Fejlen på Peugeots ”brandbil” er
Fra : Ricky

Dato : 14-06-05 14:57

Snippet fra fdm.dk

Fejlen er ifølge importøren elektrisk og ligger i stikket til den
elektriske servopumpe. I det nordiske klima kan der åbenbart komme en
blanding af fugt og salt ind i stikket, som derefter kan skabe overgang
i det elektriske system, som derefter selvantænder.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-06-05 15:39

Tue, 14 Jun 2005 15:57:03 +0200, skrev Ricky, på 6 linier, i
<42aee218$0$757$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

> [...]
>blanding af fugt og salt ind i stikket, som derefter kan skabe overgang
>i det elektriske system, som derefter selvantænder.

Er der strøm på servoen når tændingen er taget?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : SG

Dato : 14-06-05 18:09

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in

> Er der strøm på servoen når tændingen er taget?

Jeg kunne også godt tænke mig lidt mere teknisk info.

Det lyder mystisk, at Peugeot finder løsningen på fejlen samme dag som
fejlen offentliggøres i diverse medier. Især når de har arbejdet på at
finde fejlen siden februar.

Det kunne lyde som om, de hurtigt bare har fundet en "syndebuk".

Jeg vil stadig være noget bekymret, hvis jeg var Peugeot-ejer.

-SG

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-06-05 18:36

SG wrote:

> Det lyder mystisk, at Peugeot finder løsningen på fejlen samme dag som
> fejlen offentliggøres i diverse medier. Især når de har arbejdet på at
> finde fejlen siden februar.

Det har de heller ikke. Siden februar er syv danske og to svenske
307'ere brudt i brand. De skal jo også lige fastslå at der er tale om et
mønster i brandene, og ikke bare tilfældigheder.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : SG

Dato : 14-06-05 19:13

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in news:42af1593$0$18638
$14726298@news.sunsite.dk:

> Det har de heller ikke. Siden februar er syv danske og to svenske
> 307'ere brudt i brand. De skal jo ogs† lige fastsl† at der er tale om et
> m›nster i brandene, og ikke bare tilf‘ldigheder.

Jo men jeg tror ikke på, at de først har fundet et mønster nu.

Desuden var det heller ikke min pointe. Pointen er, at det lyder mystisk at
de lige præcis i dag finder løsningen. Da det blev offentliggjort i morges,
var der nemlig ikke fundet nogen løsning på problemet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:18

"Lars L. Hansen" skriver:

> Det har de heller ikke. Siden februar er syv danske og to svenske
> 307'ere brudt i brand. De skal jo også lige fastslå at der er tale om et
> mønster i brandene, og ikke bare tilfældigheder.

Ingen i tyskland, norge, eller england ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-06-05 20:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> Ingen i tyskland, norge, eller england ?

Nej, ikke ifølge Berlingeren. Det skyldes korrosion pga. klimaet. Jeg
ved ikke hvorfor nordmændene er gået fri.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 20:39

"Lars L. Hansen" skriver:

> Nej, ikke ifølge Berlingeren. Det skyldes korrosion pga. klimaet. Jeg
> ved ikke hvorfor nordmændene er gået fri.

Klimaet i nordtyskland er ikke meget forskelligt fra "synnejyland"

Fra : Ricky

Dato : 15-06-05 05:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> Klimaet i nordtyskland er ikke meget forskelligt fra "synnejyland"
>

> Klaus

Der HAR været tilfælde i både Norge og England.

Jeg ved ikke lige med Nordtyskland, men man ser jo heller ikke mange
tyske indreg. Peugeoter i Nordtyskland.

I England var der ballade allerede i år 2002. Der var en gut, hvor hans
307'er brændte af, og der sagde Peugoet at det skyldtes hans håndfri
mobilinstallation. *LOL*

Ricky

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 07:08

Ricky skriver:

> I England var der ballade allerede i år 2002. Der var en gut, hvor hans
> 307'er brændte af, og der sagde Peugoet at det skyldtes hans håndfri
> mobilinstallation. *LOL*

Men alligevel ydede de fuld erstatning for bilen svjv.

Fra : Marco

Dato : 14-06-05 19:28

Jeg er IKKE bekymret - jeg må igen sige at min 307 nu har kørt 20.000 -
siden september sidste år - og endnu kun været på værksted til det
obligatoriske eftersyn. Den har IKKE haft EEN eneste fejl i den periode.

Hermed vil jeg ikke sige at der ikke er problemer med 307 - det er der jo
bevisligt. (Hvilke bilmodeller i disse tider kan mon i det hele taget sige
sig fri for det?)

Hvad der derimod kan undre er at man her i gruppen har SÅ meget imod 307 -
der er trods alt solgt omkring 22.000 i DK - men bevares - danskere ER jo
generelt dumme ???

Nå - folk må jo have deres meninger og deres 'biiiip' i fred - jeg er som
nævnt ikke bekymret - godt tilfreds med bilen og godt tilfreds med
værkstedet - den smule jeg altså ser til det

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 19:35

Marco wrote:
> [...]
> - siden september sidste år - og endnu kun været på værksted til det
> obligatoriske eftersyn. Den har IKKE haft EEN eneste fejl i den

Husk nu at den selvantænder spontant og uden forvarsel

Jeg synes stadig, PSA burde tilbyde en brandalarm som ekstraudstyr.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:36

Brian skriver:

> Jeg synes stadig, PSA burde tilbyde en brandalarm som ekstraudstyr.

Rolig nu, det gælder kun de 8500 af dem...

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 19:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Rolig nu, det gælder kun de 8500 af dem...

Jeg skrev PSA med vilje - hvorfor holde sig til Peugeot når
Citroen C3/5 havde samme feature på et tidspunkt

/Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 14-06-05 22:28

On Tue, 14 Jun 2005 20:55:06 +0200, Brian wrote:

> Jeg skrev PSA med vilje - hvorfor holde sig til Peugeot når
> Citroen C3/5 havde samme feature på et tidspunkt

Nu var det jo ikke C3/5 der havde den feature, men en behandling den fik i
Danmark (dvs. danskerne selv) der fik det til at gå galt.

mvh Bernhard

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-06-05 00:12

Bernhard Ege wrote:

> Nu var det jo ikke C3/5 der havde den feature, men en behandling den fik i
> Danmark (dvs. danskerne selv) der fik det til at gå galt.

Hvilken behandling?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-06-05 07:37

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev

> Hvilken behandling?

Lakbehandlingen som blev brugt under klargøringen, indeholdt fosfor som
angreb en gummipakning, hvorefter der kunne trænge vand ind, i ABSstyringen.

Og bilens dårligt designede elanlæg gjorde at ABSstyringen kunne sætte ild
til bilen.

Mvh, Uffe Ravn

Fra : anders

Dato : 15-06-05 10:50

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> Og bilens dårligt designede elanlæg gjorde at ABSstyringen kunne sætte ild
> til bilen.
>
> Mvh, Uffe Ravn

Enhver microprocessor der overbelastes/kortsluttes kan sætte ild i sig
selv/omgivelserne.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-06-05 12:08

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev

> Enhver microprocessor der overbelastes/kortsluttes kan sætte ild i sig
> selv/omgivelserne.

Det kommer da helt an på hvordan der er indkapslet og for-sikret og
monteret.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 12:12

anders skriver:

> Enhver microprocessor der overbelastes/kortsluttes kan sætte ild i sig
> selv/omgivelserne.

Avah ?

Klaus (elektronikuddannet)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-06-05 12:25

anders wrote:

> Enhver microprocessor der overbelastes/kortsluttes kan sætte ild i sig
> selv/omgivelserne.

Gu kan den da ej! End ikke i din vildeste feberfantasi!

