MB W123 : bremser skurrer/syretøj ryster
Fra : Jesper B

Dato : 10-06-05 07:33

Hej,

Ved nedbremsning skurrer bremserne på h. forhjul (?) og rattet ryster en hel
del.
Desuden ryster rattet når jeg kører hurtigere end ca. 80km/t.
Bilen kører ellers fint ligeud og har fået efterset styretøj for ca. 6 uger
siden og da var der ingen slidte styrekugler etc. men skal jeg huske
tilbage, var problemet der nok også dengang. Det er bare blevet en hel del
værre. Dæk har kørt 10.000, der er rigeligt mønster tilbage.

Skyldes det afbalancering, slidt leje (jeg synes ikke jeg kan ikke høre
nogen skurren), eller andet ?

Mvh.

Jesper

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 10-06-05 07:40

> Ved nedbremsning skurrer bremserne på h. forhjul (?) og rattet ryster en
hel
> del.

Du har formodentlig nogle skæve bremseskiver.....Og nogle nedslidte
klodser.....

Mvh
Mikkel

Fra : Jesper B

Dato : 10-06-05 07:50

> Du har formodentlig nogle skæve bremseskiver.....Og nogle nedslidte
> klodser.....
>
> Mvh
> Mikkel

Nye klodser.