RC435i søkortplotter - er den nem at bruge
Fra : Sus

Dato : 12-06-05 14:42

Vi overvejer at købe en Raymarine RC 435i, men har ikke den store computer
viden.

ER DEN NEM AT BRUGE ?

mvh Erik & Sus

Fra : Rasmus Riis

Dato : 13-06-05 11:02

"Sus" <brunshoj@post.tele.dk> wrote in message news:<42ac3b97$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Vi overvejer at købe en Raymarine RC 435i, men har ikke den store computer
> viden.
>
> ER DEN NEM AT BRUGE ?
>

> mvh Erik & Sus

Hej,

Jeg har kun gode erfaringer med Raymarine 435i. Jeg har haft min i et
par måneder, og den fungere fremragende. Betjeningen er meget simpel,
bare man lige fanger grundideen i menusystemet. Jeg kiggede kun lige
lidt i brugsanvisningen til at starte med, og siden har jeg ikke rørt
den. Så længe man har en ide om hvad apparatet kan, er det lynhurtigt
og meget logisk at finde funktionen. Knapperne er enkle og let
forståelige, og sammen med den store "navigationsknap" er det nemt at
finde rundt. At knapperne samtidig fungere med et lækkert "klik" gør
det hele til en fornøjelse.
Ellers har jeg kun godt at sige om produktet. Jeg har den monteret på
min flybridge, og skærmen er fremragende i al slags vejr, direkte
solskin betyder ikke noget. Jeg har ellers altid sværget til Garmin,
men da jeg så de to produkter ved siden af hinanden, var der ingen
tvivl. Skærmen er både større og meget mere tydelig. Her kan Garmin
slet ikke være med! Og når prisforskellen er på højst 1000 kr. var
valget ikke svært for mit vedkommende
Jeg købte min hos www.netbaad.com til en vældig fin pris!

Mvh
Rasmus Riis

Fra : Rasmus Riis

Dato : 13-06-05 11:05

> [...]
> Vi overvejer at købe en Raymarine RC 435i, men har ikke den store computer

Hej igen,

Fandt lige et link til en test af Raymarine 435 mod konkurrenter. Den
vandt...

http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/0/abe9391f091a751dc1256f12002c7907?OpenDocument

Mvh
Rasmus Riis

Fra : Niels-Chr. Rask

Dato : 15-06-05 07:18

Hej
Er der dansk menu på skærm og leveres den med dansk brugermanual ?
mvh Niels.

Fra : Rasmus Riis

Dato : 16-06-05 14:09

"Niels-Chr. Rask" <ncr@mail.sonofon.dk> wrote in message news:<42afc80d$0$274$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> Hej
> Er der dansk menu på skærm og leveres den med dansk brugermanual ?
> mvh Niels.
>
> "Sus" <brunshoj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

Der er dansk skærmmenu hele vejen igennem. Det eneste sted der kan
opstå lidt forvirring er på søkortet hvor der findes en del tyske
udtryk i beskrivelsen af havnefaciliteter. Men de fleste forstår dog
hvad hafenmeister er...

Min blev ved en fejl leveret med engelsk brugsanvisning, men en enkelt
opringning til importøren (Aage Hempel) og jeg fik straks en dansk
tilsendt. Ingen problemer der.

Mvh
Rasmus Riis