Salg af motorcykler eksploderer
Fra : Nicki Lolk

Dato : 14-06-05 07:51

Salg af motorcykler eksploderer

Af Vibe Halbirk

Antallet af motorcykler på de danske landeveje er fordoblet de
seneste 10 år. Snart runder de indregistrerede motorcykler 100.000.
Store motorcykler. Forkromede motorcykler. Mellemklasse motorcykler.
Billige,
kinesiske motorcykler. Alle går de som varmt brød. Antallet af
motorcykler på
de danske landeveje er fordoblet de seneste 10 år. Og i år har salget
været 40
procent større end på samme tid sidste år.

Læs mere på www.urbanavis.dk

Mvh. Nicki

begin 666 1x1_trans.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-06-05 09:13

Sjovt nok er det samlede antal af ulykke faldet i samme periode, samtidig
med at vores forsikringer er exploderet, under på skud af at der er flere
skader, især hvis din MC hedder noget med R.... Der må være nogen som
skummer fløden....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hekto

Dato : 14-06-05 10:07

In article <42ae9180$0$683$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
xng@post.cybercity.dk says...
> Der må være nogen som
> skummer fløden....

Man skal da være yderst naiv og tro at der ikke er nogen der har øjnet
muligheden for profit på et voksende marked!!!

Politikken påstår iøvrigt at de fleste kører MC ... FOR SJOV!
Det har de selvfølgelig helt misforstået!!!!

.... læser de med herinde, vil de finde ud af at nogen ikke har et andet
liv!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-06-05 11:01

"Man skal da være yderst naiv og tro at der ikke er nogen der har øjnet
muligheden for profit på et voksende marked!!"

Ja, men de behøver vel ikke fylde os med løgn om stigende antal ulykker.....

Fra : Hekto

Dato : 14-06-05 12:10

In article <42aeaaca$0$731$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
xng@post.cybercity.dk says...
> Ja, men de behøver vel ikke fylde os med løgn om stigende antal ulykker.....

Meningsdannelse forsøges ofte ved direkte misinformation.
Emner dukker op i dagspressen og omtales af een eller anden grund ofte,
hvis der hos en offentlig instans menes at være behov for at ændre den
offentlige mening.
Bare tag efterløn og pension som eksempel. Det kommer sjovt nok i
'byger'.

Det interessante er hvilke motiver der ligger bag, og de kan ofte være
ganske forskellige.

- om der er tale om misinformation i denne sag ved jeg ikke, og det må
den enkelte vurdere.

Fra : Jakob

Dato : 14-06-05 14:08

Hekto wrote:
> Det interessante er hvilke motiver der ligger bag, og de kan ofte være
> ganske forskellige.

Tjah, det bruges jo stadig som agument for ikke at sænke afgiften på
motorcykler.. Gu ved hvorfor

--
Jakob, 748SP

Fra : Hekto

Dato : 14-06-05 14:40

In article <42aed6c6$0$666$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
usernet@gertz.net says...
> Tjah, det bruges jo stadig som agument for ikke at sænke afgiften på
> motorcykler.. Gu ved hvorfor

Fordi vi skulle jo nødigt have at man begyndte at købe små 125cc'ere
istedet for bil nr. 2!
(Eller MC nr. 2 ... IKKE!!!??? )

Skatteudvalget har flere gange været involveret i den slags.
Det ville også betyde forøgede udgifter til offentlig transport; men
kun om vinteren o.s.v. o.s.v.
Så er det bedre at skræmme folk væk fra den tanke een gang for alle.
Vi mangler bare at de reklamerer med statistikken i Alt for Damerne, så
konerne kan nedlægge veto!

Hvorfor forbyder de så ikke tobak og alkohol??????

Fra : Dr.Enduro

Dato : 14-06-05 15:37

Hekto wrote:

> Meningsdannelse forsøges ofte ved direkte misinformation.

Det lader ikke til, at du har nogen særlig tillid til sund fornuft.

--

Hilsen Jan

Fra : Dr.Enduro

Dato : 14-06-05 15:36

Henrik Nielsen wrote:

> Ja, men de behøver vel ikke fylde os med løgn om stigende antal ulykker.....

Hvor har du også det fra? Det har jeg ikke set nogen steder, tværtimod
har der været skrevet meget i aviserne om, at antallet af trafikuheld er
det laveste siden engang i 50'erne.

--

Hilsen Jan

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-06-05 15:52

"Hvor har du også det fra?"

Hvad har dit forsikringsselskab brugt som argument for at lade dine
forsikringer stiger (hvis dine da er steget...) ?
Sidst jeg fik tilbud fra TopDK, var det netop argumentet (1½ år siden). De
kunne dog ikke dokumentere det

Fra : Dr.Enduro

Dato : 15-06-05 08:39

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> forsikringer stiger (hvis dine da er steget...) ?
> Sidst jeg fik tilbud fra TopDK, var det netop argumentet (1½ år siden). De

Så har de da bildt dig noget ind. Min forsikring steg på samme
tidspunkt, men GF oplyste, at det var pga. ændrede regler i
erstatningsloven, så personskader bliver takseret meget dyrere nu, dvs.
personer får større erstatninger. Der var ikke tale om nogen stigning i
antallet af uheld, men måske det gælder for TopDK's kunder?

