Kan man årgangsbestemme støddæmpere
Fra : Palle S.

Dato : 05-06-05 18:28

Situationen er min kære Hr.Far har fået skiftet støddæmpere på sin Audi A6
Avant fra 1998

Da de var skiftet syntes han ikke det havde hjulpet og reklamerede over
dette men blev afvist med at de var iorden, nu 4md senere har han været på
et andet værksted og de har kasseret dem som værende defekte

Da de blev oplyst om at de kun var 4 md gamle sagde de at det var løgn da
der er decideret gravrust på dem og det kommer ikke på 4 md

Nu sidder der jo en hel del numre og koder på sådan en støddæmper

Fabrikatet er Sachs kan man udfra nogle af de tal bestemme
produktionsdatoen ?

For hvis de nu afmonterede dæmpere er fra før 1998 så der det nok
sandsynligt de har siddet der fra ny

Btw bilen køre meget bedre nu med de nye dæmpere

Palle

Vanløse

Fra : Kim Olsen

Dato : 05-06-05 20:57

Hej

Jeg ville nok knalde de afmonterede støddæmpere lidt hårdt ned i disken på
det værksted, der påstår at have stiftet dem for 4 md. siden - sammen med en
kopi af fakturaen fra dengang.

Så kunne man jo høre om de ville revurdere deres arbejde inden FDM sættes på
sagen.

Hvis det er et større værksted, så bed om at komme til at tale med
direktøren - det har normalt en "skræmme" effekt.

Hilsen
Kim

Fra : Palle S.

Dato : 06-06-05 06:46

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er et større værksted, så bed om at komme til at tale med
> direktøren - det har normalt en "skræmme" effekt.

Den gamle er medlem af Fdm og de er ved at komme på banen men, hvis man nu
kunne sandsynliggøre svindelnummeret med en årgang så stod man jo noget
bedre.

Palle