ventilsædeslibning
Fra : tb

Dato : 14-06-05 19:29

Jeg skal igang med ovenstående, og efter at have hørt priser på pakninger
spørger jeg nu:

Kan pakninger ved ventiler genbruges?
Kan toppakning genbruges
kan æh, den pakning med gearkasse og cylinderrør (nedre cylinderpakning?)
genbruges?

og så lige:

Indeholder et komplet pakningssæt pakningerne omkring ventilerne ?
Og er ventilmanchettter disse eller noget andet ?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-06-05 19:40

> Jeg skal igang med ovenstående, og efter at have hørt priser på
> pakninger spørger jeg nu:
> Kan pakninger ved ventiler genbruges?

Kan, måske, bør, nej.

> Kan toppakning genbruges

Samme.

> kan æh, den pakning med gearkasse og cylinderrør (nedre
> cylinderpakning?) genbruges?

Det er bundpakningen. Også samme svar.

Det er altid bedst at skifte en pakning, når noget har været skilt ad.

> Indeholder et komplet pakningssæt pakningerne omkring ventilerne ?

Ja, det gjorde det ihvertfald sidst jeg købte et Vesrah pakningssæt til min
Seca. Der var bundpakning, toppakning, ventildækselpakning, koblingspakning,
ventilsimmeringe og diverse o-ringe. Så køb et pakningssæt og sæt nye
pakninger i over det hele når det skal samles igen.

> Og er ventilmanchettter disse eller noget andet ?

Jeps, ventilsimmeringe/pakdåser, ventilmanchetter og olietyve er det samme.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-06-05 20:05

Den eneste pakning som jeg synes du skal genbruge er bundpakningen (men er
den så dyr..).

Jeg har lige skiftet pakninger ved ventiler og de var hårde som glas og kan
være skyld i olieforbrug, spar dem ikke....
De følger med et komplet pakningssæt... i hvert fald til FJ1100

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.