tyskland.
Fra : Egon Stich

Dato : 17-06-05 13:32

Nogen der ved, med sikkerhed, om man kan anløbe tysk havn alene med
sygesikring, kørekort og anden persondokumentation?
Eller forlanger de pas?
De har jo en lidt særegen opfattelse af Schengen.

MVH
Egon

Fra : BoA

Dato : 17-06-05 17:43

Egon Stich skrev:
> [...]
> sygesikring, kørekort og anden persondokumentation?
> Eller forlanger de pas?
> De har jo en lidt særegen opfattelse af Schengen.

Du skal efter tysk opfattelse have pas med, plus alle båd-papirer i
original, og du har pligt til øjeblikkeligt at anmelde dig hos
havnemyndighederne ved ankomst. Enhver diskussion med uniformerne vil
sandsynligvis kun medføre yderligere problemer.

Med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-06-05 19:55

Egon Stich wrote:

> Nogen der ved, med sikkerhed, om man kan anløbe tysk havn alene med
> sygesikring, kørekort og anden persondokumentation?
> Eller forlanger de pas?

Selvfølgelig forlanger de pas. Og det er da godt.

Det er kun i de nordiske lande man kan rejse uden pas.
(danske statsborgere)

Mvh. Jørgen

Fra : Torben Bach

Dato : 17-06-05 20:11

Jørgen Rasmussen wrote:

> Selvfølgelig forlanger de pas. Og det er da godt.
>
> Det er kun i de nordiske lande man kan rejse uden pas.
> (danske statsborgere)
>

> Mvh. Jørgen

Sådan er det beskrevet her:
http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,530552&_dad=portal&_schema=PORTAL

Pas

Der er forskellige regler for, om man får kontrolleret sit pas, når man
rejser ud af Danmark. Reglerne afhænger af, om man rejser i eller uden for
EU.

Schengen-samarbejdet
Formålet med Schengen-samarbejdet er at skabe mulighed for at rejse frit
inden for Schengen-området. Alle EU-lande undtagen Storbritannien og Irland
er med i Schengen-samarbejdet.

Rejse i Norden
Statsborgere fra de nordiske lande er med i den nordiske pas-union, og de
behøver derfor ikke at medbringe pas, når de rejser i de andre nordiske
lande. Man skal dog kunne identificere sig fx med pas eller kørekort.

Rejse i Schengen-landene
For danske statsborgere, som for andre statsborgere i et Schengen-land,
betyder samarbejdet, at man ikke længere vil få kontrolleret sit pas, når
man rejser til et andet Schengen-land. Når man rejser i et andet
Schengen-land, skal man dog kunne bevise sit statsborgerskab, og det
betyder, at man fortsat skal medbringe sit pas.

Hvis man er statsborger i et andet EU-land eller et andet nordisk land, men
bosat i Danmark, skal man medbringe sit pas eller anden gyldig
rejselegitimation når man rejser til et Schengen-land.

Mvh

Torben

Fra : john

Dato : 18-06-05 22:06

"Torben Bach" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Schengen-land, skal man dog kunne bevise sit statsborgerskab, og det
> betyder, at man fortsat skal medbringe sit pas.

Ups!!

Her skal I lige være opmærksomme på, at når man anløber Tysk havn udefra
(altså første Tyske havn), så bliver man betragtet som "indrejsende i
Schengen området".

Danskerne gør ikke mange foranstaltninger af det, men Tyskere, Polakker,
Hollændere Franskmænd og stort set alle de andre nationer betragter enhver
lystbåd der anløber fra "havet" som potentielt bemandet med Taliban
terrorister.

Derfor første havn i udlandet (= alle lande undtagen Norge og Sverige) op
til tolden, med pas, skibspapirer og hele sværten. Meget gerne (endnu ikke
nødvendigt i Tyskland, men "et must" i alle de andre lande) med en
"crewlist" med angivelse af pasnumre, stilling ombord (captain, first
officer etc.), nautiske beviser, certifikater og uddannelser, hjemadresser
etc, og endelig underskrevet af skipperen.

Schengen er skabt for folk der rejser over land, og som man derfor
nogenlunde har styr på. Folk der kommer af søvejen har man ikke styr nok på,
derfor skal vi kontrolleres i hoved og R..

Hilsen John

Fra : Preben Christensen

Dato : 19-06-05 09:27

Hej

Husk lige reglerne for forskellige beviser for at føre båd i tyskland
det ved dansk sejlunion alt om
Det er noget med størrelse på motor og længde på båden

--
Venlig Hilsen

Preben Christensen