Sort metallak
Fra : Miv

Dato : 11-06-05 21:19

"Nedenstående" Avensis indlæg, ligger op til dette spørgsmål, bilen vi ser
på er Sort Metallak, er der nogle som har erfaringer med denne farve
matallak ? er den til at holde ? Kommer fra en "rød" corolla fra 1995, så i
kan sikkert forstå hvorfor jeg spø'r

Mvh.
Michael

Fra : Psypher

Dato : 12-06-05 10:40

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på er Sort Metallak, er der nogle som har erfaringer med denne farve
> matallak ? er den til at holde ? Kommer fra en "rød" corolla fra 1995,

Vil sige at det er mega svært at holde en sort bil ren, en sort bil
er kun flot når den er ren, sørg for at den er rigtig glat i lakken
(mange voksbehandliger, ikke at forveksles med at den skal
poleres hele tiden for så har du pludselig ikke så meget lak tilbage )
så glider støv og møg lettere af efter min opfattelse

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-06-05 11:52

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

ikke at forveksles med at den skal
> poleres hele tiden for så har du pludselig ikke så meget lak tilbage )

Og dog, små-ridser ses enormt let på en mørk bil, for de har det med at
blive hvide og "lyse" langt væk, jeg har en mørke-grøn bil :(. Den nemmeste
farve at holde er uden tvivl sølv-grå.

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-06-05 21:34

> [...]
> på er Sort Metallak, er der nogle som har erfaringer med denne farve
> matallak ? er den til at holde ? Kommer fra en "rød" corolla fra 1995, så

Min 2001 Civic er sort metallic og ser stadig godt ud. 2 x Turtlevax om året
og så skal den vaskes hvis den skal se godt ud, men jeg vil hellere køre i
en ren sort bil frem for en beskidt sølvfarvet
Lige nu er det dog 4 uger siden den er blevet vasket, og den kører stadig
godt, men kønt er det ikke...
Jeg mener ikke ridserne er særligt synlige, men selvfølgelig mere end på en
hvid, sølv eller matrød bil.

Leo