/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC-Hjørnet i Kontant på DR
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 07-06-05 09:36

Hej gruppe,

Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk

"Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation er
blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder slipper
godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end kunden har
sagt god for.


 
 
Ukendt (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-05 09:39

> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk
>
> "Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
> fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation er
> blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder slipper
> godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end kunden har
> sagt god for.

Det må man se

Mvh
Morten



Glavind (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Glavind


Dato : 07-06-05 20:43


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42a55d35$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
>> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk
>>
>> "Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
>> fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation er
>> blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder slipper
>> godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end kunden har
>> sagt god for.
>
> Det må man se
>
> Mvh
> Morten
>
Så indslaget og er glad for at man ikke handler der. Han har vist aldrig
hørt ordet "kundepleje".
Den udsendelse må da absolut koste kunder og omsætning.
Mvh Glavind
BSA Lightning
Honda CBX 550 F



Tom Christensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Tom Christensen


Dato : 07-06-05 21:46



"Glavind" <glavind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42a5f8db$0$297$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
<snip>
>>
> Så indslaget og er glad for at man ikke handler der. Han har vist aldrig
> hørt ordet "kundepleje".
> Den udsendelse må da absolut koste kunder og omsætning.

Det må man da håbe. "Mit" værksted er ikke ufejlbarligt mht det tekniske,
men de lytter altid efter mine ønsker, og de retter eventuelle fejl hurtigt
og særdeles kulant. Men jeg giver også *altid* en smørrebrødsseddel med
beskrivelse af de ting, jeg ønsker lavet og besked om at ringe, hvis noget
uventet dukker op.

Lad os skabe fremgang til de værksteder, som giver god kundebetjening og
laver reelt arbejde.

Jeg opfordrer til, at vi vedligeholder anmeldelserne på
www.dmcn.dk ->Forhandlere og værksteder.

--

med venlig hilsen
Tom Christensen
xv750

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)




Bjørn S (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 07-06-05 09:51

Carsten Sørensen wrote:

> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk

> "Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
> fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation er
> blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder slipper
> godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end kunden har
> sagt god for.

Og et link her til traileren;
http://www.dr.dk/pubs/nyheder/template/lib/wmm.jhtml?mmID=114906&publicationID=1&multimediaID=114906
Svigter linket kan man gå ind på www.dr.dk/kontant og se om næste
udsendelse.
Min video-optager skal nok på arbejde i aften

--
/Bjørn www.chookfeet.dk



Ronni Jensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Ronni Jensen


Dato : 07-06-05 09:43

> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk

Tak for info.. det skal da absolut ses!

Man kunne evt smide indslaget på dmcn.dk, lyder som god reklame hehe

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Carl Dragert (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 07-06-05 10:28

"Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> wrote in message
news:Xns966E6D035A4ABjackassfaildk@212.242.40.162...
>> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
>> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk
>
> Tak for info.. det skal da absolut ses!
>
> Man kunne evt smide indslaget på dmcn.dk, lyder som god reklame hehe

Var det ikke Spies som sagde "al reklame er god reklame"

MC Hjørnets forretningsmoral er jo ikke ligefrem en ny nyhed (heller ikke
her i gruppen), men de har sikkert en god indtjening, så hvem er egentlig
dummest?

--
Hilsen Carl
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



anders majland (07-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-06-05 12:56

>> Tak for info.. det skal da absolut ses!

Jeg har ihvertfald bedt min pc om at optage det. Kontant er ikke lige min
kop te, men med fast forward til interessante klip går det nok lige ....

/A



kenneth T (07-06-2005)
Kommentar
Fra : kenneth T


Dato : 07-06-05 17:03

> Jeg har ihvertfald bedt min pc om at optage det. Kontant er ikke lige min
> kop te, men med fast forward til interessante klip går det nok lige ....

Måske det kunne lægges online, så jeg også kan se?


