Re: Suzuki Marauder
Fra : Thye

Dato : 02-06-01 09:24

Jeg kører omtalte Marauder (1999). For at presse prisen har Suzuki sat en del kritisable dele på "originalen". Imidlertid regnede jeg med selv at skulle investere de cirka 30 til 40 tusinde kroner der var sparet væk i forhold til den model motoren tidligere sad på. Jeg laver snart en hjemmeside hvor jeg viser billedmateriale og beskriver de mange forbedringer. (Jeg har forandret originalen på omkring 40 punkter). Lad mig straks sige at jeg ofte møder politiet og at politiet ikke løfter et øjenbryn på trods af Raask DragPipes (10-15% dæmpede), Rizoma fremflyttere, forstærket forlys og 110 centimer bredt styr!

Det vigtigste for komforten har været at få skiftet den elendige originalsaddel til en Corbin DualTour (læder) - et sæde mine passagerer roser - og sætte fremflyttere på (som oven i købet sender vinden op over benet så man ikke får kolde knæ). For komfort og køreglæde har jeg skiftet de ringe støddæmpere bagpå til Koni med mange indstillingsmuligheder (de giver et meget, meget bedre "hold" på cyklen), skiftet styr til WideBar på 110 centimeter, skiftet håndtag til Rizoma så ikke handsken "hænger" i "ydertippen", skiftet til konvekse Kuryakyn spejle så man kan se alt bagude og (noget af det jeg er allermest begejstret for) skiftet tandhjul (begge plus kæde) fra det originale 15tands foran til et 17tands! Hvis du ikke kører decideret "race" på din Marauder bør du straks skifte til et 17tands!!! For køreglæden har jeg monteret Raask DragPipes (de originale kan man jo slet ikke høre). Jeg bor Dead City København så jeg har talt med Sivert Raask himself og fået taget toppen af knaldene (skriv til mig på Thye@cool.dk for tips herom). For sikkerhed og køreglæde har jeg skiftet pære i forlygten fra den originale 60/55 watt til 100/80 watt - så kan jeg se noget med nærlyset om natten, skiftet dæk til Metzeler Marathon ME880 hvorved det pludselig er sjovt at ligge helt ned i kurverne (specielt sammen med det brede styr og de præcise støddæmpere er kurver blevet rigtig skægge at køre).

Små frække afvisere og dén slags er jo kun til glæde for øjet så derom intet her. Omkostningsprioriteret er her listeført bemeldte ombygninger:

1) Pære
2) Gearing
3) Håndtag
4) Spejle