Reparation af bremser (Ford Mondeo)
Fra : Kim

Dato : 08-06-05 10:34

Bilen har lige været til syn, hvor den blev kasseret p.g.a.

1. Højre parkeringsbremse, bremsekraft utilstrækkelig

2. Skævbremsning på 2.aksel for stor

Er der nogen her, der evt. har et godt råd ved henvendelse til et
værksted om reparation af ovenstående, så man ikke risikerer, at
værkstedet skifter meget mere ud end nødvendigt er.

Som ikke fagmand indenfor bilrep. kan man jo nemt blive snydt.

På forhånd tak.

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 10:40

"Kim" <nospam@inet.dk> wrote in message
> [...]
> værksted om reparation af ovenstående, så man ikke risikerer, at
> værkstedet skifter meget mere ud end nødvendigt er.

Ja, jeg kender en billig mekaniker i Svenstrup-Nordborg som jeg kan
anbefale. Hans timepris er vist også under 300,- incl. moms

--
Tom

Fra : Kim

Dato : 08-06-05 14:47

Tom wrote:
> [...]
>

> Ja, jeg kender en billig mekaniker i Svenstrup-Nordborg som jeg kan
> anbefale. Hans timepris er vist også under 300,- incl. moms

Hej.

Ellers en billig timepris - jeg bor selv i Horsens, så det er måske lidt
langt at køre, men nu tænker jeg lidt over det og vender evt. tilbage.

Du skal have have tak for dit tip.

Mvh Kim

Fra : Brian

Dato : 08-06-05 15:29

Kim wrote:
> [...]
> værksted om reparation af ovenstående, så man ikke risikerer, at
> værkstedet skifter meget mere ud end nødvendigt er.

Nu kan jeg se du bor i Horsens. Jeg har selv god erfaring med
QB Auto på Ane Stauningsvej - de er vist lige startet for 4-6 måneder
siden. De er til at tale med, og bonger ikke alt muligt ekstra på
regningen.

/Brian

Fra : Kim

Dato : 08-06-05 17:18

Brian wrote:

> [...]
> QB Auto på Ane Stauningsvej - de er vist lige startet for 4-6 måneder
> siden. De er til at tale med, og bonger ikke alt muligt ekstra på

Hej Brian. Jeg har noteret forhandleren og vil prøve at tage en snak med
ham.

Mvh Kim

Fra : Martin Krarup

Dato : 09-06-05 16:58

> Bilen har lige været til syn, hvor den blev kasseret p.g.a.
>
> 1. Højre parkeringsbremse, bremsekraft utilstrækkelig
>
> 2. Skævbremsning på 2.aksel for stor

Bliver nødt til at høre..
Er bilen af den nye årgang? 2001-

De gamles (Mondeo fra 5/2001) blev kasseret med _nøjagtigt_ samme
beskrivelse, dog godkendt 5 dage senere.
Her blev hele det bagerste bremsesystem (skiver, kalibre....) bagtil samt
håndbremsekabel, som er skyld i problemet, udskiftet. Regningen kop ialt op
på ~7000 incl et olieskift+filter.

I forlængelse af Motors artikkel omkring rust i netop denne model, kun
tilføje at Ford heller ikke har magtet at skaffe håndbremsekabler af
nødvendig kvalitet.

-Martin

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-06-05 09:09

Martin Krarup wrote:

> [...]
>
> I forlængelse af Motors artikkel omkring rust i netop denne model, kun
> tilføje at Ford heller ikke har magtet at skaffe håndbremsekabler af

Tja da jeg skulle udskifte min gamle Opel, kiggede jeg på to 1998-Mondeoer, en 1.8'er og
en 2L. Begge havde totalt uvirksomme håndbremser, der iøvrigt virkede noget plasticagtige
i fornemmelsen. Duer ikke når man parkerer på en bakke.

Mvh
Roberto