--
MVH
Kenneth T
ZX12R El azul es más rápido
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=177



anders majland (07-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-06-05 20:37

>> Jeg har ihvertfald bedt min pc om at optage det. Kontant er ikke lige min
>> kop te, men med fast forward til interessante klip går det nok lige ....
>
> Måske det kunne lægges online, så jeg også kan se?

Det vil være en overtrædelse af ophavsretstighederne - men DR kontant kan
ses fra DR's hjemmeside (og jeg er ret ny med MythTV så jeg har endnu ikke
prøvet at hive optagelser af boksen ... Desuden har jeg ikke bredbånd ...)

/A



Armand (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-05 19:25

Carl Dragert wrote:
>
> Var det ikke Spies som sagde "al reklame er god reklame"

Nix!
"Dårlig reklame, er bedre end ingen reklame"!

--
Armand.

KL (07-06-2005)
Kommentar
Fra : KL


Dato : 07-06-05 20:43

> Nix!
> "Dårlig reklame, er bedre end ingen reklame"!

Hold da ferie en høvl, ham indehaveren af MC-Hjørnet...
Det er lige før jeg tror, at ovenstående udtryk ikke gælder i dette
tilfælde - han lader til at være helt uden for pædagogisk rækkevidde.



Robert Eriksen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 07-06-05 20:57



KL wrote:
>>Nix!
>>"Dårlig reklame, er bedre end ingen reklame"!
>
>
> Hold da ferie en høvl, ham indehaveren af MC-Hjørnet...
> Det er lige før jeg tror, at ovenstående udtryk ikke gælder i dette
> tilfælde - han lader til at være helt uden for pædagogisk rækkevidde.

Men et eller andet sted må man da imponeres over han ikke forsøger at
trække i land når de senere kommer officielt med kamerahold og det hele.

Det plejer at fremkalde en masse "jamen sådan var det jo ikke ment"
reaktioner. Men ikke hos Per Harms.

Carl Dragert (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 07-06-05 20:53

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:zDlpe.53507$Fe7.158412@news000.worldonline.dk...
> Nix!
> "Dårlig reklame, er bedre end ingen reklame"!


Der er da også rigtigt.

Jeg har lige set MC-hjørnets "gratis reklame", han var tillidsvækkende,
fleksibel og forstående, jeg vil helt klart anbefale alle at få udført deres
arbejde hos ham

--
Hilsen Carl
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



MKS - 74 (07-06-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-06-05 09:51

On Tue, 7 Jun 2005 08:35:51 +0000 (UTC), s4oeiyw02@sneakemail.com
(Carsten Sørensen) wrote:

>"Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
>fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation er
>blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder slipper
>godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end kunden har
>sagt god for.

Hæ - det lyder som noget Per (Harms) godt kunne ha' sagt, den mand er
virkelig bare noget der skal opleves , har man ikke noget i klemme
er det altid morsomt at diskutere med ham...Jeg havde en interessant
samtale med dem forleden, det var heldigvis ikke noget kritisk, men
blot en dum lille ting, men magen til overdrivelse og direkte løgn
skal man lede længe efter, alle andre er idioter og kun de ved hvad
der er bedst for os allesammen....Han gav mig så også lige en pris på
en del der lå 30% over den officielle Honda-DK pris, går den så går
den.

Den grabber vi lige og ser om der skulle dukke noget interessant op,
man kan dog godt undre sig lidt over at værksteder kan(vil) bygge
deres langtidsoverlevelse på den modus operandi ?!?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Bjørn S (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 07-06-05 09:54

MKS - 74 wrote:

> Hæ - det lyder som noget Per (Harms) godt kunne ha' sagt, den mand er

Han går også under tilnavnet Per Plat ude i byen

--
/Bjørn


Flemming Nyboe (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 07-06-05 21:19

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:79naa1tbh3fq7jran5e5prpt3allsuk4vu@4ax.com...
>
> Hæ - det lyder som noget Per (Harms) godt kunne ha' sagt ...

