Krav til DLSK
Fra : Per Pedersen

Dato : 31-05-05 17:27

Hej !

Kan Det Levende Søkort køre på den her PC. ?

Pentium 133 MMX,
48 MB Ram,

Mvh. Per

PS. Hvor køber man den billigste GPS Mus ?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 31-05-05 17:47

"Per Pedersen" <....@get2.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Kan Det Levende Søkort køre på den her PC. ?
>
> Pentium 133 MMX,
> 48 MB Ram,

Det kan det godt, men regn ikke med den helt store hastighed. Hvis du skal
bruge den som kortplotter betyder det jo ikke så meget med hastigheden.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Steffen Skov

Dato : 31-05-05 18:11

> [...]
> 48 MB Ram,
>
> Mvh. Per
>
> PS. Hvor køber man den billigste GPS Mus ?

Hej Per
På omslaget af min DLSK1 står der:
"Som minimum kræves: Pentium med 32 Mb. Ram og 120 Mb. ledig plads på
harddisken, Skærm med stærke farver og 8Xcd-romdrev eller bedre. Windows 9x,
NT 4 eller 2000".

Så det skal nok kunne lade sig gøre med din maskine.
Jeg har partitioneret min harddisk i 2 dele og kopieret hele cd-romén over
på den ene del. Det får det hele til at køre hurtigere end hvis maskinen
skal læse fra cdén.
Min USB-Mus har jeg købt hos www.einshoej.dk i Silkeborg. Den kostede med
forsendelse og moms 955kr, men den er også god.
Har du en GPS-navigator kan du jo sætte computeren til via NMEA udgangen på
GPSén.

God fornøjelse og hilsen
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 18:12

> [...]
> 48 MB Ram,
>
> Mvh. Per
>
> PS. Hvor køber man den billigste GPS Mus ?

Jeg har kørt DLS1 og det svenske Levande Sjökortet på en
gammel Dell Lattitude XPi CD med en Pentium Processor
(model???) med 48MB RAM og Win98 - og det kørte udmærket
.... Lidt sløv opstart, men fungerede fint.
Dit andet spm. er der nok en anden i gruppen, der kan hjælpe
dig med.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Ole Pagh

Dato : 31-05-05 18:05

Per Pedersen wrote:
> Hej !
>
> Kan Det Levende Søkort køre på den her PC. ?
>
> Pentium 133 MMX,
> 48 MB Ram,

Ja, det kan det godt. Det starter bare noget langsomt op.
Krav: min. Windows 95

> PS. Hvor køber man den billigste GPS Mus ?

Måske her: http://www.billiggps.dk/

Du skal have en seriel med strømforsyning via PS2 stikket.
Den koster knap 700,-. Måske der i DBA eller andet steds er en billigere
brugt til salg.

--
hilsen Ole

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-06-05 09:01

Per Pedersen said the following on 31-05-2005 18:27:
> [...]
> 48 MB Ram,
>
> Mvh. Per
>
> PS. Hvor køber man den billigste GPS Mus ?

http://www.deluoelectronics.com/customer/home.php?cat=1

$64,94 er IMO en OK pris også selv om du lægger moms på

/carsten

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-06-05 10:21

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> wrote in message

> http://www.deluoelectronics.com/customer/home.php?cat=1
>

> $64,94 er IMO en OK pris også selv om du lægger moms på

Jeg købte dens forgænger samme sted for nogle år siden og, den virker OK.

Hvis den smutter uden om tolden, så du slipper for moms / told, er det OK
pris, men hvis ikke, vil det næppe kunne svare sig.
Husk der skal også betales for forsendelsen. og her i DK har du 14 dages
ubetinget returret og 2 års reklamations ret.

--
hilsen Ole

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-06-05 11:47

Ole Pagh said the following on 01-06-2005 11:21:
> [...]
>
> Hvis den smutter uden om tolden, så du slipper for moms / told, er det OK
> pris, men hvis ikke, vil det næppe kunne svare sig.

Jeg købte en pro udgave (højere følsomhed, SiRF chipset) i oktober,
total pris, incl usb og seriel adapter og fragt, var det $104 (kr642.-)
det er stadig OK pris også incl moms

> Husk der skal også betales for forsendelsen. og her i DK har du 14 dages
> ubetinget returret og 2 års reklamations ret.

Jo, reklamation er selvfølgelig lidt mere besværlig, men det har nu ikke
været nødvendigt

Og selvfølgelig skal man være klar over hvad man gør - det kan ikke
sammenlignes med at handle i Netto

/carsten

Fra : claus

Dato : 02-06-05 18:28

> PS. Hvor køber man den billigste GPS Mus ?

jeg købte på ebay.de under 500 kr og den virker stadig efter et år

claus