Ang. sporing af bil.
Fra : Martin Vollert

Dato : 06-06-05 13:36

Jeg skal ha sporet min forhjul, og har fået en pris på 530kr inc. moms, er
det ikke lidt rigelig dyrt ??.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-06-05 13:54

Hej!

Martin Vollert wrote:

> Jeg skal ha sporet min forhjul, og har fået en pris på 530kr inc. moms, er
> det ikke lidt rigelig dyrt ??.

Tjo, hvor henne i landet er denne pris og hos hvem?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-06-05 14:45

Også skrev Vollert
> Hej!

> Tjo, hvor henne i landet er denne pris og hos hvem?

Det er i Randers ved Toyota, har været der før men syntes det var billigere
dengang.

Fra : alexbo

Dato : 06-06-05 14:12

"Martin Vollert" skrev

> Jeg skal ha sporet min forhjul, og har fået en pris på 530kr inc. moms, er
> det ikke lidt rigelig dyrt ??.

Der er næppe nogen der sporer forhjul mere, i forhold til en
firhjulsudmåling er det temmelig primitivt.
Så din pris er nok på alle hjul, og så er det rimeligt.
Det er svært at sætte en konkret pris, selve udmålingen er nem nok, det er
justeringen der kan være vanskelig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-06-05 14:48

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" skrev

> Der er næppe nogen der sporer forhjul mere, i forhold til en
> firhjulsudmåling er det temmelig primitivt.

Tja han spurgte om det kun var forhjulene, og da jeg kun har makket med
forhjulene og den elles kørte lige ud før er der vel ingen grund til at rode
ved baghjulene.

> Så din pris er nok på alle hjul, og så er det rimeligt.
> Det er svært at sætte en konkret pris, selve udmålingen er nem nok,
> det er justeringen der kan være vanskelig.

Ja hvis det hele er groet sammen jatak.

Fra : alexbo

Dato : 06-06-05 16:04

"Martin Vollert" skrev

> Tja han spurgte om det kun var forhjulene, og da jeg kun har makket med
> forhjulene og den elles kørte lige ud før er der vel ingen grund til at
> rode ved baghjulene.

Man roder heller ikke ved baghjulene, det er for at sætte forhjulene i
relation til baghjulene.
Hvis måleapparatet ikke ved hvor baghjulene er, ved det heller ikke hvornår
forhjulene peger ligeud.
Men er findes da stadig udstyr der bare måler afstanden for og bag på
hjulene, et spejlsystem, og derved bedømmer om disse er parelle.
En "lademekaniker" som Tom kalder det, har nok sådant et, men næppe Toyota.

Så Toyota tager nok 280 kr. for at måle og 140 kr. pr aksel for at stille,
ialt 420 kr. + moms.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-06-05 16:43

Også skrev Vollert
> [...]
> Toyota.
> Så Toyota tager nok 280 kr. for at måle og 140 kr. pr aksel for at

Nu har jeg lige spurgt min nabo som er mekker ved Ford i Randers, om hvad de
skal ha så må jeg jo se om prisen er helt hen i skoven

Takker for svar.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 14:18

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message
> Jeg skal ha sporet min forhjul, og har fået en pris på 530kr inc. moms, er
> det ikke lidt rigelig dyrt ??.

Jo, men det er nok alligevel svært at finde billigere
Super dækservice vil have 750,- incl. regning.

Jeg fik en gammel "lade"mekaniker til at justere min for 300 Kr men rattet
står heller ikke 100% i midten ved ligeudkørsel (havde jeg heller ikke
forventet, suk)

--
Tom

Fra : Can

Dato : 06-06-05 17:08

> Jeg skal ha sporet min forhjul, og har fået en pris på 530kr inc. moms, er
> det ikke lidt rigelig dyrt ??.
> --
> Hilsen Martin.