Harms ?
Har han mon skiftet bleer på Robbin og Sonni ?

--
Flemming Nyboe
http://dfmc.dk/?id=382



MKS - 74 (07-06-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-06-05 21:36

On Tue, 7 Jun 2005 22:18:38 +0200, "Flemming Nyboe"
<nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Harms ?
>Har han mon skiftet bleer på Robbin og Sonni ?

Det tvivler jeg stærkt på, men jow det er farmand og såvel Sonni som
Robbin har kunnet træffes i butikken, jeg var iøvrigt lige ved at købe
Robbins MC28 (NSR250SP) for et par år siden. Selv har jeg aldrig
oplevet det, men farmand Harms skulle angiveligt ha' for vane at skrue
sig selv helt op i en spids når sønnerne efter hans mening ikke gjorde
det godt nok, jeg har hørt (skal understrege _kun_hørt_), at han kunne
finde på at give dem en flad også....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-05 21:41

Flemming Nyboe wrote:
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
> news:79naa1tbh3fq7jran5e5prpt3allsuk4vu@4ax.com...
>
>>Hæ - det lyder som noget Per (Harms) godt kunne ha' sagt ...
>
>
> Harms ?
> Har han mon skiftet bleer på Robbin og Sonni ?
>

Jup!
Og spyttet dem i hovedet når de ikke vandt DM-løb

--
Armand.

Peter B. Juul (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-06-05 10:59

s4oeiyw02@sneakemail.com (Carsten Sørensen) writes:

> "Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er
> beskeden fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en
> reparation er blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at
> værksteder slipper godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer
> meget mere end kunden har sagt god for.

Er det i øvrigt ikke et meget generelt problem? Jeg synes jeg har hørt
samme fortælling om flere andre og flere gange om Aagesen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,
I speak only 0}._.{0 two one-thousand,
for myself. O/ \O three one-thousand."

m0rt3n (07-06-2005)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 07-06-05 11:19

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev
> Er det i øvrigt ikke et meget generelt problem? Jeg synes jeg har hørt
> samme fortælling om flere andre og flere gange om Aagesen.

Fuck Aagesen!
m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=522



Peter B. Juul (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-06-05 13:12

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> writes:

> > Er det i øvrigt ikke et meget generelt problem? Jeg synes jeg har hørt
> > samme fortælling om flere andre og flere gange om Aagesen.
>
> Fuck Aagesen!

Deres ønsker om coitus med hr. Aagesen er mig uinteressante. Kunne man
forestille sig, at De kunne elaborere en anelse på deres synspunkt,
fremfor blot at udbryde obskøne ord?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."
I speak only 0}._.{0 -Shakespeares "Iliaden"
for myself. O/ \O

Jens B. Rasmussen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 07-06-05 14:44

Peter B. Juul wrote:

> Deres ønsker om coitus med hr. Aagesen er mig uinteressante. Kunne man
> forestille sig, at De kunne elaborere en anelse på deres synspunkt,
> fremfor blot at udbryde obskøne ord?

STOP ! du hæver lix tallet for NG'en over 20

Næsten alle værksteder vil på et eller andet tidspunkt have en dårlig sag
hvor et eller andet går galt. Og tit kan det være svært at forholde sig
til når man står på sidelinjen fordi man kun hører en side af historien.

Naturligvis kan der så komme en lang række af grimme sager fra et bestemt
værksted men igen har pågældende værksted åbenbart også glade kunder som
kommer tilbage for hvordan skulle det ellers overleve i en del år ?

Jeg har da hørt både godt og skidt om Enghave/mc hjørnet/aagesen/FA moto
osv. og jeg tror da det samme gør sig gældende med de andre værksteder.
Jeg personligt holder så fast i et værksted og sørger for at beskrive
klart og tydeligt hvad jeg vil have lavet.

bare min ydmyge mening.

