Skruebeskytter
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-05-05 22:17

hej,

Vi var en tur ude at sejle i dag, det var jo dejligt vejr :) Desværre
hoppede skruebeskytteren af og fik bøjet alle bladene på skruen så det var
jo mægtig morsomt at ligge i ½ meter bølger og skrue resterne af beskytteren
af.

Nu er det jo sådan at jeg er meget glad for at have en skruebeskytter på, i
hvert fald når jeg sejler rundt blandt dykkere. Men når jeg sejler er jeg
ikke specielt interesseret i at have den på. Kunne det tænkes at der fantes
et system hvor man kunne tage beskytteren af og på som man nu havde lyst?

Fra : Jacob

Dato : 28-05-05 23:29

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fantes
> et system hvor man kunne tage beskytteren af og på som man nu havde lyst?

Måske er det en støre ændring det ved jeg ikke. men har du overvejet at lave
dit ror om til en kortdyse ? man får en fantastisk manøvredygtighed en
dykker ryger ikke i propellen. jeg ved ikke lige hvad der sker med din
brændstof økonomi eller din topfart. Jeg kan ikke lige komme på nogle
negative ting om en kortdyse.

Jacob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-05 10:50

> [...]

fantes
> et system hvor man kunne tage beskytteren af og på som man nu havde lyst?

Nu ved jeg ikke, hvordan din er fæstnet, men man kan vel lave noget med
bolte og sikringssplitter. Men jeg ville ikke selv sejle med det, fordi
uanset hvor godt man laver det, så vil det sidde og vibrere og ryste, og det
er næppe sundt på længere sigt, bl.a. vil det antageligvis slide på
overfaldebehandlingen på drevet. Din beskytter bør skrues rigtigt fast, og
boltene/skruerne sikres med Locktite.

Claus

Fra : ibber

Dato : 29-05-05 19:21

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
> er næppe sundt på længere sigt, bl.a. vil det antageligvis slide på
> overfaldebehandlingen på drevet. Din beskytter bør skrues rigtigt fast,

terrorgeden har talt, alle andre indlæg er hermed urelevante

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 30-05-05 21:40

"ibber" <1245433@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> terrorgeden har talt, alle andre indlæg er hermed urelevante

Du er da vist ikke den stiveste pik i saunaen!

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk