Yamaha R6, YZF1000R el. Suzuki TL1000R
Fra : Mikkel

Dato : 02-06-01 08:13

Hej alle

Jeg går og overvejer at købe en af de nævnte maskiner(Yamaha R6, YZF1000R
el. Suzuki TL1000R).
Er der nogen som har erfaringer med disse maskiner og kan give nogle varme
anbefalinger ?

Henvendelser fra folk som vil sælge en af ovenstående er selvfølgelig også
meget velkommen.

Med venlig hilsen

Mikkel

Fra : Armand

Dato : 02-06-01 10:10

Mikkel <mikkel@compaqnet.dk> skrev i en
> [...]
> YZF1000R el. Suzuki TL1000R).
> Er der nogen som har erfaringer med disse maskiner og kan give nogle

De nævnte modeller dækker så'en ca. hele sports-motorcykel markedet!
Synes du ikke at en udredning af dette er at forvente lige lovligt
meget???

--
Armand (der helt klart er til R6'eren af de tre)

Fra : Lisbeth Louring & An~

Dato : 02-06-01 22:25

> Armand (der helt klart er til R6'eren af de tre)

den har jeg hermed tilsluttet mig, men det gør den jo som du selv er inde på
ikke til den bedste for andre.

Anders, der ikke synes hans CB500 er helt så omdrejningsvillig

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-06-01 10:31

> [...]
> el. Suzuki TL1000R).
> Er der nogen som har erfaringer med disse maskiner og kan give nogle varme

Hej Mikkel

Hvad forventer du af en cykel og hvad vil du bruge den til?
Hvad er dine tidligere erfaringer?
Hvor mange km vil du køre om året?
Hvor langt kører du pr. tur?
Skal den bruges til track days?

Du bliver nød til at specifere dine forventninger og krav, ellers bliver der
svaret i øst ov vest, uden du bliver klogere.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel

Dato : 04-06-01 12:22

Hej Jens

Jeg har kørt 3 ½ år på en bandit 600, som jeg egentlig har været meget glad
for. Jeg ønsker dog efterhånden en maskine med lidt mere spræl.
Jeg kører hvis vejret tillader det dagligt på arbejde som ligger midt i
centrum. Derudover kører jeg i en mc klub hvor vi kører til træf tillige med
småturer primært i DK, altså sjældent længere turer. Årligt kører jeg ca.
6-7000 km. Arbejdsturen er kun på 15 km hver vej mens fritidsturerne typisk
ligger på 100-150 km pr. gang. Maskinen skal ikke anvendes til track days.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Lisbeth Louring & An~

Dato : 02-06-01 22:29

> [...]
> el. Suzuki TL1000R).
> Er der nogen som har erfaringer med disse maskiner og kan give nogle varme

se evt www.motorcyclenews.com ,de har omtaler af samtlige modeller og test
af nogle af dem. Vær opmærksom på, at Suzuki er ved at indstille
produktionen af TL1000R ( de er holdt op med TL1000s ), så det KUNNE give
anledning til et fald i brugtpriser, eller måske mulighed for et godt tilbud
på en ny.
Anders

Fra : Per Kofoed

Dato : 03-06-01 23:16

Hvis produktionen stopper på så specielle maskiner er prisen vel mere
tilbøjelig til at stagnere, eller stige på de, der er tilbage på markedet?
Jeg ved da, at FJ1200 holdte prisen i mange år efter man stoppede
produktionen. Og selv om den nye FJR1300 er kommet på markedet får det
sikkert ikke prisen på FJ1200 til at falde, da FJR'en koster det dobbelte
(næsten) af hvad jeg gav for en spritny FJ1200 i 97. Men ja, det kan være
anledning til at hente et godt tilbud på en ny, ligesom jeg gjorde på
FJ'eren (130.000,- ). Hvis FJR1300'eren var kommet umiddelbart efter
FJ1200'erens udgåen, og prisen var tæt ved den samme ville brugtprisen
på1200'eren sikkert have faldet.

Mht. de omtalte modeller kan jeg kun gi' Armand ret i at det afhænger af
behov og temparement, hvilken model der er at anbefale. Alle cyklerne måtte
gerne stå i min garage, så ville jeg tage YZF1000'eren når jeg skulle et
smut til Frankrig, R6'eren, når jeg skulle på bane, eller bare ud og lege
med livet på de danske landevej, og sidst men ikke mindst ville jeg tage
TLR'en (med larmepotter naturligvis), når jeg skulle på Café, til træf eller
bare lege på baghjulet inde i midtbyen...

/Per K

Lisbeth Louring & Anders Olesen <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b19592f$0$4211$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Gaarde

Dato : 06-06-01 08:11

Hej

Jeg har selv haft en CBR600F4 (i klasse med R6), og den er rigtig sjov at
køre på, men efter 2 år var jeg ved at være træt af at skulle geare 2 gear
ned hver gang jeg skulle lave en kvik overhaling. Det behøver du ikke på en
1000 ccm, så afhængig af dit temperement bør du overveje om du kan lide at
holde gryden i kog med hyppige geraskift (R6) eller du vil havet et sejt
bundtræk (YZF1000R, TL1000R).

Mvh
Mogens
R1

Fra : Armand

Dato : 06-06-01 15:02

Gaarde <mgaarde@grundfos.com> skrev i en

> [...]
lide at
> holde gryden i kog med hyppige geraskift (R6) eller du vil havet et

Jeg havde til forskel en XS 1100 i et par år, og den irriterede mig
derved at dens traktorgearkasse var nærmest umulig at skifte ved mere
end 6.500 RPM!
Derved kunne man ikke lige ryge et par gear ned, førend at man ræsede
forbi et sættevognstog på landevejen

--
Armand.