Re: MB W210 (f.eks. E220 CDI) Rustgaranti
Fra : Peter Sindrup

Dato : 08-06-05 14:25

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> wrote in message news:...

Uups, den smuttede lige ud af hænderne på mig - prøver lige igen

> Desværre.

> Ja, mon ikke.

Tror du den findes?

Jeg har selv en tilsvarende, der havde gået 240.000km da jeg købte den,
og vognmanden havde overholdt alle serviceeftersyn.
Jeg har selv lavet service i den tid jeg har haft den - ca. 100.000km,
og fik refunderet 75% af reperationsomkostningerne (ca. 33.000,-)
i forbindelse med udskiftning af for- og bagklap, 2 forskærme, 2 fordøre
og den ene bagdør.

Start med at snakke med værkstedet, før du klager.

Peter

Fra : Stig F.

Dato : 09-06-05 08:55

> "Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> wrote in message news:...
>
> Uups, den smuttede lige ud af hænderne på mig - prøver lige igen

> Tror du den findes?
Ja, jeg kan ikke forestille mig andet. Det er med stor sandsynlighed blot er
en kort sætning eller afsnit midt mellem alt muligt andet.
Indtil videre vil jeg så benytte
http://www.mercedes-benz.dk/service/mob_life.htm hvorfra man kan læse at der
ingen forudsætninger er, for at rustgarantien dækker (blot det er indefra
kommende).

> [...]
> og den ene bagdør.

> Start med at snakke med værkstedet, før du klager.

Jeg har været der tidligere, og den gang måtte jeg selv betale for 30 % =
ca. 10.000,- kr. Det er da også en slags penge.
Jo ældre bilen bliver, jo større bliver min (og din !) %-del.
Ja, jeg kontakter altid værkstedet først og klager min nød dér. Det er dog
altid godt at være velforberedt, specielt når man kender svaret på forhånd.

Min holdning/konsekvens er klar: Hvis jeg ikke kan få forhandlet mig frem
til at få 100 % dækning nu og fremover, så vil jeg ikke have det lavet, og
så sælger jeg bilen til MB.
Ærgeligt for det er uden tvivl den bedste og mest vel-fungerende bil jeg
nogensinde har kørt i.

Mvh. Stig

Fra : Rasmus

Dato : 09-06-05 18:06

"Stig F." <SF@sletdette.CTR.DK> wrote in message

> [...]
der
> ingen forudsætninger er, for at rustgarantien dækker (blot det er indefra

.....kan du ikke læse det med småt?

Fra det 5. år må der ikke være gået mere end 2 år siden sidste servicebesøg
på et autoriseret Mercedes værksted.

Mvh
Rasmus

Fra : Stig F.

Dato : 10-06-05 08:25

"Rasmus" skrev i en meddelelse
> der
>
> ....kan du ikke læse det med småt?
>
> Fra det 5. år må der ikke være gået mere end 2 år siden sidste
> [...]

1000 tak Rasmus, det havde jeg ikke set.
Den sætning er jo perfekt: Hvis jeg skal tage det helt bogstaveligt så
betyder det, at når bilen er mere end 5 år gammel så skal jeg bare sende den
til MB-Service, og så gælder rustgarantien i 2 år. Det er da OK.
Jeg tror ikke rigtigt at det forholder sig sådan i praksis, men jeg er
mægtig glad for denne sætning (den er meget svagt formuleret og kan tolkes
som ovenfor nævnt)
Tak Rasmus