--

Jens B. Rasmussen
RF900




MKS - 74 (07-06-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-06-05 14:56

On Tue, 7 Jun 2005 13:44:26 +0000 (UTC), beerdog01@ofir.dk (Jens B.
Rasmussen) wrote:

>Jeg personligt holder så fast i et værksted og sørger for at beskrive
>klart og tydeligt hvad jeg vil have lavet.

Det gør jeg også, værkstedet hedder MKS MC-service og er mucho
billigt, til gengæld er der kun 1 kunde og han er tilfreds...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-06-05 15:17

In article <8f9ba1hjq95jkmtdhgcd80hb4c2vhbnn91@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Det gør jeg også, værkstedet hedder MKS MC-service og er mucho
> billigt, til gengæld er der kun 1 kunde og han er tilfreds...
>
>
Ja, den slags værksteder er guld værd ... og det i bogstaveligste
forstand!
Altid OK kvalitet, aldrig vrøvl hvis de skal lave noget om, week-end
service når som helst uden vrøvl eller merpris!
Altid venlig og imødekommende betjening, altid lavet præcis hvad der er
bedt om, altid god tilbagemelding om hvad der er lavet eller ikke
lavet! Servering af the og ostemad'er når man ikke kan holde ud at se
mere på MC'en der er til service!

Uden sådan et værksted som back-up gik det slet ikke!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Christina R. (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Christina R.


Dato : 07-06-05 15:49

"Hekto" wrote:
> Ja, den slags værksteder er guld værd ... og det i bogstaveligste
> forstand!
> Altid OK kvalitet, aldrig vrøvl hvis de skal lave noget om, week-end
> service når som helst uden vrøvl eller merpris!
> Altid venlig og imødekommende betjening, altid lavet præcis hvad der er
> bedt om, altid god tilbagemelding om hvad der er lavet eller ikke
> lavet! Servering af the og ostemad'er når man ikke kan holde ud at se
> mere på MC'en der er til service!

*LOL*

Ja, det lyder jo som det bedste bud på et værksted
Men kræver vist lidt erfaring, hvis kvaliteten skal være i top.

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631



Hekto (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-06-05 16:07

In article <42a5b3bc$0$18650$14726298@news.sunsite.dk>,
rudkjoebingNOSPAM@wanadoo.dk says...
> Ja, det lyder jo som det bedste bud på et værksted
> Men kræver vist lidt erfaring, hvis kvaliteten skal være i top.
>
Ja, og den kommer helt af sig selv!
Det er kun et spørgsmål om tid.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Carl Dragert (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 07-06-05 15:20

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:8f9ba1hjq95jkmtdhgcd80hb4c2vhbnn91@4ax.com...
>
> Det gør jeg også, værkstedet hedder MKS MC-service og er mucho
> billigt, til gengæld er der kun 1 kunde og han er tilfreds...
>

Det værksted kender jeg slet ikke
Jeg holder fast ved CD-MC hvis kunde 'næste' altid er tilfreds

--
Hilsen Carl
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



m0rt3n (07-06-2005)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 07-06-05 19:33

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2y89m5psz.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> forestille sig, at De kunne elaborere en anelse på deres synspunkt,
> fremfor blot at udbryde obskøne ord?

Kort fortalt: Jeg købte ny MC hos dem. De skulle sætte monorack på. Det blev
dobbelt så dyrt som aftalt. Hvordan kan det tage 2 værkstedstimer at montere
et monorack med 8 bolte? Nå, men det er i småtingsafdelingen. Der var flere
ledninger og kontakter som ikke var samlet. Forlygten lyste lige ned i
jorden og andre småting var heller ikke i orden. Men værst af alt var, at
selv om man jo betaler de der 1200-1500 kroner i klargøring, så var der ca.
0.5 bar i dækkene. Samme dæktryk som den stod i butikken med. Det trillede
jeg gladeligt til Frederikssund med. Pissefarligt!

Nå, men det er snart 5 år siden, og meget kan jo være ændret siden da... Jeg
lærte i hvert fald, at man er nødt til selv at tjekke at tingene er i orden.

