Hææælp please til Corolla
Fra : prof

Dato : 10-06-05 13:36

Hej
Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe inden min tålmodighed løber helt tør.
Jeg har døjet med min Corolla 1,6 fra 87 i 2 dage nu og intet hjælper.
problemet er at den ikke vil starte. Den tager ikke bezin ind, det kommer
til karburatoren og ikke længere. Jeg har skiftet karburatoren og pumpen
virker. Hvad kan det så være???

Ole
--

THE INTERNET LAND RUSH IS ON!
People in 180+ Countries are Earning Quiet Fortunes

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 13:56

> [...]
> til karburatoren og ikke længere. Jeg har skiftet karburatoren og pumpen

Det er ikke dit benzin filter der er stoppet, så der ikke kan komme nok
bezin til din karburator ??

Bare et bud..

Mvh
Morten

Fra : prof

Dato : 10-06-05 14:10

Fra : Henrik

Dato : 10-06-05 14:20

Hvad med magnet ventilen får den strøm ?

Henrik

Fra : prof

Dato : 10-06-05 14:28

Fra : Henrik

Dato : 10-06-05 15:11

Prøv at skrue tændrør ud og se om de er fugtige af benzin.
Hvis ja så skal de tørres af og se så om der kommer gnist på dem alle.
Hvis det er ok monter dem igen og prøv at holde speederen nede men du tørner
med motoren.

Henrik

Fra : KubikH

Dato : 10-06-05 18:34

"prof" <kogo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til karburatoren og ikke længere. Jeg har skiftet karburatoren og pumpen

Bare nysgerrig!
Hvordan konkluderer du at den ikke tager benzin ind ???
Det er jo umiddelbart ikke til at se nogen steder!

Er du sikker på at der er tænding på den??
Hvis tændrørerne er tørre, så check lige ved at lægge et af dem på
ventildækslet, og få en til at dreje nøglen.
Der skal komme gentagne gnister.
Kommer der ingen gnister, eller kun gnist når nøglen slippes, så kig lige
til tandremmen.

Den karburator du har monteret, var den renset, og fin indvendig??
Fik den en ny pakning, og checkede du slangerne for revner da du flyttede
dem over ?

F. eks en revnet slange, til en bremseforstærker, kan give så meget falsk
luft, at den ikke kan starte

Mvh
Niels

Fra : prof

Dato : 10-06-05 19:45

Fra : Henrik

Dato : 11-06-05 07:23

Tag luftfilter af og få en til at holde klokken / spjældet som sidder i
karburatoren åbnet, mens du tørner med fuld gas.
Tændrørner skal nok igen tørres af. hvis du har trykluft kan de tørres med
luft, samt give et skud luft i cylindernern.

Henrik