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 12:39

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Gu kan den da ej! End ikke i din vildeste feberfantasi!

jow
Jeg har ved selvsyn set ATMEL processorer som har kortsluttet og sat ild i
brokoblingen. Jeg har endda set 80535 processorer lodde sig selv løs i PLCC
sokkelen, hvilket vil sige at temperaturen har været alamerende høj.
Sierra kører f.eks med 8031 processoren som er i familie med 80535.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-06-05 12:44

Tom wrote:
> [...]
> brokoblingen. Jeg har endda set 80535 processorer lodde sig selv løs i PLCC

Brokoblingen lyder som noget power mosfet noget, hvilket jo ikke direkte på substratet og
højst sandsynligt høj strøm.

> sokkelen, hvilket vil sige at temperaturen har været alamerende høj.

Bop boppelop, loddetin kommer i mange forskellige smeltetemps fra 100 grader og opad :)
Kan du sætte ild på noget med kogende vand?

> Sierra kører f.eks med 8031 processoren som er i familie med 80535.

Ja men de bryder ikke i brand af den grund.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 13:08

PLCC

> Brokoblingen lyder som noget power mosfet noget, hvilket jo ikke direkte
på substratet og
> højst sandsynligt høj strøm.

Det har været broen der står for 5V forsyningen. Den tåler ikke nødvendigvis
en kortslutning, når nu spændingsregulatoren ryger samtidig med processoren.
Når det hele så er beskyttet af en loddelak som skal modvirke korrosion, så
kan
det fint brænde.

> Bop boppelop, loddetin kommer i mange forskellige smeltetemps fra 100
grader og opad :)
> Kan du sætte ild på noget med kogende vand?

Standard loddetin med 49% bly , 49% tin og 2% sølv....omkring 170-180
grader, men sikker også MEGET højere temp. end lige omkring smeltetpunktet.

> Ja men de bryder ikke i brand af den grund.

Kommer an på hvor godt metalchassiet lukker tæt omkring elektronikken. Men
ved Ford "virker" det nu ikke som om at lige er der at ilden kan opstå, men
man skal nok ikke være skråsikker......der er trods alt lavet MANGE biler.

--
Tom

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-06-05 12:53

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> løs i PLCC sokkelen, hvilket vil sige at temperaturen har været
> alamerende høj. Sierra kører f.eks med 8031 processoren som er i

Jeg har også selv set en Motorola (68331 mener jeg) blive pæænt varm (og
rygende) indtil den blev hevet fra strømmen. Det der undre mig meget i
denne sag (og den med citronerne iøvrigt også) er hvorfor der ikke sidder
en sikring der springer. Alt andet lige må der kræves en pæn stor strøm for
at få tingene til at bryde i brand. Denne strøm er med garanti også højere
end den normale driftsspænding så at smide en sikring ind på plus siden
burde altså ikke være så svært. Så ville den idet mindste bare springe
sikringen og skulle på for at få reppet forbindelsen og skiftet sikringen.

Men moderne biler er måske så gode så de ikke behøver sikringer

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 13:14

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message
> [...]
> rygende) indtil den blev hevet fra strømmen. Det der undre mig meget i
> denne sag (og den med citronerne iøvrigt også) er hvorfor der ikke sidder

Sikringen sidder der skam. Men som regl er de på 10-15A eller sådan noget
vildt, så der kan sagtens opstå en rigtig fejl der gør at det kun bruger
f.eks 8 A og står og koger inde på printpladen. En sikring er ikke
nødvendigvis nogen garanti.

> [...]
> burde altså ikke være så svært. Så ville den idet mindste bare springe
> sikringen og skulle på for at få reppet forbindelsen og skiftet sikringen.

2-3A er nok til at elektronikkomponenter kan stå i lys lue. Jo mere moderne
processoren er jo mindre er den også og derfor også lettere at opvarme.

> Men moderne biler er måske så gode så de ikke behøver sikringer

Nej sikringer der skam nok af. En 30-50 sikringer er ikke unormalt

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 14:12

Tom skriver:

> jow
> Jeg har ved selvsyn set ATMEL processorer som har kortsluttet og sat ild i
> brokoblingen.

