ABS-blok, hvordan sættes den i?
Fra : Anders Teglgaard Kjæ~

Dato : 11-06-05 16:19

jeg har skiftet abs-blokken på en Astra 1.4 stationcar fra 1995. Den gamle
meldte fejl (lampen lyste). Nu sidder den nye (købt brugt) og viser desværre
også fejl. Fejlen kommer og går, eksempelvis kan det hjælpe at lufte
bremserne ud. Men kun nogle gange.
Er der en bestemt måde, blokken skal sættes i på, altså skal rørene sættes i
i en bestemt rækkefølge? Det er en Bosch 0 265 208 011 blok.
Vh Anders

Fra : alexbo

Dato : 12-06-05 10:19

"Anders Teglgaard Kjær" skrev

> [...]
> Er der en bestemt måde, blokken skal sættes i på, altså skal rørene sættes
> i en bestemt rækkefølge? Det er en Bosch 0 265 208 011 blok.

Næh, blokken er ligeglad både med rækkefølgen og luft i systemet det kan den
ikke mærke, om man så fjerner bremserne på det ene hjul, vil den ikke melde
fejl.
Den måler om hjulene kører rundt, og den måler på blokken selv, om der er et
dårligt kredsløb i denne.

Jeg tror mere på at du har problemer med en hjulsensor,
at det kan hjælpe at lufte ud skyldes at så har du hjulet afmonteret og
derved påvirket sensoren lidt.
Få Opel til at teste systemet, det koster ikke ret meget.

mvh
Alex Christensen