervognen da den kommer fra Sweitz/Sydtyskland), hvad skal
jeg kigge på den for?

>> så det ikke var nødvendigt at bruge 2-3kkr på det når
>> man køber en spritny bil herhjemme.
>
> Hvis det er nøvendigt køber man for dårlig en bil.
> Men hvorfor bruge så mange penge på pava , dinitor, whatever, når man
> en gang for alle kan behandle dem med POR15. Det holder jo evigt og du
> er fir for efterbehandlinger.

Måske fordi det er en noget mere omstændig opgave at sprøjte hele
undervognen med POR15. Jeg må da erkende at det kunne være et interessant
projekt men da det skal males på råt metal så skal der jo strippes en del
ned for at komme til. Og jeg har ikke sagt noget om at det holder for
evigt, blot at det ser ud til at virke på min bil. Jeg syntes man ser
mange biler som har fået en 'rust' behandling med det standard rustrøde
maling (indeholder vel zink eller lign) hvor rusten bobler lystigt op
igen. Dette kan jeg så sammenligne med hvordan de områder jeg har
behandlet med POR15, der er det ikke boblet op endnu.

Men hvis du ikke gider tro på at det virker, så lad da være... jeg var
selv meget kritisk inden jeg prøvede det. Men de 200kr et startsæt
kostede kunne jeg godt undvære. Om jeg skal efterbehandle ved jeg ikke,
men een ting er helt sikkert, den skærmkant ville have set mere træls ud
nu hvis ikke den var blevet behandlet.

Thomas


Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 10:09

Thomas Rasmussen skriver:
>
> Jeg holder ikke Motor, så nej... men er Danmark repræsentativt for alle
> de andre lande både Ford, Mercedes og lign. sælger til?

Til dels.

> Jeg syntes det er
> klart at producenterne 'optimere' bilerne til deres store markeder og det
> lider vi så under her i Danmark hvor rustbetingelserne er noget nær
> perfekte (fugt, moderate temp. og masser af dejlig salt 6mdr om året).

Tjah, VW gør det.....

> Jada, kører selv i en VW (ok... den er 20år gammel og har ikke voldsomt
> meget rust i undervognen da den kommer fra Sweitz/Sydtyskland), hvad skal
> jeg kigge på den for?

De er godt behandlet fra fabrikken af. At give en sådan bil en
behandling når den kommer til landet er overkill.....

> Måske fordi det er en noget mere omstændig opgave at sprøjte hele
> undervognen med POR15.

Næppe i sprøjterobotten med det og så er det klaret. Har en kollega (i
Tyskaland) der har arbejdet en god håndfuld år med installation og
indkøring af sprøjtemmaskiner.

> Jeg må da erkende at det kunne være et interessant
> projekt men da det skal males på råt metal så skal der jo strippes en del
> ned for at komme til. Og jeg har ikke sagt noget om at det holder for
> evigt

Nej, men det har de på hjemmesiden.


> blot at det ser ud til at virke på min bil. Jeg syntes man ser
> mange biler som har fået en 'rust' behandling med det standard rustrøde
> maling (indeholder vel zink eller lign) hvor rusten bobler lystigt op
> igen. Dette kan jeg så sammenligne med hvordan de områder jeg har
> behandlet med POR15, der er det ikke boblet op endnu.

Sleb du ned til al rust var fjernet, eller "kapslede" du blot rusten
inde ?

> Men hvis du ikke gider tro på at det virker, så lad da være...

Der sælges masser af lignende produkter, "Rustomdanner" osv. De virker
fint de første par år, og så er det sket....

Slibe ned virker hver gang.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 15-06-05 10:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:42AFF00F.73470BCA@du.kan.finde.den:

>> Jada, kører selv i en VW (ok... den er 20år gammel og har ikke
>> voldsomt meget rust i undervognen da den kommer fra
>> Sweitz/Sydtyskland), hvad skal jeg kigge på den for?
>
> De er godt behandlet fra fabrikken af. At give en sådan bil en
> behandling når den kommer til landet er overkill.....

