Hvis produktionen stopper på så specielle maskiner er prisen vel mere
tilbøjelig til at stagnere, eller stige på de, der er tilbage på markedet?
Jeg ved da, at FJ1200 holdte prisen i mange år efter man stoppede
produktionen. Og selv om den nye FJR1300 er kommet på markedet får det
sikkert ikke prisen på FJ1200 til at falde, da FJR'en koster det dobbelte
(næsten) af hvad jeg gav for en spritny FJ1200 i 97. Men ja, det kan være
anledning til at hente et godt tilbud på en ny, ligesom jeg gjorde på
FJ'eren (130.000,- ). Hvis FJR1300'eren var kommet umiddelbart efter
FJ1200'erens udgåen, og prisen var tæt ved den samme ville brugtprisen
på1200'eren sikkert have faldet.
Mht. de omtalte modeller kan jeg kun gi' Armand ret i at det afhænger af
behov og temparement, hvilken model der er at anbefale. Alle cyklerne måtte
gerne stå i min garage, så ville jeg tage YZF1000'eren når jeg skulle et
smut til Frankrig, R6'eren, når jeg skulle på bane, eller bare ud og lege
med livet på de danske landevej, og sidst men ikke mindst ville jeg tage
TLR'en (med larmepotter naturligvis), når jeg skulle på Café, til træf eller
bare lege på baghjulet inde i midtbyen...
/Per K
Lisbeth Louring & Anders Olesen <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b19592f$0$4211$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Jeg går og overvejer at købe en af de nævnte maskiner(Yamaha R6,
YZF1000R
> > el. Suzuki TL1000R).
> > Er der nogen som har erfaringer med disse maskiner og kan give nogle
varme
> > anbefalinger ?
>
> se evt
www.motorcyclenews.com ,de har omtaler af samtlige modeller og test
> af nogle af dem. Vær opmærksom på, at Suzuki er ved at indstille
> produktionen af TL1000R ( de er holdt op med TL1000s ), så det KUNNE give
> anledning til et fald i brugtpriser, eller måske mulighed for et godt
tilbud
> på en ny.
> Anders
>
>