Jeg vil prøver og tjække.....Siger mange takker for svarerne
Hilsen Per
Der håber snart han kommer ud og køre
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9faap7$cep$1@news.cybercity.dk...
>
> Junk <per.j@iname.com> skrev i en news:9f85pc$t08$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har lige fået en ny cykel, en Kawasaki Kz900 Ltd Årg 76.
> Problemmet
> > ligger i at motoren lyder lidt mærkelig. Jeg har lige skiftet tændrør
> og
> > platiner, platinerne skulle være stillet rigtig. Men jeg synes den
> lyder
> > lidt hård i motoren, lige som om den kun køre på 3 cylinder
>
> Er du sikker på at det ikke er fordi at den vitterligt kun kørte på 3
> cylindre?
> Konstanteres ved forsigtigt at føle på (ved!) forrørene, evt sprøjte
> vand på det enkelte forrør og se om det damper/syder.
>
> Hvad med den bensin du bruger: Er den HELT frisk??
> Dagens bensin bliver hurtigt gammelt og mister boost'en hvis det lagres
> blot en
> anelse luftigt!
>
> Er platinerne efterchecket med et stroboskob??
>
> Røg fra udstødningen:
> Indtørrede ventilstyrspakninger? - Hvilket bestyrkes af at det langtfra
> er en ny motor, trods det lave km-tal!
> Prøv at få en makker til at køre bag dig og se om den ikke oser grundigt
> ved en solid motorbremsning (= flere nedgearinger!)!?
> Ligeledes vil det højere vacuum ved indsugningsventilerne få den til at
> trække olie forbi ventilstammen og med i cylinderen, og hvis ikke at
> olien umiddelbart lader sig forbrænde herunder vil den ose betragteligt
> når der gives gas istedet!
>
> Jeg skal nok vaske munden i sæbe herefter - men min private Peugeot 405
> har dette som typefejl(!) og under et besøg hos løverne i Givskud, hvor
> hele turen foregik i tomgang, lignede landskabet i mine spejle et
> sceneri fra det gamle østgrænse lige efter murens fald, hvor Trabanterne
> holdt i kilometerlange stinkende og osende køer
>
> --
> Armand
>
>
>
>