Golf follow up
Fra : Henri Gath

Dato : 13-06-05 19:51

Her er så tredje og forhåbentlig sidste del af den utrolige fortælling......
Man havde lovet mig, at nu ville min Golf langt om længe være klar. På min
fridag kører jeg så (igen) de 42km ned for at hente den. Da jeg ankommer er
den hverken halvt eller helt færdig. Jeg taler med meget store bogstaver, og
de lover så at den er klar til i overmorgen.
Da jeg kommer to dage senere, mangler de stadig noget, men vi aftaler så, at
det skal laves næste dag. Nå, jeg kører hjemad......motoren hakker
frygteligt, og det lyder som om undervognen er ved at falde ned på
vejen.....endvidere er rattet alt for stramt at dreje. Jeg er jo en tålmodig
mand, så jeg kører derned næste dag og klager.....jeg skal så afhente bilen
næste dag.
Jeg henter den og kører igen hjemad.......det klonker stadig i undervognen,
men det er nu ikke det værste.....da jeg på en tankstation skal vende vognen
og derfor drejer rattet kraftigt, knækker plastickappen rundt om
tændingslåsen med et knald. Da jeg kigger efter, kan jeg se, at lednnigen
til airbaggen har været snoet rundt om ratstammen, og nu er knækket....den
røde airbaglampe lyser for fejlfunktion. Nå, men jeg skal jo hjem, og på min
videre færd begynder det pludselig at ryge op af ratstammen........der gik
vinduesviskeren......
Næste dag viser det sig så, at det ikke er en uddannet mekaniker, der har
lavet det, men en løst tilknyttet knægt...jeg råber MEGET højt....også fordi
jeg havde opdaget, at den nye bagsmæk, de havde monteret, ikke fungerede
fordi låsemekanismen var defekt. Denne bagklap blev i øvrigt skiftet fordi
en eller anden på værkstedet havde smadret den ved bakning.....

Så har jeg fået nok, og får lavet den aftale, at jeg får et andet værksted
til at reparere det, der skal repareres, på deres regning. På under en time,
finder den nye mekaniker så mange fejl på bilen, at han ikke engang gider at
lave den, fordi han ikke regner med, at de vil betale et sådant beløb.

Så er det helt slut fra min side.......går over med papirerne hos
svindlerfirmaet, smider dem på disken og forlanger at få 20.000 kontant i
hånden...det svarer til det jeg har givet i udbetaling på skramlet. Man vil
kun give mig 15.000......det er ikke godt nok for mig.
Summa Summarum....jeg kører stadig rundt i skrotbunken, fordi jeg er nødt
til at have en bil af hensyn til mit arbejde........jeg overvejer nu at gå
til politiet og anmelde dem for dokumentfalsk, i og med, at de har
underskrevet registreringspapirerne uden mit vidende.......jeg har heller
ikke underskrevet købskontrakten med vilje, før jeg vidste at bilen var i
orden

Hvad gør man i sådan et tilfælde?
Og skal af hensyn til andre oplyse at forhandleren er Slangerup
Autoimport....hold jer langt væk fra dem.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 07:56

On Mon, 13 Jun 2005 20:50:53 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

<...>

>Hvad gør man i sådan et tilfælde?
>Og skal af hensyn til andre oplyse at forhandleren er Slangerup
>Autoimport....hold jer langt væk fra dem.

Hvad lød den anden mekanikers overslag på? Det lyder lidt som
betydeligt mere end 10000.
Iøvrigt virker hele historien mere og mere latterlig, undtagen for
dig, som står med en ubrugelig bil og en masse penge i klemme.
Det er lige før, man kunne fristes til at kontakte et rygmærke-firma,
men det er absolut ikke lovligt.
Gad vide, om en avis mangler en historie - BT har da tidligere "moret"
sig med et firma under mange navne.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI