harley test kun for sjov
Fra : Martin Poll

Dato : 03-06-01 01:03

Hej NG
Prøv en harley test

http://www.roadracing.org/macromedia/harley.html

Martin Poll

Fra : Thomas Olsen

Dato : 03-06-01 08:29

Hej.

> Prøv en harley test
> http://www.roadracing.org/macromedia/harley.html

ROFL...

Præcis som den er blevet beskrevet her i gruppen.

Thomas.

Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 03-06-01 14:33

Lige som jeg havde forestillet mig en Harley
Godt jeg kører på en cloning
XV535S

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-06-01 17:16

"Flemming Petrich Jensen" <petrich@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Lige som jeg havde forestillet mig en Harley
> Godt jeg kører på en cloning
> XV535S

En kloning er faktisk en exakt kopi af originalen. Det kan man vist ikke
kalde din XV535, vel?
Men man kunne faktisk kalde den en billig efterligning?
Kloner, kopier og hvad man ellers kalder den slags, er nogle ret forkerte
udtryk. Wannabe ville være mere korrekt. Men Cruiser ville være perfekt, så
slipper man også for at tale nedsættende om folks motorcykler.

Rittig
(Tidligere Cruiser-kører)

Fra : Carsten Petersen

Dato : 04-06-01 00:43

Hej jeg har en HD sportster og en gsxr750w og der er MEGET foreskel på de 2
mc´r og en XV535 og en sportster er der osse meget foreskel men hvis man
skal se på hvilken der køre stærkest så kan 535 ikke følge
med....selfølgelig sporsteren er på 1000ccm..

men det er jo ligesom hvad man er til....jeg syntes da ikke at sporsteren
bremser særlig godt... men tilgengæld er det noget andet end en gummi HD
(virago)
og hvis man er til.. ex. Duplicator så kan man jo heller ikke lide andre
japaner 2stamper racere...
jeg syntes sku ikke at man kan sige HD er noget arveligt lort men man lægger
jo mere mærke til en HD der bliver trukket langs vejkanten end en
virago...:)
men jeg tror problemet er at mange af de mænd der køre på HD har ikke en
skid forstand på at lave dem selv...men man kan jo snakke for og imod i
flere år..
men jeg er godt tilfreds med min sportster den starter altid og bringer mig
fra A til B
PS. en sporster er jo heller ikke en rigtig HD i nogens øjne den er jo kun
på 1000ccm og motor og gearkasse er bygget sammen og det er den ikke på en
1200 shovel
btw. så er yamaha godt på vej med HD cloning de er da meget fine...incl
prisen osse..

/sn00py
H-D sportster
GSXR750W

Fra : Mich@el

Dato : 04-06-01 05:41

Hej Carsten.

Carsten Petersen wrote:

> [...]
> skal se på hvilken der køre stærkest så kan 535 ikke følge
> med....selfølgelig sporsteren er på 1000ccm..

Svært at argumentere imod, så passer min XV 1100 nok bedre, og mon ikke den kan
følge med Sporsteren

> men det er jo ligesom hvad man er til....jeg syntes da ikke at sporsteren
> bremser særlig godt... men tilgengæld er det noget andet end en gummi HD
> (virago)

Tjaa - Sporster 1000ccm contra Virago 1100ccm, jeg er ikke i tvivl om hvad jeg
ville vælge, da jeg holder af lange problemfri ture.

> [...]
> jeg syntes sku ikke at man kan sige HD er noget arveligt lort men man lægger
> jo mere mærke til en HD der bliver trukket langs vejkanten end en

Ja, det er jo sjældent at Viragoen strejker, derfor er den nok så populær, ikk.

> men jeg tror problemet er at mange af de mænd der køre på HD har ikke en
> skid forstand på at lave dem selv...men man kan jo snakke for og imod i
> flere år..

Skal jeg ikke kunne udtale mig om, men rygtet vil vide at en mekanikerudd. er at
fortrække når man kører HD

> men jeg er godt tilfreds med min sportster den starter altid og bringer mig
> fra A til B

Jamen det er jo hovedsagen, man er vel glad for sin MC.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-01 11:42

"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

Mit indlæg var en ren provokation! Kun for at få et indlæg som dette frem.

> Tjaa - Sporster 1000ccm contra Virago 1100ccm, jeg er ikke i tvivl om hvad
jeg
> ville vælge, da jeg holder af lange problemfri ture.

Hvorfor tror du at en Virago 1100 giver flere problemfri ture end en
Sportster? Er det fordi du automatisk sammenligner din Virago årgang ?? med
en Sportster årgang 20-30 år ældre? Er det en helt fair sammenligning? Hvor
problemfrit tror du din virago kører når den er 25 år gammel?

> Ja, det er jo sjældent at Viragoen strejker, derfor er den nok så populær,
ikk.

Det er også sjældent en nyere Sportster strejker. Og når de når den alder
hvor ting begynder at være slidt, så vil du opdage at din Virago er noget
mere kompliceret opbygget end Sportsteren, og reservedelspriserne er heller
ikke just de samme.

