Styling á la thansen
Fra : Per Tolbøll

Dato : 09-06-05 16:55

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-06-05 18:07

> http://www.fyens.dk/article/494679

Det ligner ikke en joke, så hvad kan man sige - manden og hans bil er en
joke - og hvis fordommene i øvrigt holder stik, så kører han sikkert også
råddent og farligt blandt andre mennesker.

(...og min holdning skyldes IKKE, at bilen ikke er ny, og ikke har været dyr
at "producere", som for eksempel mange på Bilgalleriet)

Gad vide hvor mange, der samtidig har en studenterhue (der trykker), der har
sådan en bil...?

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-06-05 18:41

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Gad vide hvor mange, der samtidig har en studenterhue (der
> trykker), der har sådan en bil...?

Ingen?

Fra min tid i firmaet (gys) er der 3 ting der ALTID gik igen ved folk
der købte slige ting... adresse i en "bondeby", beskidt tøj
(hjemmemekker?) og en bil læsset med billigt plastikgeil hvis pris
oversteg bilens værdi.

Jeg ved godt man siger smag og behag er forskelligt.. men daaamn man
kunne græmmes og samtidig tænke lidt over det når visse faktorer altid
var tilstede...

MVH

Fra : phk

Dato : 09-06-05 18:29

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fyens.dk/article/494679

Gad nu vide om bilen kan synes med en sådan ikke typegodkendt fartforøger?

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Jacob

Dato : 09-06-05 18:31

Det har aldrig været en fartforøger. Jo mere vægt han smider på bilen jo
sløvere bliver den. Eneste formål kan være, at bilen har bedre vejgreb. Dog
på bekostning af at bilen ligner pis.

Fra : Gert

Dato : 09-06-05 20:10

"Jacob" <ji@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> Det har aldrig været en fartforøger. Jo mere vægt han smider på bilen jo
> sløvere bliver den. Eneste formål kan være, at bilen har bedre vejgreb.
Dog
> på bekostning af at bilen ligner pis.

ja kønne er de ski ikke, og der drøner da os nogle gaaaamle kadytter rundt
her på øen, med cessna halepartier.(Bornholm)

men skulle vi ikke see det positive i det!

1: biler med sådan skrammel kører ikke stærkere af den grund, tvært imod

2: de får bedre vejgreb, som følge af de mængder jern der blir puttet på

3: vi andre har noget at grine af når en dyt dukker op med halepartiet fra
et mindre privatfly og udstødningsrør lavet af fars grillstarter

4: fly producenterne får dækket en smule af underskudet ved at producere
disse vinger

MVH
Gert

Fra : phk

Dato : 10-06-05 06:48

> [...]

> sløvere bliver den. Eneste formål kan være, at bilen har bedre vejgreb.
> Dog på bekostning af at bilen ligner pis.

Kære topposter, - du svarede ikke på mit spørgsmål ;)

Jeg kender en der købte et rat til sin bil - den blev dømt ude i synshallen.
Tilbage til forhandleren for at konstatere at den ikke var typegodkendt. Men
havde han købt en magen til i en anden farve var den typegodkendt...

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 07:21

Men
| havde han købt en magen til i en anden farve var den typegodkendt...

Jeg gætter på at farven afslørede at det var et ikke-godkendt fabrikat, selv
om de så ens ud. Farven alene gør ikke forskellen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 20:05

> http://www.fyens.dk/article/494679

HEHE lille anlæg det yder 800Watt hehe mine subber alene yder 800WRMS ! )

Mvh
Morten
BMW E30 325i til salg på http://starchild.dk/bmw

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 21:11

Juel skriver:

> HEHE lille anlæg det yder 800Watt hehe mine subber alene yder 800WRMS ! )

Din sub er en passiv enhed, forstærkerne til subben yder måske 800W. Det
er satme noget af en installation du har så, med forstærkere der trækker
en 130-140 Ampere fra batteriet og smider omkring 800W varme i bilen.

