Cool lægeambulance!
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-06-05 18:33

www.112alarm.dk/2005/a13-10/a13-10.htm
Se lige billedet cirka midt på. Nu er lægerne også godt kørende i
arbejdstiden

Emil

Fra : Klaus G.

Dato : 11-06-05 18:38

> Se lige billedet cirka midt på. Nu er lægerne også godt kørende i
> arbejdstiden

Er det ikke ved at være lidt spild af skatteydernes penge? Jeg mener, den er
jo ikke hel billig så en øse der. Og det er begrænset hvor meget udstyr de
har med, så en mindre bil, med omkring 200hk kunne vel sagtens gøre det
samme arbejde?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-06-05 21:54

> [...]
> har med, så en mindre bil, med omkring 200hk kunne vel sagtens gøre det

Hvis jeg kom ud for et færdselsuheld eller ulykke,
hvor der var brug for lægeambulancen.
Så ville jeg nok være temmelig ligeglad med prisen på grundkøretøjet.
Husk på at prisen for selve køretøjet udgør en mindre del af den samlede
udgift.
Alt det udstyr der bliver proppet ind i køretøjet, for at det kan bruges.
Det er hvad der koster kassen.
Så alt i alt, vil jeg gerne have at lægen kan komme hurtigt frem.
Jeg har heller ikke noget imod at lægen kommer sikkert frem.
Derfor skal de også have en 'til opgaven passende bil'.
At en Cayenne er sådan et køretøj, det er jeg ikke i tvivl om!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : EjS

Dato : 11-06-05 23:46

> [...]
> Derfor skal de også have en 'til opgaven passende bil'.
> At en Cayenne er sådan et køretøj, det er jeg ikke i tvivl om!

Derudover så er der vel ikke afgift på bilen. Det giver jo ikke rigtig
mening at betale en afgift til sig selv. På den måde ender prisen vel på et
helt andet niveau ligesom prisforskellen til andre alternativer bliver et
par hundrede tusinde, max!

MVH EjS

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-06-05 08:20

EjS wrote:
> Derudover så er der vel ikke afgift på bilen. Det giver jo ikke rigtig
> mening at betale en afgift til sig selv.

Der er så meget der ikke giver mening. Aalborg Kommune opkræver gennem
Told-Skat en slags bygningsbeskatning fra Nordjyllands Amt. Så KAN man
da heller ikke involvere flere for at flytte penge fra én kasse til en
anden. Og nu går de vist i retten ... for skattekroner.

-dennis

Fra : Brian

Dato : 11-06-05 18:40

Emil Jensen [2100] wrote:
> www.112alarm.dk/2005/a13-10/a13-10.htm
> Se lige billedet cirka midt på. Nu er lægerne også godt kørende i
> arbejdstiden

Det skal jeg love for - hvem betaler egentlig sådan en lægevogn ?

Noget helt andet - ufatteligt så mange ulykker der sker fordi én vil
overhale, men ikke magter at klare det på ordentlig måde.

/Brian

Fra : Peter Juul

Dato : 12-06-05 13:25

"Brian" skrev

> Det skal jeg love for - hvem betaler egentlig sådan en lægevogn ?

Nu ved jeg ikke med resten af landet, men de to der kører i Aalborg (Audi A6
Quattro 2,7 & BMW 540i), er betalt af en fond og dermed _ikke_
skatteyderpenge

VenHils
Peter

Fra : Henrik Boegh

Dato : 12-06-05 13:46

On Sunday 12 June 2005 14:25, Peter Juul wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Nu ved jeg ikke med resten af landet, men de to der kører i Aalborg (Audi A6
> Quattro 2,7 & BMW 540i), er betalt af en fond og dermed _ikke_
> skatteyderpenge

Så vidt jeg ved er lægeambulancerne i Frederikshavn (en Audi, en Opel og en
Chrysler) delvist betalt af Nordjyllands Amt og delvist betalt af sponsorer.
Vedligeholdelsen af køretøjerne betaler kommunen og personalet stiller
Flådestation Frederikshavn til rådighed.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Mr. Morrison. How 'bout comming down from there and make a record?"
-- Michael Wincott as Paul Rothchild in 'The Doors'

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-05 18:39

"Emil Jensen [2100]" skriver:

> www.112alarm.dk/2005/a13-10/a13-10.htm
> Se lige billedet cirka midt på. Nu er lægerne også godt kørende i
> arbejdstiden

Så vidt jeg husker er det lægernes egne biler de kører i herovre i det
"mørke". Ellers havde den været gul og med navn hen af siderne.

Hvem tager billederne til alarm112 ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 18:51

> "Emil Jensen [2100]" skriver:

> Så vidt jeg husker er det lægernes egne biler de kører i herovre i det
> "mørke". Ellers havde den været gul og med navn hen af siderne.
>
> Hvem tager billederne til alarm112 ?

Med garanti ikke folk som selv har mistet familie i sådanne ulykker

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-05 20:55

Tom skriver:

> Med garanti ikke folk som selv har mistet familie i sådanne ulykker

Netop !

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-06-05 21:18

Også skrev Vollert
> Tom skriver:

> Netop !

Hmm to menesker som hverken læser aviser eller ser nyheder på tv ??.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : JS

Dato : 13-06-05 13:32

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:42AB219F.1414EF97@du.kan.finde.den...

> Med garanti ikke folk som selv har mistet familie i sådanne ulykker
Enig, men på den anden side kan det måske virke præventivt i og med at folk
kan se hvor galt det (let) kan gå!?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-06-05 21:41

> Så vidt jeg husker er det lægernes egne biler de kører i herovre i det
> "mørke". Ellers havde den været gul og med navn hen af siderne.

Vil det sige at lægerne kører i bilerne privat efter arbejdstid? De betaler
noget, og kommunen/amtet/staten betaler noget?

Mvh

Emil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 08:06

"Emil Jensen [2100]" skriver:

> Vil det sige at lægerne kører i bilerne privat efter arbejdstid?

Det kan de gøre, men gør det næppe, med mindre at de har vagt.

> De betaler
> noget, og kommunen/amtet/staten betaler noget?

Hvad skulle kommunen/amtet betale ud over redningsudstyr og kmpenge ?

Fra : EjS

Dato : 12-06-05 14:27

> Vil det sige at lægerne kører i bilerne privat efter arbejdstid? De
betaler
> noget, og kommunen/amtet/staten betaler noget?

Det afhænger af hvilket amt det drejer sig om. Flere lægehuse har én eller
flere "firmabiler" som der køres vagtlæge i. Der sker vel en eller anden
form for kompensering mellem amt og lægehus/praksis. Jeg kender flere der
kører i deres egne biler. Det bliver de selvfølgelig fuldt kompenseret for.

Det er en ret god forretning (rigtig god) men ikke særlig populær blandt
lægerne da arbejdstiderne er gustne og jobbet hårdt...

MVH EjS

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-06-05 16:02

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:

>Vil det sige at lægerne kører i bilerne privat efter arbejdstid? De betaler
>noget, og kommunen/amtet/staten betaler noget?

I den aktuelle situation er det lægens egen vogn der, forsynet med
lysbro, anvendes til udrykningskørsel.

Noget tyder på at praktiserende læger har en god indtægt

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : anders majland

Dato : 14-06-05 16:10

> I den aktuelle situation er det lægens egen vogn der, forsynet med
> lysbro, anvendes til udrykningskørsel.
>
> Noget tyder på at praktiserende læger har en god indtægt

Den er da på gule plader ....

/A

Fra : Henrik Boegh

Dato : 12-06-05 07:37

On Saturday 11 June 2005 19:38, Klaus D. Mikkelsen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Så vidt jeg husker er det lægernes egne biler de kører i herovre i det
> "mørke". Ellers havde den været gul og med navn hen af siderne.

Heroppe i det mørke nordjylland (Frederikshavn), er der en håndfuld
lægeambulancer på Flådestationen. For dem gælder det at de efter maks 5
udrykningskørsler eller èn "hård" udrykningskørsel (hård er noget med
hastigheder, opbremsninger, kørsel i terræn o.s.v.), skal køretøjet til
eftersyn.
Jeg mener at politiet har et tilsvarende krav og mon ikke også de øvrige
"udryknings institutioner" har det. Men hvordan fungerer det med i
ovenstående tilfælde, hvor der anvendes private køretøjer?
Skal lægerne selv holde øje med hvornår deres køretøjer skal til eftersyn og
dækker staten det?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Et citat i det rette øjeblik er som brød til den sultne."
-- Kallah R.

Fra : Thomas

Dato : 11-06-05 19:06

> Se lige billedet cirka midt på. Nu er lægerne også godt kørende i
> arbejdstiden

Se nærmere herom:
http://www.112alarm.dk/ambulancelaege/ambulancelaege.htm

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 11-06-05 19:12

On Sat, 11 Jun 2005 19:33:14 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>www.112alarm.dk/2005/a13-10/a13-10.htm
>Se lige billedet cirka midt på. Nu er lægerne også godt kørende i
>arbejdstiden

Ufatteligt bilvalg - at det skal være en stor 4x4.
En 540i gør da arbejdet mindst ligeså godt...

Iøvrigt er det ikke så nemt igen at få chauffører til de biler. Een af
mine medarbejdere har været Falckredder i Kbh...

Mvh...

Fra : Klaus G.

Dato : 11-06-05 19:23

> Iøvrigt er det ikke så nemt igen at få chauffører til de biler. Een af
> mine medarbejdere har været Falckredder i Kbh...

Hvorfor ikke?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Mogens

Dato : 11-06-05 20:32

On Sat, 11 Jun 2005 20:23:01 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor ikke?

Fordi faggrænser betyder, at chaufføren kun skal køre bilen. Og dét er
der ingen udfordring i (efter nogle måneder som chauffør).

En Falckredder af dén kaliber (Notartz) binder sin hverdag (og
udfordring) op på at redde liv - ikke køre bilen med "180" gennem byen

Mvh...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-05 20:54

Mogens skriver:

> Ufatteligt bilvalg - at det skal være en stor 4x4.
> En 540i gør da arbejdet mindst ligeså godt...

Skulle jeg have den slags job, vilel jeg nu også foretrække en SUV.

Man skal ikke bukke sig ind efter "værktøjet", det hele kan hænges
klart. Desuden tilbyder sådan et køretøj også bedre oversigt over
trafikken, når nu man kan se hen over den næste bil.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-06-05 08:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mogens skriver:

> Skulle jeg have den slags job, vilel jeg nu også foretrække en SUV.

Også her. Man ser altid godt fra den højde...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-06-05 21:20

Også skrev Vollert
> www.112alarm.dk/2005/a13-10/a13-10.htm
> Se lige billedet cirka midt på. Nu er lægerne også godt kørende i
> arbejdstiden

Tjaa når man ser den lille bil som jeg formoder er den som værende den bil
hvor føren er død, så ville jeg også vælge en Cayenne.