nærlys
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 15:19

Vræl, jeg er nød til at afmontere mit xenonlys.....snøft, fik lige
synsindkaldelsen.

Hvor meget er det nu at lyset skal falde når jeg skal til at justere det?

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 09-06-05 15:21

> Vræl, jeg er nød til at afmontere mit xenonlys.....snøft, fik lige
> synsindkaldelsen.

Surt, men også lidt træls at du kører rundt med noget der ikke overholder
gældende lovgivning, det er typisk det der blænder ude på vejen.

Fra : Basil

Dato : 09-06-05 15:34

Olesen wrote:

> Surt, men også lidt træls at du kører rundt med noget der ikke overholder
> gældende lovgivning, det er typisk det der blænder ude på vejen.

Jeps.
Lad det nu endelig forblive afmonteret.
Kai

Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-06-05 15:40

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeps.
> Lad det nu endelig forblive afmonteret.
> Kai

Helt enig

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Henrik B.

Dato : 09-06-05 16:22

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig

Ja, Jeres små sarte øjne er mere vigtig end trafiksikkerhed. *suk*

Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-06-05 16:33

> Ja, Jeres små sarte øjne er mere vigtig end trafiksikkerhed. *suk*

Jeg hverken eller vil acceptere udstyr som er monteret ulovligt.

Der er nok en seriøs grund til, at der er de strenge krav, og den slags
anarkisme, du åbenbart er tilhænger af, er strafbart.

Jeg stopper her for at undgå yderligere uforskammetheder fra dig.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Christian Flasche

Dato : 09-06-05 16:33

> "NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Jeres små sarte øjne er mere vigtig end trafiksikkerhed. *suk*

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Egoismen længe leve,din sikkerhed er vigtigere end alle dem du blænder
,smart.

--
Hilsen Christian

Den har indtil videre sparet mig for at få 17263 spam-mails.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-06-05 13:28

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Egoismen længe leve,din sikkerhed er vigtigere end alle dem du blænder
> ,smart.

Hvem siger at jeg blænder andre - ud over dig - blot fordi jeg kører med
eftermonterede Xenon?

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-06-05 15:12

Henrik B. wrote:

> Hvem siger at jeg blænder andre - ud over dig - blot fordi jeg kører med
> eftermonterede Xenon?

Måske er der en grund til at de skal have automatisk regulering af
lygternes vinkel. Du har selv lige gjort nødvendigheden ret tydeligt,
ved at spørge hvor meget lyset skal falde :P

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : John Sahl

Dato : 10-06-05 15:14

Lars L. Hansen wrote:

> Måske er der en grund til at de skal have automatisk regulering af
> lygternes vinkel. Du har selv lige gjort nødvendigheden ret tydeligt,
> ved at spørge hvor meget lyset skal falde :P

Det var ikke Henrik der spurgte om det

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-06-05 16:00

John Sahl wrote:

> Det var ikke Henrik der spurgte om det

Beklager - jeg bliver altid så forvirret af usenet :)

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-05 12:08

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske er der en grund til at de skal have automatisk regulering af
> lygternes vinkel.

Du mener at enten lygterne, ELLER bilen skal have automatisk
niveau-regulering - ik'?

Hvem siger at jeg ikke har det?

Og fordi lyset er klarere, er ikke ens betydende med at det blænder mere.
Tværtimod vil du se, at f.eks. Volvo S60/V70 med Xenon ikke giver så
kraftigt lys for modkørende, som f.eks. Fiat'er, bimmere, Audi'er m.m.m. da
også Volvo'erne benytter alm paraboler/glas, hvor de andre benytter de nye
små optikker, som koncentrerer lyset meget.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-06-05 12:25

Henrik B. wrote:

> Du mener at enten lygterne, ELLER bilen skal have automatisk
> niveau-regulering - ik'?

Joda - alle mine biler har automatisk niveau-regulering :P

Fra : Henrik B.

Dato : 09-06-05 16:21

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse

> gældende lovgivning, det er typisk det der blænder ude på vejen.

Vrøvl...

Fra : phk

Dato : 09-06-05 15:38

> Vræl, jeg er nød til at afmontere mit xenonlys.....snøft, fik lige
> synsindkaldelsen.

> Hvor meget er det nu at lyset skal falde når jeg skal til at justere det?

1% ...

