Hjælp vedr. køb af navigationssystem
Fra : Kent

Dato : 11-06-05 11:52

Hej

Jeg tænker på snart at realisere en gammel drøm om at købe et
navigationssystem til bilen, men jeg kan sgutte helt overskue
markedet . Ville blive meget glad for lidt hjælp og forslag.

Systemet skal helst kunne bruges til fods også! Desuden skal
montering (sugekop) være inkluderet i pakken. Man skal kunne
blive navigeret på husnummer-niveau! . Og så skal systemet altså
være pålidelgt! Max-pris: 4.000,00 .

Men kan man i det hele taget få noget godt for 4.000,00?

Jeg har selv kigget lidt på TomTom GO 300.

Jeg kan sagtens bruget noget brugt, hvis ellers softwaren er opdateret
eller det er muligt selv at opdatere den for billige penge.

Der er jo også PDA'er med navigation, men jeg har KUN brug for
navigationen, og altså ikke alle de andre funktioner i PDA'en, så
jeg ved ikke lige.........

Erfaringer, forslag, råd og lignende modtages med STORT tak

Vh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 12:37

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> montering (sugekop) være inkluderet i pakken. Man skal kunne
> blive navigeret på husnummer-niveau! . Og så skal systemet altså

Jeg ved ikke med tomtom 5, men de tidligere kunne overhovedet ikke bruges
til fods, med mindre man ikke har noget imod at gå vejen gange 2. Tror dog
at version 5 har fået gå-faciliteter indbygget.

> Men kan man i det hele taget få noget godt for 4.000,00?

jow

> Jeg har selv kigget lidt på TomTom GO 300.

Se godt efter om den har sit eget batteri, ellers bliver det jo lidt
problematisk. Mig bekendt så skal den have 12V

> Jeg kan sagtens bruget noget brugt, hvis ellers softwaren er opdateret
> eller det er muligt selv at opdatere den for billige penge.

Brugt så får du ikke version 5 og så kan den ikke opfylde dine krav.

> Der er jo også PDA'er med navigation, men jeg har KUN brug for
> navigationen, og altså ikke alle de andre funktioner i PDA'en, så
> jeg ved ikke lige.........

Ja PDA kan en masse andet, selv om man hurtigt bliver træt af det gimmic.
Skærmen er alt for lille til seriøs brug (IMO). Jeg ville også helst have en
GO, men nu har jeg så en PDA, som ser tudegrim ud i bilen, men navigere DET
KAN DEN.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-06-05 13:10

Kent wrote:
> [...]
> jeg ved ikke lige.........
>
> Erfaringer, forslag, råd og lignende modtages med STORT tak

Jeg har selv sådan en PDA med GPS og jeg synes den virker fint.
Det er med Tomtom 3.
PDA'en kan så også bruges til alt muligt andet (kalender, MP3 afspiller,
filmfremviser, Word osv. osv) omend det er en lille skærm at sidde og
arbejde ved.
På min har jeg også lagt Autodata ind og det er jo meget rart at kunne finde
lidt oplysninger, om de gamle biler man nu engang går og roder med, frem fra
lommen
Min PDA kostede (fra ny af i januar 2005) 2700,- kr. incl. TT3 + GPS antenne
+ bilholder/lader. Hertil kommer så udgiften til et større memorycard (ca.
600,- kr for et 1GB), så man kan have flere ting indlæst samtidigt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Kent

Dato : 11-06-05 15:04

> Jeg har selv sådan en PDA med GPS og jeg synes den virker fint.
> Det er med Tomtom 3.

Er Tomtom 3 det samme som TomTom GO 300?

> [...]

> + bilholder/lader. Hertil kommer så udgiften til et større memorycard (ca.
> 600,- kr for et 1GB), så man kan have flere ting indlæst samtidigt.

De priser lyder ret rimelige. Hvilken PDA har du - og du har måske et link
til det sted, du købte den?

Jeg har fundet et link her: http://www.infohuset.dk/product.asp?product=397
Det er en Acer n35 PDA med GPS navigation Nordic.
Den lyder ret interessant, og prisen er ok. Hvad mener du om den?