--

Hilsen Jan

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-06-05 10:14

"Så har de da bildt dig noget ind"
Netop..

"så personskader bliver takseret meget dyrere nu"
Det er vel kun ansvarforsikringen/ulykkesforsikring (afhængig af om det er
fører eller modpart), ikke kasko....

"Der var ikke tale om nogen stigning i antallet af uheld, men måske det
gælder for TopDK's kunder"
Det kan selvfølgelig ikke afvises, men det skal evt. nye kunder vel ikke
straffes for, så får de da mere end svært ved at få nye.... Men det er jo
deres eget problem.

--
Mvh.
Henrik (som ikke er kunde hos TopDK...)

Fra : Dr.Enduro

Dato : 15-06-05 10:28

Henrik Nielsen wrote:

Yes, jeg har også kun ansvar. Måske er det kun for en bestemt kategori
motorcykler, at antallet af ulykker er steget?
Jeg ved det ikke, men hvis du føler, at de snyder dig, ville jeg bare
bestille en tid hos dem og få mig en snak. Hvis ikke de kommer med en
meget god forklaring eller giver dig en bedre pris, så smutter du da
bare til en anden forsikring, der yder en bedre pris/service, det er jo
sådan, at markedet fungerer. Og så kan de lære det, kan de.

--

Hilsen Jan

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-06-05 07:11

[...]

Med de priser, kan det vist ikke engang betale sig at få en snak... Noget
helt andet er at de kun acceptere 2 motorkøretøjer på adressen, resten skal
starte på begyndertrin Forklaringen skulle være, at har man mere end 2,
så er det fordi man låner ud til en anden, som så kan køre på billig
forsikring.... På det tidspunkt havde jeg 6 køretøjer, så jeg mente jo at
jeg skulle have mængderabat, da jeg ikke kunne køre dem alle samtidig.... Så
den snak blev kort :-/

Fra : Nicki Lolk

Dato : 14-06-05 12:33

> [...]
> med at vores forsikringer er exploderet, under på skud af at der er flere
> skader, især hvis din MC hedder noget med R.... Der må være nogen som

Hvis systemet nu ikke ødelægger formatteringen, burde udviklingen i antallet
af dræbte mv. på mc fremgå her:

1993 1994 1995 1996 1997
1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004

Motorcykel
Hele landet
Personskade ialt 483 536 500 447 408
355 404 346 316 358 369 293
Dræbte 26 40 35 23 19
21 26 24 12 24 25 24

En større del af de indblandede bliver altså dræbt i færdselsuheld. Men jo,
antallet af skader er faldende på trods af at antallet af motorcykler i
samme periode er fordoblet - 1993: 45930 motorcykler - 2004: 87779. Tallene
er pr. 1. januar.

Kilde: www.statistikbanken.dk / Danmarks Statistik.

Mvh. Nicki

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-06-05 12:57

Jep. Nu har jeg ikke lige undersøgt din kilde. Men var der ikke noget med at
nogle opgørelser tog ulykker med EU45-scooter med, sammen med MC'er.

Mener DMC havde det oppe og vende for 1-2år siden, og når øverterne var
fjernet fra statistikken, var tallene for MC næsten halveret de sidste 10
år.
Måske andre husker det bedre end mig... Og måske husker jeg forkert.
Men selv status quo, synes jeg er flot, når vi har fordoblet antallet af
MC'er...

Fra : Nicki Lolk

Dato : 14-06-05 14:20

> Jep. Nu har jeg ikke lige undersøgt din kilde. Men var der ikke noget med
> at nogle opgørelser tog ulykker med EU45-scooter med, sammen med MC'er.

Knallert (30) og knallert 45 står opført for sig, så det går jeg ikke ud
fra. Tjek selv på www.statistikbanken.dk - gå ind under transport og
færdselsuheld.

Mvh. Nicki

Fra : Ulvir

Dato : 14-06-05 13:32

Nicki Lolk wrote:
> Salg af motorcykler eksploderer

Hvad laver en vedhæftet fil i denne gruppe?

Ulvir.

Fra : Nicki Lolk

Dato : 14-06-05 14:18

> Hvad laver en vedhæftet fil i denne gruppe?

Ja, undskyld. Jeg lavede bare copy/paste fra Urbans hjemmeside og så fulgte
det med :(

Mvh. Nicki

Fra : Kim

Dato : 14-06-05 17:18

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad laver en vedhæftet fil i denne gruppe?

Det samme som dit indlæg her. . . . . ikke en skid hr. betjent

Kim