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 15:41

Tom skriver:

> Vræl, jeg er nød til at afmontere mit xenonlys.....snøft, fik lige
> synsindkaldelsen.

Hvorfor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 15:49

> Tom skriver:

> Hvorfor ?

ingen typegodkendelse

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 16:47

Tom skriver:

> ingen typegodkendelse

DOH !

Hvem i alverden installerer da også sådan noget skrammel på sin bil

Fra : Henrik B.

Dato : 10-06-05 13:28

> DOH !
>
> Hvem i alverden installerer da også sådan noget skrammel på sin bil

Dem som ønsker lys der er 40% bedre, end det der orignalt sidder på bilen..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-05 14:43

"Henrik B." skriver:

> Dem som ønsker lys der er 40% bedre, end det der orignalt sidder på bilen..

Er der _så_ dårlige lygter på bilen at man bliver nødt til at gøre sin
bil ulovlig ?

Fra : John Sahl

Dato : 10-06-05 14:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Er der _så_ dårlige lygter på bilen at man bliver nødt til at gøre sin
> bil ulovlig ?

Ja, nogen gange. Og nej, ikke alle eftermonterede Xenon kits blænder.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 10-06-05 15:04

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, nogen gange. Og nej, ikke alle eftermonterede Xenon kits blænder.
>
> --
> John Sahl,
> www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Nej John nej og atter nej.

Intet kan retfærdiggøre ulovliggørelse.
Vil man have disse lygter, så må og skal man også ofre at få monteret hvad
der ellers mangler på vognen, for at lovliggøre montage og dermed bil.

Jeg forstår ikke al den anarkisme der udvises i denne gruppe, hvor det
åbenbart er den enkelte som i mange tilfælde sætter sig selv som dommer og
over vore myndigheder. FØJ

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : John Sahl

Dato : 10-06-05 15:13

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> Nej John nej og atter nej.

Det er så dit valg, ikke mit.

> Intet kan retfærdiggøre ulovliggørelse.

Well, uanset hvor helligt nogen opfatter sig selv så gradbøjer
_alle_ lovgivningen på et eller andet punkt. Påstår du andet,
påstår jeg hermed at du lyver. Jeg har endnu aldrig mødt nogen
som overholder alle love til punkt og prikke.

> Vil man have disse lygter, så må og skal man også ofre at få monteret
> hvad der ellers mangler på vognen, for at lovliggøre montage og
> dermed bil.

Ikke alle love er lige gode. Man kan ikke lovgive sig ud af alt.

> Jeg forstår ikke al den anarkisme der udvises i denne gruppe, hvor det
> åbenbart er den enkelte som i mange tilfælde sætter sig selv som
> dommer og over vore myndigheder. FØJ

Sådan er det når vi har en regering der smider afgifter på sikkerheds-
fremmende udstyr i stedet for at belønne det. Så opstår anarki.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 10-06-05 16:38

> [...]
>
> Sådan er det når vi har en regering der smider afgifter på sikkerheds-
> fremmende udstyr i stedet for at belønne det. Så opstår anarki.

Jeg hverken kan eller vil acceptere din anarkisme.
Vil du have ændret love, så gå aktivt ind i politik og overbevis flertallet
om du ved bedst.
Ikke mere fra mig.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : John Sahl

Dato : 10-06-05 16:45

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> Ikke mere fra mig.

Tak.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 10-06-05 16:51

> Tak.
>
> --
> John Sahl,
> www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Og i lige måde, for dine råd (og en del andres) kan man jo ikke stole på
mere opfylder lovens krav

Plonk

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : John Sahl

Dato : 10-06-05 17:03

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> Og i lige måde, for dine råd (og en del andres) kan man jo ikke stole
> på mere opfylder lovens krav

Hvis folk spørger får de svar, også på om det er lovligt eller ej,
jeg opfordrer ikke til ulovligheder. Det er folks eget valg.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 10:01

> [...]
>
> Jeg forstår ikke al den anarkisme der udvises i denne gruppe, hvor det
> åbenbart er den enkelte som i mange tilfælde sætter sig selv som dommer og

.....siger manden som ALDRIG selv har f.eks har kørt for hurtigt.....eller
kopieret en CD....eller smidt et stykke affald i naturen.....eller smuttet
over for gult lys.....og som nu skal belære andre om det moralsk
forkastelige i et par pærer der har en anden farvetemperatur end hallogen.
Undrer mig at samme hylekoncert ikke finder sted når man snakker om f.eks
chiptunede TDI biler som også er en konstruktiv ændring.

--
Tom

Fra : NikonPro.dk

Dato : 11-06-05 10:27

> [...]
> Undrer mig at samme hylekoncert ikke finder sted når man snakker om f.eks
> chiptunede TDI biler som også er en konstruktiv ændring.

Hej Tom

du har helt ret og jeg bekæmper enhver form for ulovlighed og hverken kan
eller vil acceptere den og derfor heller ikke ulovlig chiptuning. Alle disse
ulovligheder kan en dag skabe skade på andre. Og jeg bekæmper det åbent selv
inden for familie, hvilket der står respekt om.

Og nu smiler så alle anarkister, for jeg forlader nu helt gruppen ligesom
jeg forlod Audi-club.dk, da jeg på ingen måde vil lægge navn til en gruppe
hvor anarkisme og ulovligheder florerer uden de store indsigelser.

Jeg kan kun håbe at mange af dem som kører ulovligt eller har ulovlige
køretøjer, snart må blive stoppet og straffet for det.

Farvel til dem af jer, som har udvist hjælpsomhed og retledning, fra en som
aldrig har fået så meget som en bøde gennem 43 år med kørekort til alle
typer af køretøjer.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 10:49

> [...]
> disse ulovligheder kan en dag skabe skade på andre. Og jeg bekæmper det
> åbent selv inden for familie, hvilket der står respekt om.

Gør det nu også det?
(du behøver ikke svare her, men tænk over det)

> Og nu smiler så alle anarkister, for jeg forlader nu helt gruppen ligesom
> jeg forlod Audi-club.dk, da jeg på ingen måde vil lægge navn til en gruppe
> hvor anarkisme og ulovligheder florerer uden de store indsigelser.

Afstanden til anarki er nu temmelig meget længere end lyset fra 2
forlygtepærer
Men overdrivelse fremmer forståelsen.
Uden at have deltaget i Audi-club så var det måske også godt for gruppen?

Men du må da også have det svært i fotogruppen når du kan sidde og læse om
alle de folk der importerer fotoudstyr fra asien og usa og snyder told og
skat for moms ved at skrive "gave" på forsendelserne.....men der har du vel
opgivet at protestere?

> Farvel til dem af jer, som har udvist hjælpsomhed og retledning, fra en
> som aldrig har fået så meget som en bøde gennem 43 år med kørekort til
> alle typer af køretøjer.

......amen.
og som aldrig bryder/har brudt en lov......den skal du længere ud med....det
kan du vist kun overbevise dig selv om

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-05 12:13

> [...]

> Farvel til dem af jer, som har udvist hjælpsomhed og retledning, fra en
> som aldrig har fået så meget som en bøde gennem 43 år med kørekort til

Hvilket ikke er ensbetydende med at du ikke har overtrådt loven - du er bare
ikke blevet taget i det.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-06-05 10:31

Tom wrote:
> [...]
> over for gult lys.....og som nu skal belære andre om det moralsk
> forkastelige i et par pærer der har en anden farvetemperatur end hallogen.

Det er loven, du er en slem forbryder Tom!

> Undrer mig at samme hylekoncert ikke finder sted når man snakker om f.eks
> chiptunede TDI biler som også er en konstruktiv ændring.

Jeg hyler alt hvad jeg kan!
Det er noget svineri uden lige når en Dr Bessermachen 'tunet' bil med
for 5kr komponenter klasket på motorstyringen pumper l*rt ud!

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-05 12:10

> [...]

> Jeg forstår ikke al den anarkisme der udvises i denne gruppe, hvor det
> åbenbart er den enkelte som i mange tilfælde sætter sig selv som dommer og

Jeg tror lige at du skal samle glorien op igen, den er da vist faldet ned på
dine sludre.

Du har ALDRIG været blot 2 km/t på den forkerte side af hastighedsgrænsen?
FØJ!

Fra : K ö n i g

Dato : 09-06-05 18:16

> Hvor meget er det nu at lyset skal falde når jeg skal til at justere det?

Det skal falde mindst 1 % og skal kunne oplyse vejen 30 m frem . . .

Mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 18:44

"K ö n i g" <pommer-konigFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal falde mindst 1 % og skal kunne oplyse vejen 30 m frem . . .

Tak

--
Tom