Frustrationerne omkring bilkøb.. de god
Fra : Tommy Fer

Dato : 11-06-05 15:39

Hej NG

Idag var koneriet og jeg ude og prøve lidt biler.

Startede med en punto fra 96.. øv det var sq ikke os.. dørene lød som en
blikspand og samtale ved 130 kmt var ikke skide nemt pga af baggrundsstøj

Derefter en Punto fra 1999 (ny model)
LANGT Bedre.. prisen var 75K. Mine anker var lidt, gearkassen, syntes
den skulle meget langt ned i fart før den ville geare ned i 2 eller 1
gear. Alt i alt en meget lækker bil. Ved ikke der var bare et eller
andet der ikke lige fangede mig.

Derefter en Peugeot 206 1,6 XS
Det var en dejlig bil! Den kørte godt, meget omdrejningsvillig bil. Trak
fint. 90 hk. Syntes dog at den havde mange omdrejninger ved 130 kmt. ca.
3500. Den var fra 1999 og havde kun gået 41.000 km. Prisen var 99.000kr.

Nu kommer det store spørgsmål så. Hvilke andre biler er fornuftige at se
på til prisen. 70-110Kkr? Hvad skal man holde sig fra?

Sidste spg. i den blå avis er der 4 stk 206 gti. De står dog alle i
jylland. De er ikke meget dyrere end 1,6 XS modellen? Er det fordi de er
dyrere at forsikre og de derved er svære at sælge? Jeg syntes det er
lidt sjovt prisforskellen er på under 15.000 kr.

mvh Tommy Fer

Fra : Mogens

Dato : 11-06-05 19:08

On Sat, 11 Jun 2005 16:38:38 +0200, Tommy Fer <NOSPAM@fotofer.dk>
wrote:

>Startede med en punto fra 96
>Derefter en Punto fra 1999 (ny model)
>Derefter en Peugeot 206 1,6 XS
>Hvilke andre biler er fornuftige at se på -> 70-110Kkr?

Nu er det jo ikke mange oplysninger, du giver om dine
krav/forventninger til den kommende vogn...

Jeg ville se mere på en Saxo VTS - lækker vogn, særligt hvis du kan
finde een med alle service overholdt, een ejer osv...

>Sidste spg. i den blå avis er der 4 stk 206 gti. De er ikke meget
>dyrere end 1,6 XS modellen? Er det fordi de er dyrere at forsikre
>og de derved er svære at sælge?

Sandsynligvis. Desuden nærmer priserne sig hinanden,
jo ældre bilerne bliver...

Mvh...

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-06-05 22:29

Mogens wrote:

> Nu er det jo ikke mange oplysninger, du giver om dine
> krav/forventninger til den kommende vogn...

Ja, og der faktisk en ret god grund til Indtil idag var mine krav
til en bil, et tag, et varme apparat og måske en cd afspiller. Da jeg er
inkarneret MCist Så jeg tænkte en punto af de gamle ville være fin.
Meeeen det var den vist ikke

Krav. Ikke meget kabine støj, være af god kvalitet, dvs mekanisk, rust
mæssigt og interiør. Krav til hk.. jae mange er da rart, men jeg har
ikke råd til de 350hk der skal til før en bil bliver sjov... igen er
MCist Den må meget gerne kunne køre 15km/l. Men hva når jeg låner
mine forældres Vectra B 2.0 16V siger køre computeren 12,5 når jeg køre
som jeg selv lyster og 14,5 når jeg tænker i økonomi kørsel, så 2 liters
er ikke udelukket.

> Jeg ville se mere på en Saxo VTS - lækker vogn, særligt hvis du kan
> finde een med alle service overholdt, een ejer osv...

Ja, den havde jeg slet ikke tænkt på, men er Saxoen ikke baseret på 106
modellen? eller er den også fulgt med op i 206 modellen ?

> Sandsynligvis. Desuden nærmer priserne sig hinanden,
> jo ældre bilerne bliver...

Ja tænkte det godt. Kan heldigvis få en GTI forsikret for 8700 om året,
S 16 for 5900 og normal 1,6 XS til 5500.

Mvh Tommy Fer

Fra : Mogens

Dato : 12-06-05 09:02

On Sat, 11 Jun 2005 23:29:24 +0200, Tommy Fer <NOSPAM@fotofer.dk>
wrote:

> [...]
>mine forældres Vectra B 2.0 16V siger køre computeren 12,5 når jeg køre
>som jeg selv lyster og 14,5 når jeg tænker i økonomi kørsel, så 2 liters

Jeg ville tænke mig om 2 gange ift. Opel - og måske købe en Astra...

>Ja, den havde jeg slet ikke tænkt på, men er Saxoen ikke baseret på 106
>modellen? eller er den også fulgt med op i 206 modellen ?

Der er lighed mellem Saxo og 106 - sidstnævnte er som regel billigere
en Saxo, hvorfor du kan få en 106 GTi til "ingen penge"

>Ja tænkte det godt. Kan heldigvis få en GTI forsikret for 8700 om året,
>S 16 for 5900 og normal 1,6 XS til 5500.

Min kammerat har en S16 - den er de rigtig glade for. Masser af bil
for pengene - og til en fornuftig pris. Min nabo kører 206 1.4 HDI, og
dén er han tilsvarende glad for. Kører særdeles langt på literen...

Mvh...

Fra : morten d jensen

Dato : 13-06-05 11:29

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Idag var koneriet og jeg ude og prøve lidt biler.
> Nu kommer det store spørgsmål så. Hvilke andre biler er fornuftige at se
> på til prisen. 70-110Kkr?

Hej Tommy!

Jeg vil foreslå at du kigger lidt nærmere på en Fabia. Har ingen erfaringer
med modellen, udover en meget positiv prøvetur i en 1.9 TDI...

Er sikker på at Hr. Majland kan kommer med sine erfaringer - har vist selv
været gennem samme mølle

Venligst,
Morten (- også MC´ist)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-05 06:17

morten d jensen skriver:

> Hej Tommy!
>
> Jeg vil foreslå at du kigger lidt nærmere på en Fabia.

Hej Morten, må jeg foreslå at du stiller klokken på din computer

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : morten d jensen

Dato : 13-06-05 10:16

> Hej Morten, må jeg foreslå at du stiller klokken på din computer

Hvad mener du.....? - er da kun 24 timer foran...

Sorry! - har lige været 14 dage i Kina, hvor man jo er 6 timer foran

Venligst,
Morten