Hvilke forstærkere ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 22:48

> Hvilke forstærkere ?

http://www.justkenwood.co.uk/stock01/kacps810d.asp

Den levere 800Wrms i 4ohm, der er 2 12" CW parallel koblet på den, så den
går ned i 2ohm, så de får 400Wrms hver, det er en Class D forstærker, og tro
mig den æder strøm, så meget at selv med total ladt 66Ah batteri og en
bimmer med 4000rpm, får en voltnedgang til under 10V på et system der ved
normalt drift har 13,7V og forstærkeren sidder ½m fra batteriet, men et 50kv
kabel !! Når den får lov at levere alt det den kan !.. og så er der bas

SÅ nej det er ikke en Tsvansen forstærker på 2800Wmax der levere 30Wrms..
hehe

Og nej den har ikke kun 1 20A sikring, , den har 3x25A.. og husk det er en
digital forstærker ikke en klasse A der smider alt energien på varme :o/

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-05 00:33

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in

> Den levere 800Wrms i 4ohm, der er 2 12" CW parallel koblet på den,

Nu ved jeg godt vi er OT men jeg gør det alligevel...:

Hvad vil du anbefale hvis jeg vil have præcis, fast bas men samtidig en
der rykker bilen fra hinanden og giver vejrtrækningsproblem når det
spilles højt? Selv har jeg tænkt på 2 x 10" CW, men skal jeg alligevel
op i 12" ?

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 08:21

> [...]
> der rykker bilen fra hinanden og giver vejrtrækningsproblem når det
> spilles højt? Selv har jeg tænkt på 2 x 10" CW, men skal jeg alligevel

Hvilke CW'ere har du tænkt dig at købe ? der er en verden til forskel på de
"gamle" gode CW subber, og til dem thansen har..
Jeg har 2x12" af den "gamle" model
http://gidderikke.no/images/bilstereo/cerwin-vega_vega124.png og som sagt en
PS810D kenwood som dog lige er blevet afløst af en PS811D og den levere
rigeligt power til de 2 subber, hvilken type bas du så har lyst til kommer
ud fra hvilket kabinet du bygger til dem, jeg har lagt dem i lukkede
kabinetter, og det giver en fast bas, der virkeligt kan flå bilen fra
hinnanden.. lyder sådan hehe... det er jo så bare et komprimis, den kan ikke
gå helt lige så dybt, som man kan få dem i et ventileret kabinet..
Men det er klart det bedste sæt jeg har haft endnu...

Kommer også an på hvilken bil du har, hvad den skal spille op og
udformningen af bilen, min er en E30 bmw så der skal noget power til..

Mvh
Morten
BMW E30 325iA sælges http://starchild.dk/bmw

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-05 10:18

> Hvilke CW'ere har du tænkt dig at købe ?

Dem som kan levere varen.

> http://gidderikke.no/images/bilstereo/cerwin-vega_vega124.png og

Sådan en enkelt havde jeg i min gamle bil - den er sindsygt fed omend
den måske er en tand for "mudret" til Celine Dion

> Kommer også an på hvilken bil du har,

Det bliver en Saab 9000 med "åben" bagagerum, altså en Hatchback.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 10:34

> Dem som kan levere varen.

> Sådan en enkelt havde jeg i min gamle bil - den er sindsygt fed omend
> den måske er en tand for "mudret" til Celine Dion

Kommer igen meget an på kabinet, lukket kabinet, fjerner buldren, men tager
også nogle af de dybe frekvenser.

> Det bliver en Saab 9000 med "åben" bagagerum, altså en Hatchback.

Ja der skal ikke så meget til

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-06-05 00:23

> Kommer igen meget an på kabinet, lukket kabinet, fjerner buldren,
> men tager også nogle af de dybe frekvenser.

Mit var 54l basrefleks. Jeg prøvede en i lukket 45l og det var en lidt
anden sound omend stadig for mudret til "fin" musik.

> Ja der skal ikke så meget til

Nope :)

Jeg havde en kammerat med en E30'er som fortalte hvor pokkers svært det
var at få lyd igennem pga. det lukkede bagagerum.

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-05 05:27

Juel skriver:

> Den levere 800Wrms i 4ohm, der er 2 12" CW parallel koblet på den, så den
> går ned i 2ohm, så de får 400Wrms hver

Øøøh 800 W hver ?
Eller kan du kun levere 800W i 2 ohm også ?

Hvis du halverer impedansen fordobler du effekten.

> Og nej den har ikke kun 1 20A sikring, , den har 3x25A.. og husk det er en
> digital forstærker ikke en klasse A der smider alt energien på varme :o/

Jo jo, en digital forstærker. Men alligvel skal du have switchet din
spænding op til noget højere end 12 volt, ellers får du sku noget svært
ved at trække. Jeg har sku lidt svært ved at se 800W (= 65A ved 12 volt)
blive switched op udet at smide mindst 100 w i varme alene.

For øvrigt smider en klasse A fuld varmeeffekt ved både høj og lav
musik. Du må have forvekslet med en klasse A/b

Klart at det ikke er en Thansen 2kW ting, men jeg tillader mig alligevel
at sætte spørgsmålstegne ved dine 800W...

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 08:06

> Øøøh 800 W hver ?
> Eller kan du kun levere 800W i 2 ohm også ?
>
> Hvis du halverer impedansen fordobler du effekten.

Ja self min fejl, var jo sent.. den levere self 400Wrms ved 4ohm.. my bad..

> [...]
> ved at trække. Jeg har sku lidt svært ved at se 800W (= 65A ved 12 volt)
> blive switched op udet at smide mindst 100 w i varme alene.

Tjaa, kan kun sige at jeg ikke tvivler når jeg sidder i bilen..

> For øvrigt smider en klasse A fuld varmeeffekt ved både høj og lav
> musik. Du må have forvekslet med en klasse A/b

Ja, i know, den bruger en masse energi på ingenting lige meget hvad..

> Klart at det ikke er en Thansen 2kW ting, men jeg tillader mig alligevel
> at sætte spørgsmålstegne ved dine 800W...

Hehe har haft en 2800Wmax billig ting, den kunne dårligt drive mine subber..
hehe...

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-05 08:50

Juel skriver:

> Ja self min fejl, var jo sent.. den levere self 400Wrms ved 4ohm.. my bad..

Okay, det forstår jeg bedre

> Tjaa, kan kun sige at jeg ikke tvivler når jeg sidder i bilen..

Med 800W (hvis du nogensnde kommer derop) og et par 12" kan du slå dig
selv ihjæl.......med lyden alene.

> Hehe har haft en 2800Wmax billig ting, den kunne dårligt drive mine subber..
> hehe...

I know, i den gamle bil havde jeg 2 stk 2x75 rigtige watts
forstærkere. En til en 12" CV i et lille lukket kabinet (30L - burde
ikke kunne lade sig gøre) og en til mine 6½ tommer i fordøren.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-06-05 21:36

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> HEHE lille anlæg det yder 800Watt hehe mine subber alene yder 800WRMS !
)

Er du sikker på at de ikke har en powerhandling på 800w? Det er ikke
højtalere, men forstærkere der yder en effekt i watt :)
--
Claus Fabritius

Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-05 21:54

Claus Fabritius wrote:
> Er du sikker på at de ikke har en powerhandling på 800w? Det er ikke
> højtalere, men forstærkere der yder en effekt i watt :)

"Jamen der står 18000 watt på den"

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Q

Dato : 09-06-05 22:25

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> HEHE lille anlæg det yder 800Watt hehe mine subber alene yder 800WRMS !
)

Vatpik!

Det bilstereo jeg trillede rundt med for et par uger siden var på hmmm..

2*300W RMS, 4ohm
2* 650W RMS, 4ohm

2 stk 18"
2 stk fuldtone kasser med 15" + horn
http://www.naeslund.dk/peter/karneval2005/parade/IMG_0268.JPG

Signalkilder var et par CD afspiller ( DJ model ) + en enkelt pladespiller

Og nåjow.. Der var også en enkelt røgmaskine om bord..

Desværre stod den ene af de 2 generatorer af undervejs, så anlægget kørte
den sidste del af turen på stærkt reduceret kraft
Hvis nogen undrer sig var bilen en del af optoget til karnevallet i Aalborg
for et par uger siden..

Lurede godtnok på at trille forbi T Svansen for at høre om de ikke kunne
style mit anlæg med noget blåt neonlys og noget plastic-crom, men nåede det
desværre ikke indenfor alm. åbningstid

/peter

Fra : Troels [9380]

Dato : 10-06-05 15:49

> Lurede godtnok på at trille forbi T Svansen for at høre om de ikke kunne
> style mit anlæg med noget blåt neonlys og noget plastic-crom, men nåede
> [...]

Hold nu op, det er EFTER lukketid de er billigst ;)

// Troels

Fra : Henning

Dato : 11-06-05 09:55

On Thu, 9 Jun 2005 17:55:15 +0200, "Per Tolbøll"
<per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote:

>http://www.fyens.dk/article/494679

Hvis du har et abonnement på netavisen kan du logge ind her:
Email-adresse:
Kodeord:
Få abonnement Glemt password

Og så kommer jeg ikke videre??