Læs lige igen Anders' påstand. der står "enhver microprocessor" kan
sætte ild i sig selv og omgivelserne. I dit tilfælde er det en
brokobling der går ild i, fordi den er forkert dimensioneret, eller
fordi der manglede en sikring/sikringskredsløb.

Det var ikke processoren der satte ild i noget.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-06-05 14:17

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Tom skriver:

> Læs lige igen Anders' påstand. der står "enhver microprocessor" kan
> sætte ild i sig selv og omgivelserne. I dit tilfælde er det en

Lad nu bare Tom køre løs til haslser dt :)

Vi andre nupper lige et æg:

http://www.phys.ncku.edu.tw/~htsu/humor/fry_egg.html

Fra : Bernhard Ege

Dato : 15-06-05 16:40

On Wed, 15 Jun 2005 08:36:51 +0200, Uffe Ravn wrote:

> [...]
>
> Og bilens dårligt designede elanlæg gjorde at ABSstyringen kunne sætte ild

Jeg synes nu det er overdrevet at kalde elanlægget for dårligt designet
på den baggrund. Det svarer jo til at man jager et jernspyd gennem en
akkumulator og synes det er for ringe at den ikke kan holde til det.

mvh Bernhard

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-06-05 21:58

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev

> Jeg synes nu det er overdrevet at kalde elanlægget for dårligt designet
> på den baggrund. Det svarer jo til at man jager et jernspyd gennem en
> akkumulator og synes det er for ringe at den ikke kan holde til det.

At designe et elsystem til ikke at overleve sandsynlige kortslutninger, er
simpelthen for dumt.

Hvis et elsystem nemt fremkalder ildebrande vil jeg stadig kalde det for
dårligt designet.

Jeg har set ABS systemer der var helt indkapsket i aluminium, hvor en del af
indmaden var helt forkullet, der var ikke sat ild på noget, for sikringen
var korrekt dimensioneret, og selvfølgelig sprunget. Behøver jeg at sige at
det ikke var i en fransk bil?

Havde boksen nu været af plast, og anbragt et sted hvor antændelse af andet
brandbart materiale var nemt, og sikringen havde været overdimensioneret, så
havde jeg naturligvis ikke set boksen, for så var bilen brændt.

Jojo jeg har da også hørt om Rekorder der har haft elbrand

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Bernhard Ege

Dato : 16-06-05 09:21

On Wed, 15 Jun 2005 22:58:14 +0200, Uffe Ravn wrote:

> "Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev

> ild

> At designe et elsystem til ikke at overleve sandsynlige kortslutninger, er
> simpelthen for dumt.

Enig, men det er sgu da ikke særlig sandsynligt at der kommer saltvand
ind i elektronikken når man har en fin gummipakning som holder det ude.

Så er spørgsmålet blot hvor sandsynligt det er at pakningen ødelægges
i en bils normale liv.

> Hvis et elsystem nemt fremkalder ildebrande vil jeg stadig kalde det for
> dårligt designet.

Enig. Men tag det pågældende system med den normale indpakning og få
den til at gå i brand. Kan du det uden at ødelægge pakningen?

> [...]
> sikringen var korrekt dimensioneret, og selvfølgelig sprunget. Behøver
> jeg at sige at det ikke var i en fransk bil?

Så der var elektronikken tilsyneladende dårlig designet men indpakning
god. Hvem er det så lige der kan finde ud af det med elektronik

> [...]
> andet brandbart materiale var nemt, og sikringen havde været
> overdimensioneret, så havde jeg naturligvis ikke set boksen, for så

Ja, god elektronik samt en god indpakning er da mere sikkert, men
elektronikken kan nu godt holde øje med sig selv, med mindre den delvist
ødelægges.

