Hvorfor siger den sådan ?
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 05-06-05 20:13

Hej med jer,

Jeg har lige fået en Skoda Octavia 1,8T. Hvis jeg under acceleration slipper
speederen kommer der en lyd.
Lyde er jo svære at beskrive men jeg synes det lyder som hvis man rasler
lidt med en æske tændstikker.

Mit eget bud er at det er turbotrykket der lukkes ud når jeg slipper
speederen, men jeg synes bare ikke lyden passer til det ?

Har jeg ret eller er jeg træt ?

Mvh
Mikkel

Fra : Convict303

Dato : 06-06-05 06:52

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit eget bud er at det er turbotrykket der lukkes ud når jeg slipper
> speederen, men jeg synes bare ikke lyden passer til det ?

Det er rigtigt det er den såkaldte blow-off ventil som smider det over
skydende luft fra turboen over i indsugningen.
Og lyder bliver større jo flere omdrejninger du gør det ved.. Jeg syntes
personligt det er jo en herlig lyd :)
Du kan jo med fordel mont. en "åben" dobeltstemplet blow-off og så vil
lyder blive rigtig kraftig.

Mvh.
Michael Hansen @ VW Transporter

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 06-06-05 07:32

> [...]
> skydende luft fra turboen over i indsugningen.
> Og lyder bliver større jo flere omdrejninger du gør det ved.. Jeg syntes

Tak for det.

Mvh
Mikkel