Min første mc
Fra : Finn Kristiansen

Dato : 05-06-05 10:31

Hej allesammen

Jeg har nu efter mange års længsel købt min første mc, en Yamaha Thundercat
som jeg er meget glad for.
Nu regnede jeg ikke med at forsikringen var så dyr til 600ccm og en fyr på
37 år der har haft alle mine forsikringer i Top danmark i 10 år med en
samlet forsikringssum på over 25000, men de vil have 9300 i premie for kasko
til mcén.
Er det ikke for meget, og hvad andet selskab er der at prøve?

mvh Finn

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 05-06-05 10:52

"Finn Kristiansen" <fk(fjernes)@beskedboks.dk> wrote in
newszoe.53077$Fe7.151118@news000.worldonline.dk:

> [...]
> premie for kasko til mcén.
> Er det ikke for meget, og hvad andet selskab er der at prøve?

TopDanmark ville have 15.000 kr/år i ansvar for en Opel Ascona '88 1,6
(jeg er 29 år og førstegangskøber sammen med kæresten)... Jeg
ringede og fik et ...ahem.. tilbud.. hvis man da kan kalde det sådan.

Fair kunne "nøjes" med 6.900 kr/år ... besparelse på 8100 kr. eller 54%

Top Danmark, ja, de er i Top med priserne i Danmark...

Prøv GF eller Fair... det kan godt betale sig at ringe rundt, hvis du
er medlem af en fagforening, så hør lige dit lokale kontor om de har
nogen aftaler med forsikringsselskaber, det kan også være en mulighed.

/Bent

Fra : KOP

Dato : 05-06-05 13:44

> [...]
kasko
> til mcén.
> Er det ikke for meget, og hvad andet selskab er der at prøve?

Hej Finn!

....jo det er faneme for meget. Jeg har ligeledes alle forsikringer i Top, og
giver 4300,- for min Fazer (magen til din blot med 10-15 hk mindre). Jeg er
godt nok 50; men det burde vel ikke betyde den store forskel.

Du skal presse dem yderligere og du skal ligeledes melde dig ind i
MC-Touring, det giver ekstra 20% rabat.

kop
http://www.dfmc.dk/?id=706

Fra : Finn Kristiansen

Dato : 05-06-05 20:42

> [...]
> godt nok 50; men det burde vel ikke betyde den store forskel.
>
> Du skal presse dem yderligere og du skal ligeledes melde dig ind i

Jeg er ved at blive meldt ind i MC-Touring, og min assurandør sagde dog også
at vi lige kunne snakke om det når policen kom, men han slår nok ikke så
meget af.
Kan det ikke også være at forskellige MCér står i forskellige kategorier,
f,eks sport touring m.m.. Jeg fik f.eks at vide af forhandleren at
thundercat var en touring men forsikringen sagde det er en "ræser" altså i
den tunge ende af skalaen.

mvh. Finn

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-06-05 21:30

Finn Kristiansen wrote:

> Jeg er ved at blive meldt ind i MC-Touring, og min assurandør sagde dog også
> at vi lige kunne snakke om det når policen kom, men han slår nok ikke så
> meget af.

Husk at du kun kan få rabatten hvis du kan dokumentere 2 års skadefri
kørsel eller har haft kortet i mindst 5 år. Nu skriver du godt nok at du
efter mange års længsel har købt en MC - men det betyder jo ikke
nødvendigvis at du har haft kortet i lige så lang tid

> [...]
> f,eks sport touring m.m.. Jeg fik f.eks at vide af forhandleren at
> thundercat var en touring men forsikringen sagde det er en "ræser" altså i

Forsikringsselskaberne bestemmer helt suværent selv hvilken kategori
cyklerne skal stå under - og der er da også forskellige kategoriseringer
fra selskab til selskab. Da jeg selv tegnede forsikring på min Fazer
1000 (som er opgivet til at yde 143 Hk) mente Tryg at det var en Touring
maskine, men efter første år flyttede de den til Super Sport kategorien
hvorved præmien steg til det dobbelte Det er desværre stadig ikke
lykkedes mig at påvise Trygs skumle bagtanker ved dette kategoriskift -
det virkede mest af alt som om de bare ville lokke mig ind i biksen med
den "lave" præmie for første år.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o