Ford Escort 1.3 CL 1988-relæproblemer
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 13-06-05 16:27

I sikringsboxen/relæboxen sidder der 2 små relæer til op /nedblænding af
lyset.

det ene relæ har periodisk svigtende forbindelse i soklen-fjedrene-klemmer
måske ikke godt nok-kontaktspray virker ikke

Det ser ud som om, at sokkeldelen til hvert relæ kan ud skiftes.

Har jeg ret?? og hvis ja, hvor kan jeg købe denne del-hvad skal den evt
koste.?

Eller er der en mulighed for rep. i stedet.?

Venlig hilsen
Ejnar N

Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 14-06-05 19:52

Er der virkelig ingen ,som kender dette problem, og som kan hjælpe???

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 19:57

Ejnar Nielsen wrote:

> Er der virkelig ingen ,som kender dette problem, og som kan hjælpe???

Gå til en hugger og find en helt "ny" boks - det er nok både nemmest og
billigst. Det var vist generationen af Escort efter din, der havde en
decideret konstruktionsfejl omkring relæboksen.

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 14-06-05 20:01

On Mon, 13 Jun 2005 17:27:00 +0200, "Ejnar Nielsen"
<Ejnar-nielsenNOSPAM@mail.dk> wrote:

> [...]
>måske ikke godt nok-kontaktspray virker ikke
>Det ser ud som om, at sokkeldelen til hvert relæ kan ud skiftes.

Jeg mener at Kim Voss nævner boksen som det svage punkt på en Escort.
Du kan evt. prøve at søge i NG'en via google (Kim's navn)

Mvh...