Billån og dødsfald
Fra : HL

Dato : 10-06-05 08:38

Har lige fået lov af min bank at købe en ny bil, og der synes de at det var
en god ide, at tegne en ekstra forskiring på ca 96 kr/md, så der ikke var
nogen der hang på mit billån, i det tilfælde jeg skulle gå hen og dø..

øhh..hva?

Overtager banken ikke bare bilen, da de han pant i den?

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 08:40

> Overtager banken ikke bare bilen, da de han pant i den?

jo men de vil jo gerne tjene penge

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 10-06-05 08:42

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> jo men de vil jo gerne tjene penge

...og en livsforsikring er altid en god ting, så kreditor er sikker på at få
sit fulde tilgodehavende retur.

Samtidig styrker det kreditten.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : HL

Dato : 10-06-05 08:55

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> ..og en livsforsikring er altid en god ting, så kreditor er sikker på at

> sit fulde tilgodehavende retur.
> Samtidig styrker det kreditten.!

Ok...det var godtnok hurtige svar :)

livsforsikring.....er min bil i live?

Hvad hvis jeg har en livsforsikring....ikke om jeg ved det....kunne være mit
arbejde havdet lave en uden jeg vidste det :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-05 08:51

HL skriver:

> øhh..hva?

Forkert bank !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : HL

Dato : 10-06-05 09:02

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Forkert bank !

LOL...du mener altså jeg burde sige nej tak til deres ekstra 'tilbud' eller
finde en anden bank?

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 09:34

"HL" <none@none.com> skrev i en meddelelse

| LOL...du mener altså jeg burde sige nej tak til deres ekstra 'tilbud'
eller
| finde en anden bank?

Ja&ja, det sidste giver nok det andet ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-05 09:43

HL skriver:

> LOL...du mener altså jeg burde sige nej tak til deres ekstra 'tilbud'

Ja

> eller finde en anden bank?

Nej ikke "eller finde en anden bank", nærmere "og finde en anden

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-06-05 09:52

> [...]
> en god ide, at tegne en ekstra forskiring på ca 96 kr/md, så der ikke var
> nogen der hang på mit billån, i det tilfælde jeg skulle gå hen og dø..

Først.: er det vist 96 kr. i kvartalet (sådan er det i Nordea).
Andet.: vil det for de efterladte være mere problemfrit i forbindelse med
afvikling af boet.
tredje.:Hvis bilen ikke kan indfri restgælden ved dødsfald vil
boet/efterladte ikke "hænge" på restlånet.

> Overtager banken ikke bare bilen, da de han pant i den?

Jo - hvis banken har tinglyst pant i køretøjet, ellers skal der
domsafsigelse ting, subsidiært hænger boet på gælden "billånet".

Spørg evt. i juragruppen, de ved meget mere herom.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : HL

Dato : 10-06-05 10:27

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message

> Først.: er det vist 96 kr. i kvartalet (sådan er det i Nordea).

Ok...det er hos Nordea, så jeg må havet hørt forkert....
Så er det jo ikke SÅ meget ekstra...

> Andet.: vil det for de efterladte være mere problemfrit i forbindelse med
> afvikling af boet.
> tredje.:Hvis bilen ikke kan indfri restgælden ved dødsfald vil
> boet/efterladte ikke "hænge" på restlånet.

Hmm...så kan jeg ikke helt se fidusen....

> Jo - hvis banken har tinglyst pant i køretøjet, ellers skal der
> domsafsigelse ting, subsidiært hænger boet på gælden "billånet".

Ok...nu er jeg helt lost...

Anyway....hvis det 'bare' er 96kr/kva så ser jeg ikke noget problem
idet.....

Så jeg siger mange tak....ud og kigge på bil imorgen....weeee

Fra : Henrik B.

Dato : 10-06-05 13:58

> Ok...det er hos Nordea, så jeg må havet hørt forkert....
> Så er det jo ikke SÅ meget ekstra...

A'hva'? Hvorfor forære Nordea (som man kun hører om dårlig rådgivning fra)
96,- i kvartalet? Over f.eks. 7 år, er det stadig 2.700,-, lige ned i deres
for.

> Anyway....hvis det 'bare' er 96kr/kva så ser jeg ikke noget problem
> idet.....

Se ovenfor...

Om jeg fatter at Nordea har stadig har kunder....

Fra : Henrik B.

Dato : 10-06-05 13:59

> [...]
> en god ide, at tegne en ekstra forskiring på ca 96 kr/md, så der ikke var
> nogen der hang på mit billån, i det tilfælde jeg skulle gå hen og dø..

Jeg ville helt klart høre, hvad bilforhandleren kan tilbyde af finansering,
da de kører nogle MEGET billige tilbud iøjeblikket. ÅOP helt ned til 4,52%

Fra : Edmund

Dato : 11-06-05 03:53

HL wrote:
> [...]
> gå hen og dø..
>
> øhh..hva?
>
> Overtager banken ikke bare bilen, da de han pant i den?

I Sydbank slap jeg for pant i bilen mod at tegne forsikringen.

--
Mvh Edmund