-m0rt3n zrx1100



Torben Scheel (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-06-05 14:33

m0rt3n wrote:
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev
>
>>Er det i øvrigt ikke et meget generelt problem? Jeg synes jeg har hørt
>>samme fortælling om flere andre og flere gange om Aagesen.
>
>
> Fuck Aagesen!

Kunne du ikke bare spørge? Gitte (eller Jørgen? *euwww*) læser vist ikke
med her så tit.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Schlæger (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 07-06-05 16:18

m0rt3n wrote:

> Fuck Aagesen!
> m0rt3n zrx1100

Er "zrx1100" en Honda ??

Mch Schlæger


Tommy Fer (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 07-06-05 13:50

Peter B. Juul wrote:
> s4oeiyw02@sneakemail.com (Carsten Sørensen) writes:
>
>
>>"Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er
>>beskeden fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en
>>reparation er blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at
>>værksteder slipper godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer
>>meget mere end kunden har sagt god for.
>
>
> Er det i øvrigt ikke et meget generelt problem? Jeg synes jeg har hørt
> samme fortælling om flere andre og flere gange om Aagesen.
>

Dertil har jeg lidt sige..

Generelt er jeg glad ved Aagesen. DEres reservedels ekspedienter er
gode, venlige og hjælpsomme. Prisen er i den lave ende, set med
københavner øjne.

Syntes altid at Gitte giver god vejledning. Jeg har dog ikke været skide
glad de gange jeg har talt med Hr. Aagesen eller deres mc sælger. Min
kemi er vist ikke kompatibel med deres.

mvh Tommy Fer

Simon B. Hansen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 07-06-05 11:01

Lyder som Ford i Hadsund (Nordjylland)

De skulle lave en "elektronisk måle test" for at finde ud af hvorfor min
Transit nogen gange var svær at starte. Når testen var udført skulle de
ringe til mig for at aftale, om det var dem eller mig selv der skulle udføre
rep.

De ringer så dagen efter: "Nu har vi målt. Det er den ene dieselpumpe, som
ikke virker. Den koster 24.000,- Vi har skiftet oliefilter, dieselfilter og
den anden dieselpumpe".

Jeg kunne kun sige, nå har I det. Det var ikke aftalen, og derfor ikke mine
reservedele. Enten tager I dem af igen, eller også siger jeg Tak for gaven.
Så blev han lidt stille (læs: laaang pause). Hvorpå vi aftalte at jeg købte
delene til fair pris (vistnok 1000kr), men montering var på deres regning.

Gik den så gik den. Jeg kommer der aldrig mere. Nå ja, pumpen til 24.000,-
blev aldrig skiftet. Et firma på sjælland (hedder Kettner eller lign.)
skiftede en plastikdims til 136,- og den har kørt lige siden !!


Simon

"Carsten "Sørensen"" <s4oeiyw02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
news:d83m97$vud$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej gruppe,
>
> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk
>
> "Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
> fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation er
> blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder slipper
> godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end kunden har
> sagt god for.
>



Pizzabager (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Pizzabager


Dato : 07-06-05 11:23



>
> Gik den så gik den. Jeg kommer der aldrig mere. Nå ja, pumpen til 24.000,-
> blev aldrig skiftet. Et firma på sjælland (hedder Kettner eller lign.)
> skiftede en plastikdims til 136,- og den har kørt lige siden !!
>
ligger i herlev..??

har man problemer med diesel pumpen skal man køre til nogen som har forstand
på det, det har de fleste almindelige værksteder ikke..

kasper



lange (07-06-2005)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 07-06-05 13:43

Simon B. Hansen wrote:

> Lyder som Ford i Hadsund (Nordjylland)

Nej for ser du hos MC-Hjørnet ville du ikke have fået udleveret køretøjet
førend prisen var betalt.

Ford klokkede i det, men erkendte det åbenbart og indgik en kompromis med
dig.

