Gamle biler i andre lande
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-06-05 13:18

Ansporet af diskussionen om selvantændende Peugeot 307'ere, kom jeg til
at tænke på at Peugeot i hvert fald en gang lavede pålidelige biler. Jeg
tænker på ørkenraceren 404:
http://www.geocities.com/baja/dunes/2147/40467.gif

Den bruges vistnok stadig i dag, i vid udstrækning i Tunesien, Marokko
og andre ex-franske kolonier.

I et af de andre lande hvor franskmændende har haft interesser, nemlig
Libanon, er det imidlertid Mercedes der er fremherskende. Jeg tror nok
Libanon er det land hvor man har flest Mercedes'er pr. indbygger. Mange
af dem ligner godt nok noget der er løgn, for bilsyn dernede består i at
man tager nogle kontanter med til ens mekaniker-fætter, som så skriver
en attest på at bilen er i orden. Det kan som regel ordnes uden at man
medbringer køretøjet :)

I Cuba kører de rundt i gamle Amerikaner slæder - fortrinsvist Chevy'er?

Nogen der kender til andre lande hvor bilparken har et eller andet særpræg?

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 13:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Nogen der kender til andre lande hvor bilparken har et eller andet
særpræg?

Indien, Indisk byggede Morris Oxford.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-05 14:13

Lars L. Hansen skrev:
> Nogen der kender til andre lande hvor bilparken har et eller andet
> særpræg?

I Sverige har de ualmindeligt mange Volvo og SAAB'er

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Esben

Dato : 14-06-05 17:38

> Nogen der kender til andre lande hvor bilparken har et eller andet
> særpræg?

Der er ret mange Impreza, Evo og Skylines på den græske del af Cypern.

--
Esben

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-06-05 18:42

Esben wrote:

> Der er ret mange Impreza, Evo og Skylines på den græske del af Cypern.

Det er vel ikke ligefrem gamle biler?

Fra : Esben

Dato : 14-06-05 19:02

> Det er vel ikke ligefrem gamle biler?

Næ, men det er da et særpræg.

--
Esben

Fra : Morgan Jones

Dato : 14-06-05 18:41

Danmark.

Gamle skod biler.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:16

"Lars L. Hansen" skriver:

> Nogen der kender til andre lande hvor bilparken har et eller andet særpræg?

Grønland har tidligere været præget af Amerikanernes tilstedeværelse....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Birger Møller

Dato : 14-06-05 20:27

> [...]
>
> I Cuba kører de rundt i gamle Amerikaner slæder - fortrinsvist Chevy'er?
>
> Nogen der kender til andre lande hvor bilparken har et eller andet

Man behøves ikke at ta' til udlandet. Ta' til Langeland. Her kører.:
Peugeot 404-Renauelt 4 CV-NSU Prinz 1 og 2-Opel P1 og sågar en gammel
Heinkel Kabinescooter.
Osv-osv.
Hvorfor det lige er her de har overlevet kan der kun gisnes om.
Mvh
Birger

Fra : Henning Lund

Dato : 14-06-05 20:35

Birger Møller skrev:

> [...]
> Heinkel Kabinescooter.
> Osv-osv.
> Hvorfor det lige er her de har overlevet kan der kun gisnes om.

Her omkring Lemvig er der da også liv i de gamle endnu, der kommer flere
og flere frem af dem, der er lige indregistreret i Morris Mascot 850 for
første gang siden den forlod fabrikken, den har stået pakket ind siden,
ja folk må have for mange penge.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Aardvark

Dato : 18-06-05 11:42

> [...]
> Chevy'er?
>
> Nogen der kender til andre lande hvor bilparken har et eller andet

Iran ! De licens producerer ældre & nyere Peugeot, bla. 404, 405, 406
osv.

Se hér :

http://www.farhangsara.com/automobiletech.htm

/Aard