Vh
Kent

Fra : Klaus G.

Dato : 11-06-05 15:37

> Jeg har fundet et link her:
http://www.infohuset.dk/product.asp?product=397
> Det er en Acer n35 PDA med GPS navigation Nordic.
> Den lyder ret interessant, og prisen er ok. Hvad mener du om den?

Den findes i to udgaver og så vidt jeg kan se, er den ene uden en masse
software(i dette tilfælde vil du gerne være foruden), og er derfor en del
billigere. Mens den anden har en masse software inkluderet...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114462 (Med software)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122639 (Uden software)

Disse PDA'er er ikke inkl TomTom, så det er noget du skal ud og købe
bagefter. Men en så billig PDA, så kan du også købe meget kort inden du
rammer 4000kr.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kent

Dato : 11-06-05 15:52

> [...]
>
> Disse PDA'er er ikke inkl TomTom, så det er noget du skal ud og købe
> bagefter. Men en så billig PDA, så kan du også købe meget kort inden du

Jo, men den mit link linker til har navigationssoftwaren Destinater 3
installeret
fra start med kort over Danmark og resten er Norden. Det er måske ikke
så godt som TomTom?

Kent.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-06-05 08:42

Kent wrote:

> Er Tomtom 3 det samme som TomTom GO 300?

Det ved jeg ikke noget om.

> De priser lyder ret rimelige. Hvilken PDA har du - og du har måske et
> link til det sted, du købte den?

Det er sådan et sæt her jeg har:
http://makeashorterlink.com/?D48C42E3B
Jeg købte dog mit i Fona.
Hertil skal du så evt. lægge prisen til større memorycard samt Europa kort,
hvis du skal bruge det uden for Skandinavien.
TT3 Europa kort koster fra omkring 1100,- kr. fra nyt og et 1 GB SD kort
koster fra omkring 500,- kr.
Jeg fandt dog mit Europa kort brugt, til ca. det halve, da der er en ny
version på vej og derfor er mange som SKAL opgradere
Tomtom3 er det eneste GPS software jeg har erfaring med og jeg må sige at
det bare virker 100%, selvom min PDA nok hører til i den langsomme ende af
skalaen.
Den kan dog sagtens både spille musik, film, spil og alt det andet man
normalt forbinder med en PDA.

> Jeg har fundet et link her:
> http://www.infohuset.dk/product.asp?product=397 Det er en Acer n35
> PDA med GPS navigation Nordic.
> Den lyder ret interessant, og prisen er ok. Hvad mener du om den?

Den er med Destinator software og det kender jeg ikke noget til.
Acer som sådan, er vel en ganske udemærket PDA (jeg har da en Acer bærbar,
som jeg er meget tilfreds med).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 10:06

Kent skriver:

> Er Tomtom 3 det samme som TomTom GO 300?

Nej TomTom 3 er et progam man smider på din PDA

TomTom GO er en dims der kun kan vise vej og ikke andet.
Til gengæld er den let at have med at gøre og skal ikke "geninstalleres"
hvis den har lagt uden strøm i et stykke tid.

Jeg er selv "computernørd" men ville vælge en TomTom Go eller lignende
til bilen. Det andet er sku for besværligt....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-06-05 10:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kent skriver:

> Nej TomTom 3 er et progam man smider på din PDA

Er selve softwaren ikke det samme ?
De benytter i hvert fald samme kort, jeg har en kammerat som har lagt
kortene fra sin TomTom Go over i sin PDA med TT3.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 10:15

Per Beer Hansen skriver:

> Er selve softwaren ikke det samme ?

Ikke helt

> De benytter i hvert fald samme kort, jeg har en kammerat som har lagt
> kortene fra sin TomTom Go over i sin PDA med TT3.

Kortene er de samme....

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-06-05 14:39

> [...]

>Der er jo også PDA'er med navigation, men jeg har KUN brug for
>navigationen, og altså ikke alle de andre funktioner i PDA'en, så

Harald Nyborg sælger Mio 268 til 3295,- (hvor man så skal købe SD
kort hvis man vil have flere kort installeret udover det danske)

Eller også har de Mio 269 til 4495,- (med indbygget harddisk og
22 lande installeret)

Ingen af de to er PDA'er, men kan vist godt bruges som
mp3-afspillere.

Man kan blive guidet på husnummerniveau i Norden på 268'eren og i
hele Vesteuropa på 269'eren.

Mio 168'eren som jeg selv har, kan navigere på husnummerniveau i
Norden og i hvert fald også Tyskland (har ikke prøvet andre
lande)

Kortmaterialet er fra TeleAtlas som TomTom også bruger, så det
burde kun være brugervenligheden der er forskellig.

Men ellers så prøv at "google" i
news:dk.teknik.satellit.navigation hvor "sagkundskaben" sidder.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Kent

Dato : 11-06-05 15:12

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:jepla1t4nna0cgrhoapa3k7vgtgvfo4c7e@4ax.com...

> [...]
>
> Kortmaterialet er fra TeleAtlas som TomTom også bruger, så det
> burde kun være brugervenligheden der er forskellig.

Mener du så, at TomTom er den mest brugervenlige?

Vh
Kent

Fra : phk

Dato : 11-06-05 15:22

> Mener du så, at TomTom er den mest brugervenlige?

TomTom fylder en rigtig stor del af diskussionerne omkring navigation. Det
er fordi når man køber en Garmin, så virker det bare problemløst.

Køb en C320, Quest elller 2610 - hvad du nu har penge til :)

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Peter Holm

Dato : 12-06-05 07:27

phk wrote:
> [...]
> problemløst.
> Køb en C320, Quest elller 2610 - hvad du nu har penge til :)

har du link til dem ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Kent

Dato : 12-06-05 08:20

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> har du link til dem ?
>
> --
> Mvh
> Peter Holm
> www.peterholmfoto.dk

Det er Garmin-produkter. www.garmin.dk

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 12-06-05 10:49

Tusind tak for indlæggene, og jeg håber, tråden stadig
vil fortsætte. Jeg sætter stor pris på alt indput!

Her er hvad jeg går og tænker om det hele lige nu:
Overvejede først TomTom GO 300, men der er kun
danmarkskortet med. Med TomTom GO 500 er der
danmarkskort og Major Roads of Europe med.
Hmmm........... Skulle jeg måske tage det ultimative
spring og købe Tomtom GO 700 med hele Europa
installeret på en 2,5 Gb harddisk helt ned til husnummerniveau.
Måske - for jeg ville gerne opleve den totale frihed
med hensyn til navigation, og det får jeg vist i denne
pakke.

Har fundet den til 5.997,50 kr. på www.shopgo.dk.
Nogle af jer, der evt. ved, hvor man kan købe den i en
"rigtig" butik i Jylland - til nogenlunde samme pris?
Skal dog også på ferie på Sjælland i uge 25, sååe......

Forresten - kan jeg spare penge ved at købe den i Tyskland?
Hvor? Gerne tæt på grænsen.

Men intet er bestemt endnu.

Vil gerne have flere råd .

Kent

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-06-05 10:54

Kent wrote:

> Har fundet den til 5.997,50 kr. på www.shopgo.dk.
> Nogle af jer, der evt. ved, hvor man kan købe den i en
> "rigtig" butik i Jylland - til nogenlunde samme pris?

Zitech har den:
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157972
dog til lidt dyrere pris.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-06-05 15:44

> Zitech har den:
> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157972
> dog til lidt dyrere pris.

De har den til salg - men ikke endnu - de har den ikke på lager, men får den
nok i løbe af de kommende uger.

Kan man ikke vente, kan man joi "nøjes" med GArmins 330´er..

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 10:50

Kent skriver:

> Her er hvad jeg går og tænker om det hele lige nu:
> Overvejede først TomTom GO 300, men der er kun
> danmarkskortet med. Med TomTom GO 500 er der
> danmarkskort og Major Roads of Europe med.