> Skal jeg ikke kunne udtale mig om, men rygtet vil vide at en mekanikerudd.
er at
> fortrække når man kører HD

Ja, det er pudsigt ikke? For det er jo ikke HD'en der har bensinpumpe,
overliggende knastaksler og den slags.

> Jamen det er jo hovedsagen, man er vel glad for sin MC.

Jep, og jeg FATTER simpelthen ikke hvorfor vi så konstant skal nedgøre
hinandens motorcykler. Hvorfor skal vi det?

Rittig

Fra : Mich@el

Dato : 04-06-01 13:44

Hej Claus.

Claus Rittig wrote:

> [...]
> en Sportster årgang 20-30 år ældre? Er det en helt fair sammenligning? Hvor
> problemfrit tror du din virago kører når den er 25 år gammel?

Sammenligningen er nok lige så fair som Carstens, der sammenlignede en Xv 535
med en sportster 1000.

> [...]
> mere kompliceret opbygget end Sportsteren, og reservedelspriserne er heller

Nu kender jeg ike HD`s reservedelspriser, men ja, Viragoens er en kende dyre

> Jep, og jeg FATTER simpelthen ikke hvorfor vi så konstant skal nedgøre
> hinandens motorcykler. Hvorfor skal vi det?

Nu skrev jeg altså ikke indlægget for at nedgøre HD. Jeg blev blot "lidt harm"
over en unfair sammenligning mellem en XV 535 og en Sportster 1000.

Jeg er så heldig at arbejde et sted hvor vi er mange der kører MC. Der er 4 HD
kørere, herfra 1 med en veteran HD (son er kanonflot). Vi er 3 der kører Yamaha
Custom. 2 kører triumph, herfra 1 custom. Vi har 1 riskoger pilot (YZF-R6). Og
så har vi endelig vores "særling" der samler på gamle engelske MC´er.

Derfor gå snakken tit på MC, og fælles for os alle er at vi elsker vores hobby,
og at det er hammer lækkert at være på en arbejdslads hvor så mange deler ens
interesse.

Selvfølgelig er der lidt "kærlig" mobning indbyrdes, men vi hjælper også
hinanden. Da jeg Feks. skulle til Hein gerrike i sidste uge, advidserede jeg
naturligvis de andre, så jeg kunne have varer med til dem.

Så fra mig kommer du ikke til at høre noget "dårligt" om HD, eller HD kørere.

Og jeg giver dig da ganske ret i at de Nye HD er meget driftsikre, det viser det
stigende kortsalg alt om. Pga. flere HD kørere får nye HD, kan de ikke finde
hjem ved at følge oliesporet, da de nye HD ikke taber olie, så derfor køber de
et kort. AV AV, ikke slå...

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-01 16:28

> Sammenligningen er nok lige så fair som Carstens, der sammenlignede en Xv
535
> med en sportster 1000.

Tjah. Eller unfair, om man vil.

> Nu kender jeg ike HD`s reservedelspriser, men ja, Viragoens er en kende
dyre

Forestil dig at man til Viragoen kunne købe ALT fra de mindste dimser op til
stel og motorer UORIGINALT i et marked med hård konkurrence og mange
producenter - så er reservedelspriserne pludselig noget anderledes end til
japanske motorcykler.

> Selvfølgelig er der lidt "kærlig" mobning indbyrdes, men vi hjælper også
> hinanden.
> Så fra mig kommer du ikke til at høre noget "dårligt" om HD, eller HD
kørere.

Okay, det kan bare være lidt svært herinde, at se om det er "kærlig mobning"
eller bare tåbelige fordomme. Og jeg kender dig ikke godt nok til at jeg
forventer du er "kærlig" mod mig...?!?

Ræk mig lige en tom flaske...

Rittig

Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 04-06-01 04:56

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse >

> En kloning er faktisk en exakt kopi af originalen. Det kan man vist ikke
> kalde din XV535, vel?

Nej du har ret - Klon kommer af det græske (klo'n) knopskydning, udløber,
rodskud eller deling der stammer fra samme moderorganisation og derfor har
identiske arveanlæg - så du har ret

> Men man kunne faktisk kalde den en billig efterligning?

Igen har du ret - en heldigvis billig efterligning.

> [...]
være perfekt, så
> slipper man også for at tale nedsættende om folks motorcykler.

Ok - Rittig vi taler så om cruiser-kører

Fra : Mich@el

Dato : 04-06-01 05:34

Hej Claus.

Claus Rittig wrote:

> En kloning er faktisk en exakt kopi af originalen. Det kan man vist ikke
> kalde din XV535, vel?
> Men man kunne faktisk kalde den en billig efterligning?

Hmmm - nok billig, men noget mere driftsikker. Ikk. ????

> Kloner, kopier og hvad man ellers kalder den slags, er nogle ret forkerte
> udtryk. Wannabe ville være mere korrekt. Men Cruiser ville være perfekt, så
> slipper man også for at tale nedsættende om folks motorcykler.

Jo, det er en uvane at nedgøre andres MC`er, bare fordi man ikke selv kan lide
mærket.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-01 11:44

> Hmmm - nok billig, men noget mere driftsikker. Ikk. ????

Næh.
For du sammenligner vel de to cykler af samme årgang, ikke?

Rittig