Justerbare bagdæmper, Ride height.
Fra : Tommy Fer

Dato : 02-06-05 18:16

Hej NG

Min VFR er blevet "udlånt", og jeg tror sq ikke den bliver afleveret

Så tanken er nu at vi sælger koneriets maskine, og køber os en ny 600ccm
sportscykel og en gammel spand af en bil.

Problemerne er som følger:

Louise, 52kg 160 cm. korte ben
Tommy, 100 kg 178cm.. normal "tyk"

Prøve"siddede" idag en ZX6R 2004 model, helt ny, 150K FIN PRIS! men den
er sq høj, den skulle ihvertfald sænkes før den kunne du, det er lidt
noget møg.

Derefter en 2003 R6, den kunne hun nå med del af foden, så et specialt
sæde så tror jeg den er vinkel. Lækkert nok. Problemet er den er 1½ år
gammel og 2700 km, og kun 3.000 kr billigere end ZXeren.

Jeg ved öhlins laver bagdæmpere hvor fjederforspændingen kan justeres
via et håndtag, det er vist et must for os to ;)

er der nogen der har produceret en bagdæmper med justerbar ride height
"fjernbetjent", dem jeg kender kræver en del arbejde før man kan
justerer noget.

mvh Tommy Fer

Fra : Bo Christensen

Dato : 02-06-05 19:18

> Min VFR er blevet "udlånt", og jeg tror sq ikke den bliver afleveret

trælst, gid de må køre i havnen (uden din mc...)

er der nogen der har produceret en bagdæmper med justerbar ride height
> "fjernbetjent", dem jeg kender kræver en del arbejde før man kan justerer
> noget.
Har I overvejet nogle af de dersens nye dame-mc-støvler som tilføjer en
8-10 cm i højden, vel at mærke uden at være med traditionelle høje hæle ?
Måske I nemmere kunne finde en hvis de var på
mvh bo

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-06-05 06:33

Bo Christensen wrote:

> [...]
> 8-10 cm i højden, vel at mærke uden at være med traditionelle høje hæle ?
> Måske I nemmere kunne finde en hvis de var på

Hej

Ja vi så faktisk på dem igår. Dog er louises læg for kraftig til at de
kunne lukke, de var ellers skide smarte.

mvh Tommy Fer

Fra : Richard

Dato : 02-06-05 20:21

Tommy Fer wrote:

> er der nogen der har produceret en bagdæmper med justerbar ride height
> "fjernbetjent", dem jeg kender kræver en del arbejde før man kan
> justerer noget.

I så fald skal du huske at få en ditto med til forgaflen, sænker du kun
bagenden, ændres styrevinklen og styringen til det langsommere/trægere,
alt andet lige

Så mon ikke lavere sæde(r) er en bedre løsning, ikke mindst til en
sports(lig)cykel?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-06-05 06:34

Richard wrote:

> [...]
> alt andet lige
>
> Så mon ikke lavere sæde(r) er en bedre løsning, ikke mindst til en

Problemet er at selv med lavt sæde skal den sænkes, ZXeren ihvertfald,
R6eren kan klares med sæde tror vi.

Det er ikke et problem at den ikke er optimal sporty når louise køre på
den, bare den er når jeg gør

mvh Tommy Fer

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 21:03

Tommy Fer skrev i meddelelsen
<429f3ed5$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>er der nogen der har produceret en bagdæmper med justerbar ride height
>"fjernbetjent", dem jeg kender kræver en del arbejde før man kan
>justerer noget.

Wilbers har noget fjernbetjent fjederforspænding, og brugt med den rigtige
fjeder, så bliver det jo ride height. De tilbyder også en "ægte" ride
height, men den kræver værktøj :-|

mvh
Orla

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-06-05 06:35

Orla Pedersen wrote:
> [...]
>

> Wilbers har noget fjernbetjent fjederforspænding, og brugt med den rigtige
> fjeder, så bliver det jo ride height. De tilbyder også en "ægte" ride

Hej Orla

Ja det er jo det. Men hvordan vælger man den rigtige fjeder når der er
50kgs vægt forskel på os :S

mvh Tommy Fer
R6 bliver nok løsningen men et special sæde

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 08:25

Tommy Fer skrev i meddelelsen
<429febfb$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Hej Orla
>
>Ja det er jo det. Men hvordan vælger man den rigtige fjeder når der er
>50kgs vægt forskel på os :S

Du siger til Louise at rundt er smukt, og så går Du selv på kur !

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 09:31

> Problemerne er som følger:
>
> Louise, 52kg 160 cm. korte ben
> Tommy, 100 kg 178cm.. normal "tyk"

problemsløsning: 2 stk nye identiske mc´er :)

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-06-05 10:49

S.G wrote:

> problemsløsning: 2 stk nye identiske mc´er :)

PUHA.. bagefter skal man så kæmpe med nyt problem... Surt koneri... der
bliver nemlig aldrig råd til det hus :s

mvh Tommy Fer