Det kommer an på, hvor du handler og hvor meget du vil give for din
navigator. Forskellen mellem 300 og 500 er mulighed for handsfree via
bluetooth på din mobil. Det er smart....

> Hmmm........... Skulle jeg måske tage det ultimative
> spring og købe Tomtom GO 700 med hele Europa
> installeret på en 2,5 Gb harddisk helt ned til husnummerniveau.

Personligt ville jeg ikek installere noget med en harddsik i min bil, så
heller have et par store memorykort.

Fra : Mogens

Dato : 12-06-05 10:55

?

>Personligt ville jeg ikek installere noget med en harddsik i min bil

Grundet rystelser?

Mvh...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 11:08

Mogens skriver:

> ?

Ja at den kan fjernstyre mobilen....

> Grundet rystelser?

Og temperaturer ja....

Fra : Brian

Dato : 12-06-05 11:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Personligt ville jeg ikek installere noget med en harddsik i min bil,
> så heller have et par store memorykort.

Den side af sagen har de vel sikret sig mod hos Tomtom ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 11:29

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den side af sagen har de vel sikret sig mod hos Tomtom ?

Et memorykort har væsentlig større levetid end en mekanisk harddisk. Hvor
ofte kører man også rundt i hele europa?
For mit vedkommende så når jeg vist at opgradere til tomtom version 10 før
jeg har haft brug for halvdelen af eu-kortene

--
Tom

Fra : Kent

Dato : 12-06-05 13:06

> [...]
> For mit vedkommende så når jeg vist at opgradere til tomtom version 10 før
> jeg har haft brug for halvdelen af eu-kortene

At en harddisk har længere levetid end et memorykort er vel rigtigt
teoretisk set, men i praksis har det vel ringe- eller ingen
betydning? Har set på langt dyrere navigationsanlæg, og mange af
dem har store interne harddiske. Men i værste fald vil sådan en
harddisk vel kunne eksistere i måske 10 år, og mon så ikke man
kunne trænge til at få fornyet sit anlæg alligevel?

Jeg tror ikke, det er noget, man skal være bange for. Men nu ved
jeg så heller ikke så meget om det .

Tak for indlægget!

Kent.

Fra : Kent

Dato : 12-06-05 13:07

> [...]
> kunne trænge til at få fornyet sit anlæg alligevel?
>
> Jeg tror ikke, det er noget, man skal være bange for. Men nu ved

HOV! Kom lige til at bytte om på et par ting

Rettelse:
At et memorykort har længere levetid end en harddisk er vel..........

osv...

Kent.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-06-05 15:46

> [...]
> Måske - for jeg ville gerne opleve den totale frihed
> med hensyn til navigation, og det får jeg vist i denne

Mine tanker var helt de samme - jeg gider ikke alt det skrammel med kort der
skal læses ind og ud, fordi den ikke har hukommelse nok, og jeg gider heller
ikke alle de ledninger i bilen.

Jeg bestilte en TomTom Go 700 for et par dage siden på www.technikdirekt.de.
En af mine venner køber ofte ting dernede, og de har en kanon service. Du
betaler ikke før de sender varen, og du kan bare sende varen retur, hvis du
alligevel
ikke gider at have den - indtil 14 dage efter tilbagefører de bare pengene.

De taler engelsk på deres telefonhotline - og man kan stole på dem - det er
et gammelt og stort firma - ingen pis der.

TomTom Go 700 kan ikke købes nogen steder endnu, men de første eksemplarer
rammer detailhandlen i løbet af de kommende uger.

Jeg håber at have min i hånden, inden jeg kører til Spanien om 14 dage.

Min søgen ledte mig frem til den konklusion, at Go 700 ér det ultimative -
også foran Garmins topmodel, der ikke er 320´eren - men 330´eren.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 20:57

Jan W Nielsen skriver:

> Jeg bestilte en TomTom Go 700 for et par dage siden på www.technikdirekt.de.

Snakker den så danske eller tysk til dig.

Jeg kan lige forstille mig den der "Rechts ein hudert meter" (tysk er
ikke et sprog, men en kommandometode

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-06-05 21:09

> Snakker den så danske eller tysk til dig.

Du kan få det, som du vil have det.

Som udgangspunkt taler den 30 sprog med mere end 50 stemmer - og du kan
downloade endnu flere - alt fra Gordon Kennedy og Lotte Heise (hvem fa´en
der måtte ønske hende) til proffe speakere.

Blandt de nye sprog, som du også kan høre (hvis du vil træne sprogøre) er:
Polsk, tjekkisk, tyrkisk, serbisk, kroatisk, australsk, græsk og russisk

"erkÿ hözkhra abtria 200 meter"..

*LOL*

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-06-05 21:13

> Snakker den så danske eller tysk til dig.

Læs i øvrigt mere her:

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157972

Det er ikke alle funktioner, der er beskevet.

Her er et større billede:

http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=157972

/Jan W Nielsen

Fra : N/A

Dato : 12-06-05 16:35

Fra : Kent

Dato : 12-06-05 16:35

> [...]
du
> ikke gider have den - indtil 14 dage efter tilbagefører de bare pengene.

En rigtig fin service! Så kan det jo aldrig gå helt galt .

> [...]
>
> Min søgen ledte mig frem til den konklusion, at Go 700 ér det ultimative -
> også foran Garmins topmodel, der ikke er 320´eren - men 330´eren.

Har du gjort dig nogle overvejelser om harddisk contra ramkort, som der
bliver
diskuteret tidligere i tråden? Altså at en harddisk er mere udsat for
slidtage end
et ramkort. Jeg tror altså ikke, det har nogen praktisk betydning - men det
er
stadig det, der holder mig tilbage. Dog begynder jeg at
læne mig meget mod GO 700'eren, men intet er bestemt endnu .

Kent.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-06-05 21:02

> Har du gjort dig nogle overvejelser om harddisk contra ramkort, som der
> bliver
> diskuteret tidligere i tråden?

Jeg regner ikke med, at det bliver noget problem - man må formode at en stor
virksomhed som Tomtom har testet de små diske, der sidder i.

Om ikke andet så er der garantien.

I øvrigt er det jo ikke hele tiden, den kører på disken, da den har
hukommelse også - men som sagt - jeg forventer ikke, at det bliver noget
problem overhovedet.

> Dog begynder jeg at
> læne mig meget mod GO 700'eren, men intet er bestemt endnu .

Ja - jeg kan desværre ikke komme med en anmeldelse endnu - men jeg glæder
mig meget, til jeg får den.

Specielt er det smart, at den selv kan skrue op og ned, efterhånden som
hastigheden i bilen varierer, og at man kan bladre i mobilens telefonbog og
ringe op direkte gennem den - for ikke at tale om at ringe til de
forskellige "points of interest".

Jeg har i flere år drømt om sådan en "gadget", men jeg har ikke villet købe
en, før der var et "all-in-one-produkt", der var tilstrækkeligt lækkert."

Det er der nu...

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-05 11:10

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Hej Kent.

> [...]
> montering (sugekop) være inkluderet i pakken. Man skal kunne
> blive navigeret på husnummer-niveau! . Og så skal systemet altså

Jeg ville absolut vælge en Medion PNA200 (hvilket jeg også gør), som Bilka i
øjeblikket har til kr. 2.999,-
Det er inkl. Skandinavien pre-installeret på et 512 MB SD-RAM kort.
Derudover er resten af Europa med, på en CD-Rom. Den er inkl. sugekop og
bilmonteringskit, høretelefoner, billader, holder kabler m.m.
Den har indbygget antenne og batteri, så den f.eks. kan tages med på cykel-
eller gåtur.

Det er en ren GPS'er, men kan dog afspille MP3-filer fra RAM-kortet.

> Jeg har selv kigget lidt på TomTom GO 300.

TomTom (og Garmin) er ALT for dyrt....

Fra : Mogens

Dato : 13-06-05 16:57

On Mon, 13 Jun 2005 12:10:17 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg ville absolut vælge en Medion PNA200 (hvilket jeg også gør), som Bilka i
>øjeblikket har til kr. 2.999,-

PDA'en får en hamrende dårlig kritik i navigationsgruppen, men dét har
du sikkert læst. Bid til bollen og køb en Go 700 istedet :)

Mvh...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-05 21:18

Mogens skriver:

> PDA'en får en hamrende dårlig kritik i navigationsgruppen

Som din tegnsætning også gør det ???

En "lidelsesfælle" har kørt med medion PDA og har nu fået den lille
navigator. Han er godt tilfreds.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-05 21:23

On Mon, 13 Jun 2005 22:18:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Som din tegnsætning også gør det ???

Jeg bruger Agent og din OE-opsætning matcher tilsyneladende ikke?

Mvh...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-05 21:32

Mogens skriver:

> Jeg bruger Agent

Og "charset=utf-8", vær sød og ret den til iso-8859-1

> og din OE-opsætning matcher tilsyneladende ikke?

Hov hov, kan du så lade være med at bande - OE, vorherre bevares.....

Fra : Mogens

Dato : 13-06-05 21:43

On Mon, 13 Jun 2005 22:31:43 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Og "charset=utf-8", vær sød og ret den til iso-8859-1

Den var ny - dén har "vi" ikke hørt før!
Hvor finder jeg den i menu'en - ser ikke umiddlebart muligheden...

Mvh...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 05:21

Mogens skriver:

> Den var ny - dén har "vi" ikke hørt før!

Man lærer så længe man lever...

> Hvor finder jeg den i menu'en - ser ikke umiddlebart muligheden...

Pas, news:dk.edb.internet.software.mail+news kan måske hjælpe
<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=gq4g0ts3o9vbtn9pl06brnlu1tdhocgb7a%40news.uni2.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dagent%2Bcharset%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.internet.software.mail%252Bnews.*%26selm%3Dgq4g0ts3o9vbtn9pl06brnlu1tdhocgb7a%2540news.uni2.dk%26rnum%3D1>

Fra : Mogens

Dato : 14-06-05 05:29

On Tue, 14 Jun 2005 06:21:16 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

><http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=gq4g0ts3o9vbtn9pl06brnlu1tdhocgb7a%40news.uni2.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dagent%2Bcharset%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.internet.software.mail%252Bnews.*%26selm%3Dgq4g0ts3o9vbtn9pl06brnlu1tdhocgb7a%2540news.uni2.dk%26rnum%3D1>

Fantastisk, men jeg har ikke valgmuligheden :)
Jeg kan vælge mellem ASCII, Unicode UTF-7 eller -8...

Mvh...

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 08:14

Mogens wrote:
> Fantastisk, men jeg har ikke valgmuligheden :)
> Jeg kan vælge mellem ASCII, Unicode UTF-7 eller -8...

Der er heller ikke problemer med dine skriblerier hér Mogens, så
mon ikke det er Klaus' newsreader der er defekt ?

Som alle de andre uvidende får, bruger jeg OE

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-05 08:19

> Der er heller ikke problemer med dine skriblerier hér Mogens, så
> mon ikke det er Klaus' newsreader der er defekt ?

Jeg ser også Mogens' indlæg helt fint. Det er først i Klaus' svar, atdet ser
underligt ud, så mon ikke det er Klaus ('s newsreader) den er gal med.
)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 08:33

"Henrik B." skriver:

> Jeg ser også Mogens' indlæg helt fint. Det er først i Klaus' svar, atdet ser
> underligt ud, så mon ikke det er Klaus ('s newsreader) den er gal med.

Nope, check tegnsætningen i indlæggene...

Fra : John Sahl

Dato : 14-06-05 08:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Nope, check tegnsætningen i indlæggene...

Der er stadig ingen tvivl om at vi andre først har problemer
med Mogens' tekst _efter_ den har været en tur gennem
din nyhedslæser.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:09

John Sahl skriver:

> Der er stadig ingen tvivl om at vi andre først har problemer
> med Mogens' tekst _efter_ den har været en tur gennem
> din nyhedslæser.

Fordi min nyhedslæser læser iso-8859-1 og ikke utf 8

Læs venligst
http://www.usenet.dk/netikette/linje.html

Fra : John Sahl

Dato : 14-06-05 19:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Fordi min nyhedslæser læser iso-8859-1 og ikke utf 8

Hvilken nyhedslæser er fejlen så i?

> Læs venligst
> http://www.usenet.dk/netikette/linje.html

Som fortæller mig at jeg fint holder mig indenfor det anbefalede
på 60-70 tegn pr. linie.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:35

John Sahl skriver:

> Som fortæller mig at jeg fint holder mig indenfor det anbefalede
> på 60-70 tegn pr. linie.

Scrol lidt længere ned og læs om tegnsæt....

Fra : John Sahl

Dato : 14-06-05 19:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Scrol lidt længere ned og læs om tegnsæt....

Siger du nu at vi stakkels OE brugere skal tage hensyn til jer
med de mindre udbredte nyhedslæsere på samme måde som
i altid er flinke til at tage hensyn til os?

Nåh, jeg skal undlade at drille dig mere. I dag

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:43

John Sahl skriver:

> Siger du nu at vi stakkels OE brugere skal tage hensyn til jer
> med de mindre udbredte nyhedslæsere på samme måde som
> i altid er flinke til at tage hensyn til os?

Hov hov !!!

Selvfølgelig gør jeg det....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 08:31

Brian skriver:

> Der er heller ikke problemer med dine skriblerier hér Mogens, så
> mon ikke det er Klaus' newsreader der er defekt ?

Nope

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 09:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nope

Jeg oplever det samme som Henrik B. Det skal igennem din datamat, før
det ser underligt ud.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-05 08:16

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> PDA'en får en hamrende dårlig kritik i navigationsgruppen, men dét har
> du sikkert læst. Bid til bollen og køb en Go 700 istedet :)

Det er ikke en PDA, men en PNA.

Og det bliver en PNA200 jeg smider i bilen.

Fra : Mogens

Dato : 14-06-05 19:43

On Tue, 14 Jun 2005 09:15:40 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Det er ikke en PDA, men en PNA.

OK - PDA lookalike

>Og det bliver en PNA200 jeg smider i bilen.

Jég ville joine Jan W og købe top of the pops :)

Mvh...

Fra : Henrik B.

Dato : 15-06-05 08:01

> Jég ville joine Jan W og købe top of the pops :)

Nope, vil ikke ofre så meget - det er trods alt blot et avanceret
elektronisk kort.

Desuden kan jeg ikke se det glamourøse i TT. Det eneste (dyre) alternativ
jeg ser, er Garmin.

Fra : Peter Holm

Dato : 15-06-05 13:47

> Desuden kan jeg ikke se det glamourøse i TT. Det eneste (dyre)
> alternativ jeg ser, er Garmin.

jeg synes altså også at denne er rimelig lækker.
http://www.crtv.dk/pioneer/avic-x1r/showprodukter/295
Koster ca. 12000,- i Tyskland
Nogen der kan dele ud af erfaringer med den?
Taler den dansk, hvis man køber den i Tyskland?
Kan der sættes en extra skærm til?

Jeg er fristet!
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Kent

Dato : 13-06-05 17:06

> [...]
cykel-
> eller gåtur.
>
> Det er en ren GPS'er, men kan dog afspille MP3-filer fra RAM-kortet.

Det er jo som man tager det. Hvis Medion's kort har mange fejl, som
noget tyder på, og hvis den generelt er upålidelig, så vil jeg da sige,
at 2.999,00 er VILDT dyrt. Men hvis fx TomTom GO 300/500/700
generelt er af en meget bedre kvalitet, og det mener jeg at have
mig læst frem til, at den er, så synes jeg da ikke lidt under 6.000
kr. for GO 700'eren fx er dyrt.

Tak for dit svar.

Kent.