Lange


Ib Jakobsen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-06-05 21:59

lange skrev:

>
> Nej for ser du hos MC-Hjørnet ville du ikke have fået udleveret
> køretøjet førend prisen var betalt.

Så er der heldigvis noget der hedder fogeden. Så skal man
nok få sit køretøj udleveret. Ham/hende er der ikke mange
der tør angribe fysisk. Så kan forhandleren komme med sin
regning bagefter.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Mrs.Evil (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Mrs.Evil


Dato : 07-06-05 23:10

Mht til reparationer kan fodgen ikke gøre en dyt!
En mekaniker har ret til at tilbageholde det reparerede, indtil regningen er
betalt.. evt retsopgør om hvor stor regningen bør være, vil og kan fodgen
ikke tage stilling til...
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/biler/biler/eftersyn-og-reparati/reparatoerens-tilbag/

Fodgen vil angribe sagen, ligesom DR fortalte, retten ville.. og det ville
ende med samme resultat... En for stor regning til en stakkels student og en
dum skid der kunne gå grinene derfra...

Hilsen Trine

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42a60a85$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> lange skrev:
>
>>
>> Nej for ser du hos MC-Hjørnet ville du ikke have fået udleveret køretøjet
>> førend prisen var betalt.
>
> Så er der heldigvis noget der hedder fogeden. Så skal man nok få sit
> køretøj udleveret. Ham/hende er der ikke mange der tør angribe fysisk. Så
> kan forhandleren komme med sin regning bagefter.
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen



Ib Jakobsen (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-06-05 16:51

Mrs.Evil skrev:
> Mht til reparationer kan fodgen ikke gøre en dyt!

Det er så ikke min erfaring fra to tilfælde.

> En mekaniker har ret til at tilbageholde det reparerede, indtil regningen er
> betalt.. evt retsopgør om hvor stor regningen bør være, vil og kan fodgen
> ikke tage stilling til...

Jeg mener det var i 2001 det ene tilfælde. Aftalen var at
kunden skulle betale kontant, da vi kendte denne fra
tidligere. Regningen blev mindre end aftalt. Kunden kom og
ville hente bilen, men ikke betale. Det endte med at fogeden
ringede og meddelte os juraen. Og kunden ville have det med
på skrift. Vi måtte udlevere. Det andet tilfælde er et
lignende tilfælde i en anden by på samme tidspunkt. Hos en
forhandler, som er et dumt svin. Der mødte fogeden op sammen
med kunden. Men måske kan det være lavet om siden da.





--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Christina R. (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Christina R.


Dato : 07-06-05 11:50

"Carsten "Sørensen" wrote:
> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk
>
> "Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
> fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation er
> blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder slipper
> godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end kunden har
> sagt god for.

Hvis der er nogen, der ikke har adgang til DR i aften eller en video, så kan
Kontant ses her - enten live eller i den næste uges tid:

http://www.dr.dk/nyheder/tv/

Jeg må selv benytte mig af den mulighed, da der ikke sendes DR i Spanien

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631



Pizzabager (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Pizzabager


Dato : 07-06-05 12:36



> Hvis der er nogen, der ikke har adgang til DR i aften eller en video, så
> kan Kontant ses her - enten live eller i den næste uges tid:
>
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/
>
> Jeg må selv benytte mig af den mulighed, da der ikke sendes DR i Spanien
>
>

ja gid man var i spanien.. :)

Kasper



Eg Egemarke (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 07-06-05 19:46

Tjae jeg har godt nok osse oplevet de stort set selv samme sager hos selv
samme firma....

Nu får jeg serviceret min "knallert" hos Mitonga i Malmö og dukker der noget
ekstra op eller regningen ikke stemmer med den aftalte pris bliver der
TROLIGT ringet op inden de arbejder videre.
Det er som jeg vil have det, og nogle københavnske værksteder, ku lære MEGET
af at åbne en ordbog og slå "service" op.