> Jojo jeg har da også hørt om Rekorder der har haft elbrand

Svært at indgå elbrande, specielt hvis elsystem er ændret siden det
blev installeret.

mvh Bernhard

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-06-05 10:18

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev

> Enig, men det er sgu da ikke særlig sandsynligt at der kommer saltvand
> ind i elektronikken når man har en fin gummipakning som holder det ude.

Halvlederelektronik har det med at kortslutte, helt uden udefra kommende
påvirkninger.

> [...]
>
> Så der var elektronikken tilsyneladende dårlig designet men indpakning
> god. Hvem er det så lige der kan finde ud af det med elektronik

Nu har jeg snart levet 20 år af at elektronik går i stykker. Og jeg er
ikke død af sult endnu.
Næsten uanset hvem der laver den, går den med tiden i stykker, hvis
styktallet er stort nok.

> Ja, god elektronik samt en god indpakning er da mere sikkert, men
> elektronikken kan nu godt holde øje med sig selv, med mindre den delvist
> ødelægges.

Ja HVIS det er designet ordentligt

> Svært at indgå elbrande, specielt hvis elsystem er ændret siden det
> blev installeret.

Nok den mest almindelige årsag ja.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-06-05 09:43

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> [...]

> på den baggrund. Det svarer jo til at man jager et jernspyd gennem en
> akkumulator og synes det er for ringe at den ikke kan holde til det.

Hvordan forklares så de biler, der brændte af på den opmagasineringsplads,
som de bliver stillet på, når de kommer til landet. Det er jo endnu før end
de er nået ud til forhandlerne og gennemgået klargøringen.

mvh
Torben Madsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 11:01

Torben Madsen wrote:

> Hvordan forklares så de biler, der brændte af på den opmagasineringsplads,
> som de bliver stillet på, når de kommer til landet. Det er jo endnu før end
> de er nået ud til forhandlerne og gennemgået klargøringen.

Der var en fugl der havde bygget rede i udstødningsmanifolden. F.eks.?
Hvor har du det fra at de skulle have brændt allerede når de kom til landet?

Fra : Henrik B.

Dato : 16-06-05 11:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du det fra at de skulle have brændt allerede når de kom til
> landet?

Nyhederne...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 11:35

Henrik B. wrote:

> Nyhederne...

Nu var det jo Torben jeg spurgte, men ok. Det har altså været omtalt i
TV2-nyhederne?

Fra : Henrik B.

Dato : 16-06-05 12:23

> Nu var det jo Torben jeg spurgte, men ok. Det har altså været omtalt i
> TV2-nyhederne?

Dengang ja....

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-06-05 14:00

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu var det jo Torben jeg spurgte, men ok. Det har altså været omtalt i
> TV2-nyhederne?

Jeg hørte det også i nyhedsmedierne dengang - kan ikke lige huske om det var
i radioen eller på TV.
Dengang troede de egentlig først at det var hærværk, men der var ingen spor
af nogen, som var kommet ind. Efter at gennemse overvågningsvideoer af
pladsen, kunne de konstantere, at der ikke havde været nogen derinde, men at
bilerne simpelthen spontant brød i brand.

mvh
Torben Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-05 11:06

Torben Madsen skriver:

> Hvordan forklares så de biler, der brændte af på den opmagasineringsplads,
> som de bliver stillet på, når de kommer til landet.

Hvornår er det sket ???

Fra : MM

Dato : 15-06-05 09:34

> Jeg skrev PSA med vilje - hvorfor holde sig til Peugeot når
> Citroen C3/5 havde samme feature på et tidspunkt

Ja, Citroën er modigere end de fleste når de efter de erfaringer alligevel
vælger at kalde en model for C4 ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-06-05 10:26

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev

> Ja, Citroën er modigere end de fleste når de efter de erfaringer alligevel
> vælger at kalde en model for C4 ;)

De havde vel regnet med et explosivt salg.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Marco

Dato : 14-06-05 19:58

Nej den gør ikke !! - den er fra 2004 - og med 2.0 HDI 16V

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-06-05 20:38

Marco wrote:
> Nej den gør ikke !! - den er fra 2004 - og med 2.0 HDI 16V

Lækker maskine :)

Fra : Marco

Dato : 15-06-05 16:37

> Lækker maskine :)
>
> --
> Sugemotorer suger!
> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

I den grad en rigtig lækker motor - valgte den endda med den viden at nogen
307ere KUNNE have problemer - min har det altså bare ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 20:40

Marco skriver:

> Nej den gør ikke !! - den er fra 2004 - og med 2.0 HDI 16V
>
> "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

ØØøh, ost ?

Citatteknik tak, læs her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Fra : Marco

Dato : 15-06-05 16:29

> Marco skriver:

> ØØøh, ost ?
>
> Citatteknik tak, læs her:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Pedant

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-06-05 00:10

"Marco" <ibcu80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er IKKE bekymret - jeg må igen sige at min 307 nu har kørt 20.000 -
> siden september sidste år - og endnu kun været på værksted til det
> obligatoriske eftersyn. Den har IKKE haft EEN eneste fejl i den periode.

Skammeligt med så god en bil, at den bare skal brændes....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 05:12

"Preben Riis Sørensen" skriver:

> Skammeligt med så god en bil, at den bare skal brændes....

Ja, specielt efter de første begyndte allerede i 2003 at gå op i røg....

Fra : anders

Dato : 15-06-05 10:48

"Marco" <ibcu80@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er IKKE bekymret - jeg må igen sige at min 307 nu har kørt 20.000 -
> siden september sidste år - og endnu kun været på værksted til det
> obligatoriske eftersyn. Den har IKKE haft EEN eneste fejl i den periode.

Jeg er også supertilfreds med vores ingen problemmer overhovedet.
Så "værksted" er kun til service.

> Hermed vil jeg ikke sige at der ikke er problemer med 307 - det er der jo
> bevisligt. (Hvilke bilmodeller i disse tider kan mon i det hele taget sige
> sig fri for det?)

Toyota, Vw, bmv..... ifølge denne gruppe

> Hvad der derimod kan undre er at man her i gruppen har SÅ meget imod 307 -
> der er trods alt solgt omkring 22.000 i DK - men bevares - danskere ER jo
> generelt dumme ???

Ja, det må vi jo være, ellers er der bare 22000 der gerne vil have en lækker
bil med gode køreegenskaber.

> Nå - folk må jo have deres meninger og deres 'biiiip' i fred - jeg er som
> nævnt ikke bekymret - godt tilfreds med bilen og godt tilfreds med
> værkstedet - den smule jeg altså ser til det

Kender ikke peugeots værksted så jeg kan ikke underbygge din "påstand"

Anders

Fra : Marco

Dato : 15-06-05 16:34

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
lækker
> bil med gode køreegenskaber.

> Kender ikke peugeots værksted så jeg kan ikke underbygge din "påstand"

Helt enig, Anders !!

......og SE jeg har læst om citatteknik i nyhedsgrupper LOL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 16:44

Marco skriver:

> Helt enig, Anders !!

I ?

> .....og SE jeg har læst om citatteknik i nyhedsgrupper LOL

Øøøh, not..

Fra : Marco

Dato : 15-06-05 16:55

> [...]
>
> Øøøh, not..
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

I det der står oppe over - se min meddelelse -

Pedant

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 22:13

Marco skriver:

> I det der står oppe over - se min meddelelse -

Du har ikke fået lært at skære det unødige væk (endnu

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-06-05 10:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Marco skriver:

> Du har ikke fået lært at skære det unødige væk (endnu

Nu kan der jo være forskel på hvad man synes er "unødigt"?

> Klaus

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-05 10:57

Lars Jensen skriver:

> Nu kan der jo være forskel på hvad man synes er "unødigt"?

Jep (du har lært det), en signatur er næsten altid "unødig"

Fra : Sam

Dato : 15-06-05 22:50

> Ja, det må vi jo være, ellers er der bare 22000 der gerne vil have en
> lækker bil med gode køreegenskaber.

Ja og ser stort på kvaliteten... Bare man erkender det, så alt jo fint
PSA fabrikkerne har offentligt erkendt, at deres biler har et
kvalitetesproblem, som i øvrigt skyldes deres underleverendører. Det vil de
bruge de næste 3 år på at have særlig fokus omkring (stod i FDM for nogle
numre siden), så er det jo æregerligt for dem der har købt fransk nu
Havde selv en Citroen Evasion, der var MASSER af problemer også på
sikkerheden. Det blev jeg meget træt af, skiftede til Audi har endnu ikke
haft et problem. Der er også lige lavet en test af ADAC over de biler der
flest nedbrud på tyske motorveje (sidste nummer af FDM). De tyske biler
ligger helt front efterfulgt af japanerene. Fiat er helt i bund efterfulgt
af franske mærker.....

Sam

Fra : ChipMIK

Dato : 16-06-05 14:52

Sam wrote:

> [...]
> ligger helt front efterfulgt af japanerene. Fiat er helt i bund efterfulgt

I´m with you Sam.... & når du så har købt en af deres lortebiler og der
er problemer...så vil de skide dig et langt stykke...det er DIT problem
at dokumentere fejlen...eks troede Peugeot-forhandleren ikke på at en
motor kunne "dø" uden der blev lagret fejlkoder...selvom jeg havde
vidner derpå...så fik jeg en historie om den skulle sendes til DK
(Bruun)...lige indtil den var over garantien...så sked han også på mig
der...

ChipMIK

Fra : Sam

Dato : 16-06-05 19:34

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> [...]
> derpå...så fik jeg en historie om den skulle sendes til DK (Bruun)...lige
> indtil den var over garantien...så sked han også på mig der...

Det lyder som en bekendt historie, men der jo ca. 20.000 der har det fint
med det, så er det jo også iorden. Apropos så kan jeg huske et interview med
TDC for nogle år tilbage. Her spurgte journalisten TDC chefen om, hvorfor
man ikke bare skruer op for hastigheden på bredbånd, når folk bare har
betalt et mindre beløb? I princippet koster det jo ikke TDC penge og
belaster ikke deres system. I Usa skruer man bare op for Mbitene og betaler
et symbolsk beløb. Svaret var "næhhh i Danamrk er der ikke kotume for, at
man får noget gratis, derfor har vi den prisdiferentiering...." Derfor jo
mange mennesker kan godt tage fejl.... Tele2 længe leve....og de tyske
mærker....

Fra : ChipMIK

Dato : 16-06-05 19:52

Sam wrote:

> [...]
> man får noget gratis, derfor har vi den prisdiferentiering...." Derfor jo
> mange mennesker kan godt tage fejl.... Tele2 længe leve....og de tyske

I´m still with you Sam :)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-06-05 15:45

"Sam" <prontosamfjerndether@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> .... Tele2 længe leve....

Joh tak, sender stadig rykkere på regninger der er betalt for 1,5 år siden -
så deeett.....

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 21:11

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blanding af fugt og salt ind i stikket, som derefter kan skabe overgang i
> det elektriske system, som derefter selvantænder.

Bruges ingen sikringer dêr ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-06-05 21:28

"Olesen" <n/a> skrev

> Bruges ingen sikringer dêr ?

Jeg måtte engang montere helt nyt ledningsanlæg i en Citroen, hvor hele
ledningsnettet var brændt helt sammen
Det eneste der ikke var ramt af kortslutningen var hornet.
Der var lys i samtlige lamper, og starteren tørnede, viskerene kørte.
Gnisterne, flammerne og røgudviklingen var så kraftig at chaufføren flygtede
ud af VINDUET !

På det gamle ledningsnet sad der 3 sikringer, ingen af dem var sprunget.

Og selv om karossen var af plastik, var det eneste der brændte af, udover
ledningsnettet, en olietrykskontakt.

Men den bilmodel var vist også fra 60erne.

Mvh. Uffe Ravn