Prøver li' igen : Køb a' Avensis
Fra : Miv

Dato : 11-06-05 16:38

Hejsa

Jeg står overfor køb a' en Toyota Avensis 1,8 Luna fra 1999 ..... Vil li'
høre "jer" om der er specielle ting som jeg skal tage hensyn
til/tjekke inden køb ? Kan det passe at denne 1800 motor "kun" har 110 HK ?
Ik' ret meget taget i betragtning at min nuværende Corolla 1300 fra 1995 har
88 HK ? Men jo forhåbentligt et helt andet moment !
Jeg skal for i øvrigt gi' 132.900 kr. Hvilket jeg syntes er rimeligt, er det
rigtigt set ?
Den har gået 99.000 KM.

Mvh.
Michael

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 11-06-05 17:45

> [...]
> høre "jer" om der er specielle ting som jeg skal tage hensyn
> til/tjekke inden køb ? Kan det passe at denne 1800 motor "kun" har 110 HK

Ja, det kan godt passe. Det er vist samme motor, som sad i de sidste Carina
E. Der kom ny motor i 1,8L Avensis'erne omkring år 2000 - ca. 130 HK mener
jeg. Den nye er noget sjovere.

> Ik' ret meget taget i betragtning at min nuværende Corolla 1300 fra 1995
> har
> 88 HK ? Men jo forhåbentligt et helt andet moment !

Tja, den er nu ikke ligefrem nogen racer, men den kører sandsynligvis
længere på literen end din Corolla.

Mvh.
Jesper