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Thomas Jensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 07-06-05 20:43

Carsten Sørensen wrote:
> Hej gruppe,
>
> Jeg har hørt ude i byen at MC Hjørnet skulle optræde på tv i aften i
> Kontant på DR. Fra beskrivelsen på dr.dk
>
> "Jeg vil skide på loven - det her er mit kongedømme!" Sådan er beskeden
> fra en mekaniker, da kunden klager over, at regningen på en reparation
> er blevet dobbelt så høj som aftalt. Kontant afslører, at værksteder
> slipper godt fra at bryde aftaleloven, når de reparerer meget mere end
> kunden
har sagt god for.
>

manden er jo gal!

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Ninja Rider (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 07-06-05 20:45

Hejsa

Har lige set udsendelsen! og SLAM! Fuck han er kold, men hvad fanden,
der er jo ikke noget man kan gøre ved det! Sådan noget skod!

Mvh Emil, der selv skruer, og indimellem også skifter mere end der var
nødvendigt!
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Carsten Sørensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 07-06-05 20:53

Ninja Rider wrote:
> Har lige set udsendelsen! og SLAM! Fuck han er kold, men hvad fanden,
> der er jo ikke noget man kan gøre ved det! Sådan noget skod!

Ja han er eddermame en kage :( Det kom bag på mig at det var SÅ slemt.
Jeg har i øvrigt en kammerat der nu leder efter et autoriseret Aprilia
værksted til regelmæssig service, er der nogen der har et forslag? :)


Carsten Sørensen

Jim (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-06-05 00:07

"Carsten Sørensen" <cso@rift.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:d84tvp$pqp$1@sambo.rift.dk.home...
> Ninja Rider wrote:
>> Har lige set udsendelsen! og SLAM! Fuck han er kold, men hvad fanden,
>> der er jo ikke noget man kan gøre ved det! Sådan noget skod!
>
> Ja han er eddermame en kage :( Det kom bag på mig at det var SÅ slemt.
> Jeg har i øvrigt en kammerat der nu leder efter et autoriseret Aprilia
> værksted til regelmæssig service, er der nogen der har et forslag? :)

Hvis det er Århus / Østjylland, så er Brdr. Sejr. stedet.

J.



Leif Poulsen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 07-06-05 21:00


"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ROmpe.2815$Mh6.110@news.get2net.dk...

-klip-

>, men hvad fanden, der er jo ikke noget man kan gøre ved det! Sådan noget
>skod!

-klip-

Tjoooooow....... Vi kan jo bare lade være med at handle der.
Jeg har sat mine ben i forretningen en gang og gør det aldrig mere..........
Han snød mig godt nok kun for 2 kr., idet han ikke mente at der var grund
til at give penge tilbage, når man havde købt for 98,00 og betalte med en
hundredekroneseddel.
Det var såmænd ikke pga. de 2 kroner, men hans opførsel var da helt til
grin. Magen til storskrydende båt-nakke skal man lede længe efter.

Leif






Frank zx636r (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Frank zx636r


Dato : 09-06-05 15:36

> Tjoooooow....... Vi kan jo bare lade være med at handle der.
> Jeg har sat mine ben i forretningen en gang og gør det aldrig
> mere..........
> Han snød mig godt nok kun for 2 kr., idet han ikke mente at der var grund
> til at give penge tilbage, når man havde købt for 98,00 og betalte med en
> hundredekroneseddel.
> Det var såmænd ikke pga. de 2 kroner, men hans opførsel var da helt til
> grin. Magen til storskrydende båt-nakke skal man lede længe efter.
>
> Leif
>
Hej Leif
Jeg var simpelthen færdig af grin, da jeg læste din historie, jeg troede
ikke jeg kunne blive chokeret mere af ham Hr.Harm, men det var da simpelthen
for underligt, han minder mig om John Cleese fra Fawlty Towers (Halløj på
badehotellet) De er da lige skrupskøre, sikke et cirkus! Men nå vi andre har
da været underholdt af hans stunts!

Hilsen Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste