Import af MC
Fra : Pierre

Dato : 09-06-05 08:34

Hej

Er der noget med nogen nye regler ang. afgifter/import af køretøjer pr.1/7 -
eller hvad er det for rygter der svirrer?

Vh. Pierre

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-06-05 09:13

"Pierre" <perrrrrrr@FJERNESanni.dk> writes:

> Hej
>
> Er der noget med nogen nye regler ang. afgifter/import af køretøjer pr.1/7 -
> eller hvad er det for rygter der svirrer?

De "nye" regler er blot at alle køretøj som førstegangs registreres
indenfor EU efter 1/7-2005, skal overholde EURO-2 udstødningsnormerne.

Kai

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-06-05 17:28

Er Letland med i Eu ? Jeg er ved at købe en Ural og den tror jeg ikke kan
overholde EURO-2.

Carsten

Fra : MKS - 74

Dato : 09-06-05 17:43

On Thu, 9 Jun 2005 18:28:29 +0200, "Carsten Jensen"
<Nonnebo.slot@mail.dk> wrote:

>Er Letland med i Eu ? Jeg er ved at købe en Ural og den tror jeg ikke kan
>overholde EURO-2.

De baltiske lande, og altså også Letland blev medlem af EU i 2004.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Richard

Dato : 09-06-05 18:48

Carsten Jensen wrote:

> Er Letland med i Eu ? Jeg er ved at købe en Ural og den tror jeg ikke kan
> overholde EURO-2.

Ural laver tilsyneladende 750cc-motorer, der overholder - eller kan
bringes til at overholde - Euro 2, se her:

<http://www.ural.at/news/?id=47&item=47>

Hvad skal du give for den Ural indregistreret i Letland?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-06-05 21:07

Han forlanger 12000 kr for en 1973. Den står dog her i Danmark. Dertil
kommer så syn og afgift.

Carsten

Fra : Richard

Dato : 09-06-05 22:19

Carsten Jensen wrote:

> Han forlanger 12000 kr for en 1973. Den står dog her i Danmark. Dertil
> kommer så syn og afgift.

Men formentlig er den brugt / har været indregistreret et eller andet sted
og har papirer på det? I så fald er Euro 2-bestemmelserne jo ligegylidge;
cyklen skal blot godkendes ihht. type- eller eksist. enkeltgodkendelse som
hidtil.

Din interesse for Letland antydede, at du skulle købe en ny og
indregistrere derovre

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-06-05 16:18

Nej, den kommer der fra og papirerne er fra Letland.

Fra : Armand

Dato : 09-06-05 18:25

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> De "nye" regler er blot at alle køretøj som førstegangs registreres
> indenfor EU efter 1/7-2005, skal overholde EURO-2 udstødningsnormerne.

Og perioden til 1/7 er en dispensation for at importørerne kunne få
afsat deres allerede bestående lager. Derfor dækkes kun nye køretøjer
som er ordinært importeret inden nytår (eller var det 1/7 sidste år?).
Med andre ord, så får man ikke en ny motorcykel købt i Tyskland igennem
systemet her på falderebet :-|

--
'Aremand.

Fra : Richard

Dato : 09-06-05 18:51

Armand wrote:

> Derfor dækkes kun nye køretøjer
> som er ordinært importeret inden nytår (eller var det 1/7 sidste år?).

Nej, det var 1. april 2004.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK