Frakendt kørekort i DK?!
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-06-05 15:13

Hej NG

Er der nogen her i gruppen som ved om man kan tage kørekort i f.eks
Sverige når man har fået frakendt kørekortet i dk p.g.a. fart f.eks..

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 13-06-05 16:03

Hej Thore,

Det kan man sagtens, i al fald hvis du bor her over.
Alternativt er der noget om at man kan tage det i polen (selvom man bor
i DK) for relativ få penge og på ganske kort tid.

Jeg ved det har været oppe i medierne det med polen, men hvorfor skulle
man ikke også kunne tage det her over selvom man bor i DK... Vi er da
med i EU.

/Thomas

Fra : Pizzabager

Dato : 13-06-05 16:39

> Er der nogen her i gruppen som ved om man kan tage kørekort i f.eks
> Sverige når man har fået frakendt kørekortet i dk p.g.a. fart f.eks..

Det er muligt du kan tage det i sverige eller polen, men du kan jo ikke
bruge det i dk?,

Kasper

Fra : Dr.Enduro

Dato : 13-06-05 16:53

Nej nej nej. Selvfølgelig kan man bruge sit polske eller svenske
kørekort i DK. Problemet er, at du ikke må tage et kørekort der,
medmindre du bor der fast i mindst 6 måneder.

--

Hilsen Jan

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-06-05 17:13

Dr.Enduro wrote:

> Nej nej nej. Selvfølgelig kan man bruge sit polske eller svenske
> kørekort i DK. Problemet er, at du ikke må tage et kørekort der,
> medmindre du bor der fast i mindst 6 måneder.

Nej, der er jeg dog enig med Kasper..
Uanset hvad er man frakendt førerretten i DK..

Thire

Fra : Dr.Enduro

Dato : 14-06-05 10:27

SmaRTrxxv wrote:

> Nej, der er jeg dog enig med Kasper..
> Uanset hvad er man frakendt førerretten i DK..

Nåh ja, jeg havde forstået det på den måde, at et polsk eller svensk
kørekort ikke skulle være gyldigt i DK. Det er det jo selvfølgelig, men
derfor kan det jo godt være ulovligt at køre i DK, som du skriver.

--

Hilsen Jan

Fra : Colin Redmond

Dato : 13-06-05 16:46

SmaRTrxxv <glemdet@nospam.dk> skrev:
> [...]
f.eks
>Sverige når man har fået frakendt kørekortet i dk p.g.a. fart

Jeg har en englsk ven som mistet kortet på grund af druk. Han fik
en erstatnings kort fra GB. Han blev stoppet igen under en razzia
og fik stor bøde og skulle udstå hans period 2 år tror jeg det var

Colin