Mig bekendt anbefaler FDM *altid* at give en ny bil en behandling.

>> blot at det ser ud til at virke på min bil. Jeg syntes man ser
>> mange biler som har fået en 'rust' behandling med det standard
>> rustrøde maling (indeholder vel zink eller lign) hvor rusten bobler
>> lystigt op igen. Dette kan jeg så sammenligne med hvordan de områder
>> jeg har behandlet med POR15, der er det ikke boblet op endnu.
>
> Sleb du ned til al rust var fjernet, eller "kapslede" du blot rusten
> inde ?

Til dels... der blev slebet så lak og lign. var væk men der var stadig
rustkrater tilbage.


>> Men hvis du ikke gider tro på at det virker, så lad da være...
>
> Der sælges masser af lignende produkter, "Rustomdanner" osv. De virker
> fint de første par år, og så er det sket....
>
> Slibe ned virker hver gang.

Muligvis, men det er ikke altid at man gider det, du kommer jo også nemt
til at slibe så meget ned at der tilsidst ikke er noget metal tilbage.
For mit vedkommende er skærmkanten da overkommelig at skifte (det var
forskærmen) men hvis jeg kunne give den et par år mere, så er jeg også
tilfreds. Den skal alligevel skiftes indenfor overskuelig fremtid.

Thomas

Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 15:00

Thomas Rasmussen skriver:
>
> Mig bekendt anbefaler FDM *altid* at give en ny bil en behandling.

Pas, det har jeg ikke læst.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars L. Hansen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 15-06-05 12:08

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>
> Næppe, for du kan male hele bilen indvendigt med vidundermalingen, kan
> du spare olie og voksbehandlinger, der kræver flere forskellige
> behandlingsmetoder.

Da POR15 er en slags maling, så egner den sig nok ikke til undervogn og
skærmkasser. Malingen ville blive slået af i flager pga. stenslag o.l.
Den trænger nok heller ikke så godt ind mellem pladeombukninger o.l.,
som varm voks ville gøre.

Men tænk at du kan hidse dig sådan op over et produkt. Tror du heller
ikke på at et produkt som Hammerite virker? Det sælger de ellers i
Bilka. Er Bilka så nogle svindlere?

Jeg tror sgu jeg køber en bøtte bare for at prøve. Jeg har masser af
rustent metal at male på :) Så kan vi tales ved om et par år, når jeg
ved hvordan det virker.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 12:22

"Lars L. Hansen" skriver:
>
> Da POR15 er en slags maling, så egner den sig nok ikke til undervogn og
> skærmkasser.

Det anbefaler de da selv, citat:
Du kan f.eks undervognsbehandle en gammel bil med POR-15 og få den
bedste undervogns beskyttelse uden at miste originaliteten af bilen.


> Malingen ville blive slået af i flager pga. stenslag o.l.'

Nej nej - citat:
POR15 er meget fleksibelt, så selv stenslag er det også
modstandsdygtigt over for.


> Den trænger nok heller ikke så godt ind mellem pladeombukninger o.l.,
> som varm voks ville gøre.

Det ved jeg ikke for jeg ved ikke, hvor tyndt det er, men du kan da
spraymale med det....


> Men tænk at du kan hidse dig sådan op over et produkt.

Hidse mig op ?
Hvor ?


> Tror du heller ikke på at et produkt som Hammerite virker?

Har du prøvet Hammerite ?


> Det sælger de ellers i
> Bilka. Er Bilka så nogle svindlere?

Det er de (ikke at det har noget med hammerite at gøre), de sælger,
hvad folk vil købe...


> Jeg tror sgu jeg køber en bøtte bare for at prøve. Jeg har masser af
> rustent metal at male på :) Så kan vi tales ved om et par år, når jeg
> ved hvordan det virker.

