gps køb i usa
Fra : Thomas

Dato : 03-06-01 13:02

Ved at emnet er ved at være gennembanket, og egentlig ikke er om mc, men...
(hm.. sjov indledning. først siger jeg at jeg er OT, og derefter fortsætter
jeg aligevel)

Nå, men...ser at garmin sælger eMap for 242$ hvilket er en del mindre end
engelske forhandlere og MEGET mindre end danske.. men.. usa er udenfor EU,
så kommer der told og andre afgifter oven i prisen? Og hvis der gør, hvor
store er de så?

Fra : Mich@el

Dato : 03-06-01 13:24

Hej Thomas.

Thomas wrote:

> [...]
> så kommer der told og andre afgifter oven i prisen? Og hvis der gør, hvor

Hold nallerne fra Garmins produkter købt i USA.

Du kan IKKE læse Europæiske kort ind i dem, altså du kan kun bruge den i USA,
og Evt. nabolande.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Thomas

Dato : 04-06-01 13:20

> Hold nallerne fra Garmins produkter købt i USA.
>
> Du kan IKKE læse Europæiske kort ind i dem, altså du kan kun bruge den i
USA,
> og Evt. nabolande.

Sikker på det? Så vidt jeg kan forstå, så har den eeprom/flash som kortdata
kan indlæses i.. og om det er et kort over europa eller usa, kan vel komme
ud på et.....
*to sekunder forløber*
ohh! du mener ligesom med for eksempel dvdafspillere der kun (som default)
kan læse dvd fra den region de sælges til?
Så de kan styre markedet bedre..? er det det du taler om?
Så er de /&#¤/&%#"¤(/# nogen &%¤"#/! Ja de er så SMØLF

Fra : Kenneth

Dato : 04-06-01 13:41

> [...]
> Så de kan styre markedet bedre..? er det det du taler om?
> Så er de /&#¤/&%#"¤(/# nogen &%¤"#/! Ja de er så SMØLF

Der er et grundkort i garmins eTrex & eMap, grundkortet er enten det som
dækker europa ELLER det som dækker USA.
Du kan selvfølgelig købe mere detaljerede kort til det(de) land(e) du
forventer at færdes mest i, men de koster ca 12-1500kr pr. land i EU,
desuden fylder de nogle MB -hvilke man ikke har alt for mange af.
Derfor er grundkortet godt at have, det er i DK ca lige så detaljeret som de
kort du typisk køber på tankstationer, de dyre kort er detaljeret ned på
gadeplan med husnummere osv.

Hvis du køber en Garmin GPS i USA, vil den være med det amerikanske
grundkort og det _kan_ikke_skiftes_ud.

--
Venligst
Kenneth

Fra : Mich@el

Dato : 04-06-01 13:52

Hej Kenneth.

Kenneth wrote:

> [...]
> kort du typisk køber på tankstationer, de dyre kort er detaljeret ned på

Shit, det var det jeg mente men ikke fik skrevet.

Jeg fik bytte om på grundkortet og de indlæselige kort.

Sorry..

Fra : Thomas

Dato : 04-06-01 17:58

> Shit, det var det jeg mente men ikke fik skrevet.
>
> Jeg fik bytte om på grundkortet og de indlæselige kort.
>
> Sorry..

Nåå.. hvad.. du kan vel tilgives...

Fra : John Thomsen

Dato : 08-06-01 11:21

On Mon, 4 Jun 2001 14:19:38 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:

>ohh! du mener ligesom med for eksempel dvdafspillere der kun (som default)
>kan læse dvd fra den region de sælges til?

1. DVD-afspiller kan omstilles, men vistnok kun een gang.
Da de nu er ved at blive billige, ku' man forestille sig anskaffelse
af to om nødvendigt, eller hvis man er hidsig nok...

2. Just i denne periode kan man få en DVD-afspiller i Metro for <1500
- plus moms, men uden regional-sikring

Venligst
John

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-06-01 11:57

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in article
<3b1faa79.17915159@news.cybercity.dk>...
> On Mon, 4 Jun 2001 14:19:38 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:
>
> 1. DVD-afspiller kan omstilles, men vistnok kun een gang.

Narh, mon ikke det kan gøres alle de gange man gider. Men en gang er jo som
regel nok, da man så fjerne det her regionskode tjek. Men så er vi vist
også ved at være OT

--
Mikkel

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 04-06-01 15:12

Hej Thomas,
jeg har nogle gange købt knive fra USA, og afgifen er:
Told 8,5 %
moms 25%
(de 25% moms, regnes udfra pris+told)

Fra : John Thomsen

Dato : 08-06-01 11:21

On Mon, 4 Jun 2001 16:12:11 +0200, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

>Hej Thomas,
>jeg har nogle gange købt knive fra USA, og afgifen er:
>Told 8,5 %
>moms 25%
>(de 25% moms, regnes udfra pris+told)

Det kan du ikke uden videre regne med, for der er en større bog om
forskellige produkters toldsatser - kun momsen på toppen ligger fast.

En bekendt af mig importerede en overgang plader - vinyl - med noget
særligt jazz, som de danske selskaber ikke førte.

Humlen var at toldsatsen beregnedes pr. kilo vægt, og de fik derfor en
aftale igennem om at sende pladerne, kun i de tynde plastposer, og så
importere alle cover'ne (sikke't ord!) for sig, for de var så
tryksager til en helt anden billig takst....

Det er sq let at se, hvordan vi får så mange offentlige "nussere"....

Venligst
John

Fra : Thye

Dato : 06-06-01 07:40

Thomas skrev i meddelelsen ..."Nå, men...ser at garmin sælger eMap for 242$
hvilket er en del mindre end engelske forhandlere og MEGET mindre end
danske.. men.. usa er udenfor EU, så kommer der told og andre afgifter oven
i prisen? Og hvis der gør, hvor store er de så?"

Jeg handlede mine lækre sidespejle hos Kuryakyn Holdings, Sommerset, USA. De
kostede 1.135,25 kroner; for det betalte jeg 41,- kroner i toldafgift og
290,- kroner i importmoms...i alt 331 kroner; altså tæt på 30%!

Thye

Fra : John Thomsen

Dato : 08-06-01 11:21

On Sun, 3 Jun 2001 14:02:16 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:

> [...]
>så kommer der told og andre afgifter oven i prisen? Og hvis der gør, hvor

En bekendt af mig bestilte noget musikudstyr i USA, men sendt til et
tysk posthus - Restante ....

Og smuttede så ned i en weekend og hentede det...
Forsynet med en en stribe Dymo-strips med navn/adresse/tlf. og andre
mærkater der sku' få grejet til at se personligt ud ved evt. kontrol
(det er nogle år siden)

Venligst
John