Hej

Jeg bor i Aalborg og gav 300 kr. incl moms ved First Stop for at få sporet
alle fire hjul - normalprisen er vist 350 kr, men fik 50 kr i rabat da jeg
købte fire nye dæk.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 18:20

"Can" <Can@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle fire hjul - normalprisen er vist 350 kr, men fik 50 kr i rabat da jeg

Du mener ikke afballancering?

--
Tom

Fra : Bjørn

Dato : 07-06-05 10:27

> "Can" <Can@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Du mener ikke afballancering?

Det tror jeg også han gør.

Vectraen blev nemlig sidste forhjulsudmålt ved FirstStop, det kostede
300+moms :)
At de så knækkede sporestænger, og regningen blev noget kun højere er der så
ikke noget at gøre ved :(

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Can

Dato : 11-06-05 21:41

> [...]
> 300+moms :)
> At de så knækkede sporestænger, og regningen blev noget kun højere er der

Det skulle jeg ikke mene - læs ovenstående svar. Da jeg fik skiftet potte
ved Quick-pot spurgte jeg dem, og de sagde 375,-, så jeg troede da egentlig
at det var prisen deromkring...

Mvh
Thomas

Fra : Can

Dato : 11-06-05 21:37

> Du mener ikke afballancering?
>
> --
> Tom

Det skulle jeg ikke mene. Jeg skulle have nye dæk på bilen, da dem på
forhjulene var slidt helt ned på ydersiden. Så jeg fik da nye dæk på og
afbalancet, men da der var gået en plastik ting i styrearmen og den skulle
pilles af, ville han råde mig til at vente med at få bilen sporet til jeg
har fået den skiftet.

Det tog ca. 45-60 min. at få den sporet, så det regner da med at det var
det?

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 11-06-05 22:07

Can wrote:

> Det tog ca. 45-60 min. at få den sporet, så det regner da med at det
> var det?

Det var det også, man plejer bare ikke at sige man får "sporet alle 4 hjul".

/Brian

Fra : Can

Dato : 12-06-05 12:07

> Det var det også, man plejer bare ikke at sige man får "sporet alle 4
hjul".

> /Brian

Det kan så også godt være det kun var de to forreste - jeg havde desværre
ikke fri den dag, så mine forældre fik lov at køre over med den - de mener
han tog alle fire hjul.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 06-06-05 18:25

> Jeg skal ha sporet min forhjul, og har fået en pris på 530kr inc.
> moms, er det ikke lidt rigelig dyrt ??.

Jeg betalte for 3 år siden 850 kr. inkl. moms for det hos Ivar Autogummi i
Farum. Bil: Omega 3000 24v.

Jeg har fundet et andet sted, der er langt billigere. Prøv evt. AGL i Kbh.
de er også billige og har udstyret.

--
Thomas Krath

Fra : Thomas

Dato : 06-06-05 18:29

> Jeg betalte for 3 år siden 850 kr. inkl. moms for det hos Ivar
> Autogummi i Farum. Bil: Omega 3000 24v.

Det er selvfølgelig en 4-hjulsmåling/justering...

--
Thomas Krath

Fra : alexbo

Dato : 06-06-05 19:06

"Thomas" skrev

> Det er selvfølgelig en 4-hjulsmåling/justering...

Det kan sagtens være en fair pris, jeg kender ikke Omegaèn,
men der er efterhånden mange biler med mange justeringsmuligheder, man kan
nemt bruge en time bare til baghjulene.
Man kan også lade være, og så bliver det billigere, så det kan blive et
spørgsmål om man ønsker at være billig, eller man ønsker at lave det
optimale.

På visse biler, Golf f.eks., kan man justere baghjulsvinklerne (camber og
spidsning) med skæve mellemlæg under spindelen, det tager måske en time pr.
hjul at ramme det præcist.
Når så også forhjulene skal stilles ved at ændre fjederbensvinklen, så kan
det tage tid.
Sådan en sænket bil, man ønsker skal stå præcist alle steder, kan godt tage
en halv dag, og så bliver det mere end et par hundrede.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 20:10