Du skal da være velkommen......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Vollert (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 15-06-05 04:40

Også skrev Vollert
> Bjarne Haug skriver:
>>
>> Er der nogen erfaring med ovenstående?
>> Det lyder lidt heftigt at det skulle lade sig gøre.
>>
>> www.por15.dk
>
> Underligt at bilfabrikanterne ikke bruger det på undervognen af deres
> biler ??

De bruger jo heller ikke Pava eller Dinetrol ell. er det så også noget
opreklameret uvirksom lort ?
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert




Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 05:13

Martin Vollert skriver:
>
> De bruger jo heller ikke Pava eller Dinetrol ell. er det så også noget
> opreklameret uvirksom lort ?

De har noget lignende - ihvertfald VW.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Vollert (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 15-06-05 15:36

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:
>>
>> De bruger jo heller ikke Pava eller Dinetrol ell. er det så også
>> noget opreklameret uvirksom lort ?
>
> De har noget lignende - ihvertfald VW.

Ja det er vel noget som den danske importør efterbehandler med Pga. det
nordiske klima, jeg tvivler på at de gør det ved alle de biler VW laver til
F.esk spanien, også er det VW bruger sikkert billiger en det andet produkt
og derfor havner det under bunden på bilen og ikke POR15 F.eks.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert





Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 15:55

Martin Vollert skriver:
>
> Ja det er vel noget som den danske importør efterbehandler med Pga. det
> nordiske klima

Nej.

> også er det VW bruger sikkert billiger en det andet produkt
> og derfor havner det under bunden på bilen og ikke POR15

Hvis det var sådan et vidundermiddel som de selv påstår, ville der
produceres langt mere af det og bilproducenterne ville købe det i
tonsvis.

Så ville prisen komme langt længere ned....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Vollert (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 15-06-05 16:52

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:
>>
>> Ja det er vel noget som den danske importør efterbehandler med Pga.
>> det nordiske klima
>
> Nej.

Ja det må jeg jo så tage dit ord for.

>> også er det VW bruger sikkert billiger en det andet produkt
>> og derfor havner det under bunden på bilen og ikke POR15
>
> Hvis det var sådan et vidundermiddel som de selv påstår, ville der
> produceres langt mere af det og bilproducenterne ville købe det i
> tonsvis.
>
> Så ville prisen komme langt længere ned....

Næppe for der sidder jo sikkert andre som dig som allerede har afgjort deres
mening ud fra hvad de tror.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert






>
> Klaus



Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 22:13

Martin Vollert skriver:
>
> Ja det må jeg jo så tage dit ord for.

Ja.

> Næppe for der sidder jo sikkert andre som dig som allerede har afgjort deres
> mening ud fra hvad de tror.

Næppe.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-06-05 07:50


"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:42afa2e8$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...

> De bruger jo heller ikke Pava eller Dinetrol ell. er det så også noget
> opreklameret uvirksom lort ?

Saab og Volvo bruger Mercasol, som man også kan købe i butikkerne...

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Martin Vollert (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 15-06-05 15:38

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse news:42afa2e8$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> De bruger jo heller ikke Pava eller Dinetrol ell. er det så også
>> noget opreklameret uvirksom lort ?
>
> Saab og Volvo bruger Mercasol, som man også kan købe i butikkerne...

Ja for de kender det nordiske klima, og hvad det kræver af en bil, men ved
du hvorfor de bruger Mercasol ? er det fordi det er det billiger end F.eks
POR15 eller hvad.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert



Jens Jessen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 15-06-05 08:56

Har prøvet det i en gør det selv serie i bladet Klassisk Bil & MC på en 45
år gammel benzintank, og testens resultater var absolut positive. Kun
positive ord herfra. Testen er i blad nummer 6 2005 - altså det der i
kioskerne nu.

--
Med venlig hilsen
Motor Press
V/journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK 8660 Skanderborg
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK + 8657 7204
Mobil: DK + 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse
news:42af1570$0$39030$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er der nogen erfaring med ovenstående?
> Det lyder lidt heftigt at det skulle lade sig gøre.
>
> www.por15.dk
>
>
> mvh
> Bjarne
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste