Placering af Transducer
Fra : Preben Christensen

Dato : 12-06-05 11:38

Hej

Jeg har en transducer til hækmomtering
Monteringen af den kommer tæt på påhængsmotoren
hvad kan der ske ved det???

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Karsten Moisen

Dato : 12-06-05 15:42

Jeg går ud fra at det er en transducer til et ekkolod der er tale om?
I så fald er det ikke så smart at montere den alt for tæt på skruen.
Det vil forårsage falske ekko pga. det luft der kommer i vandet
omkring skruen. Placer transduceren så langt væk fra skruen som
muligt.

Karsten

Fra : Preben Christensen

Dato : 12-06-05 18:47

Hej

Ja det er til et ekkolod
jeg tænkte nok det kunne give lidt problemer
men jeg vil helst ikke lave hul i bunden og det er det
eneste sted den sådan lige kan sidde, men det kommer jo så an på en prøve

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 12-06-05 19:36

> Ja det er til et ekkolod
> jeg tænkte nok det kunne give lidt problemer
> men jeg vil helst ikke lave hul i bunden og det er det
> eneste sted den sådan lige kan sidde, men det kommer jo så an på en prøve

Så slemt er deet nu heller ikke... du får et ekko på en halv meter i starten
af skærmen.
Jeg har lige sat fishfinder/lod på min faders jolle med ph-motor.
Hæktransduseren sidder 20-30cm til højre for benet, flugtende med skrogets
bund. Den virker perfekt.
Og hvis du sejler på en ½ meter vand så er det aligevel forsent.... det går
måske "let flyvende" men hvis du slipper gassen så står hælen solidt plantet
i bunden.

Mvh
Leon

Fra : Preben Christensen

Dato : 12-06-05 21:12

Hej Leon

Det var godt så skal jeg nok få den til at virke også
den du har er den fastmonteret?
Min transporteres rundt på en trailer så man skal passe noget på når
man smider den i vandet på slæbestederne måske skulle man pille den af hver
gang
for ikke at smadre den eller hvad gør i?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 12-06-05 22:41

> Det var godt så skal jeg nok få den til at virke også
> den du har er den fastmonteret?

Ja, transduseren er fastmonteret, dvs, den kan vippe op og ned med et
klikkesystem.
(ala denne http://www.navman.com/marine/products/transducers/tmount.html)

> [...]
hver
> gang
> for ikke at smadre den eller hvad gør i?

Min faders ligger fast i vandet, men jeg tror næppe det vil være et problem
for jer. Centeret af transduseren skal flugte bundet af skroget. Hvis den er
helt under skroget vil den vippe op ved høj hastighed.
Men du kan jo gøre det til vane at vippe den samtidig med motoren, så er du
sikker.

-Leon

Fra : Preben Christensen

Dato : 13-06-05 18:03

Hej Leon

Tak for dit råd min er magen til så jeg vipper den da bare op når jeg
smider
den i vandet

--
Venlig Hilsen