Hvor varme bliver bremse kalibre!?
Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 02-06-05 21:41

Heya..

Tror jeg måske lidt har dummet mig.. Æv..
Jeg har malet bremsekalibrene, men er ikke helt sikker på om jeg har været
helt kvik med valget af malingen.. :(

Nogen der har en ide til hvor varme sådan nogle kalibre bliver? -Self. ved
normal brug, og ikke efter 8 timer på bane..

Der er lige et enkelt billede af det næsten færdige resultat i linket..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Hekto

Dato : 02-06-05 23:31

In article <429f6e12$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
hayabusa@post.cybercity.dk says...
> Tror jeg måske lidt har dummet mig.. Æv..
> Jeg har malet bremsekalibrene, men er ikke helt sikker på om jeg har været
> helt kvik med valget af malingen.. :(

Jeg tror ikke de bliver så varme så alm. maling falder af. Det har jeg
ihvertfald ikke oplevet.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-06-05 06:13

Hekto wrote:
> In article <429f6e12$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> hayabusa@post.cybercity.dk says...

> Jeg tror ikke de bliver så varme så alm. maling falder af. Det har jeg
> ihvertfald ikke oplevet.
Hvor varme de bliver i ° det skal jeg ikke kunne sige, men det maling
der sælges til at male kalibre med kan svjh klare op til 600° :-/

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : AW på ZRX

Dato : 03-06-05 18:16

> Hvor varme de bliver i ° det skal jeg ikke kunne sige, men det maling der
> sælges til at male kalibre med kan svjh klare op til 600° :-/

Men kan jo starte med at spørge: hvornår koger bremsevæske ?

Så hvis din kaliber er bare 200 grader varm, så har du helt andre problemer
end at malingen falder af.
Ydermere er der jo tale om overfladen hvilket burde være det koldeste, så du
skal nok væsentligt længere ned i temperatur på overflade for at du stadig
kan bremse.

Allan
ZRX 1200

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-06-05 07:04

> Der er lige et enkelt billede af det næsten færdige resultat i linket..

kender ikke så meget til hvor varme de kalibre bliver, men for dælen den
hornet bliver da fed

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 03-06-05 10:52

> kender ikke så meget til hvor varme de kalibre bliver, men for dælen den
> hornet bliver da fed
---
-Jeg takker.. :))

Satser på den maling der er på nu, så må jeg bruge en dag eller to på at
gøre det om hvis det går helt galt..

Fra : Ninja Rider

Dato : 03-06-05 13:59

Hejsa

OlIvEr [6000] wrote:
> Nogen der har en ide til hvor varme sådan nogle kalibre bliver? -Self. ved
> normal brug, og ikke efter 8 timer på bane..

Jeg har malet mine kalibre på min bil med silvan's billigste lort til
30,- Det ser stadig nognlunde ud efter ½år ca. De bliver bare hurtigt
beskitte af bremsestøv, men hvis man fjerner det, er de pæne røde igen.

Jeg kender flere der har dårligere erfaring med varme bestandigt maling!

Mvh Emil
Primera P11 GT, der indimellem bliver kørt hårdt, uden at malingen er
faldet af bremserne! Dog på centeret af skiverne er malingen blevet
brændt af, efter hånden! Men det holdte forbavsenden lang tid!
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26