Bugatti når 400 km/t
Fra : Frederik C

Dato : 05-06-05 10:55

Så køber jeg den måske alligevel... Hvad tror I forsikringen er for en
anciennitetsløs 26 årig på Østerbro uden garage?

http://www.autoexpress.co.uk/news/57118/veyron_storms_to_2485mph_record.html

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 11:32

> Så køber jeg den måske alligevel... Hvad tror I forsikringen er for en
> anciennitetsløs 26 årig på Østerbro uden garage?
>
> http://www.autoexpress.co.uk/news/57118/veyron_storms_to_2485mph_record.html

Jeg tror det bliver dyrt for dig :)

Jeg havde faktisk fornøjelsen at se den 8 litre store W16 1001Hk (@6000 rpm)
i foråret da jeg besøgte Volkswagens motor fabrik i Salzgitter.
Den er ret stor.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-05 13:22

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Så køber jeg den måske alligevel... Hvad tror I forsikringen er for en
> anciennitetsløs 26 årig på Østerbro uden garage?
>
> http://www.autoexpress.co.uk/news/57118/veyron_storms_to_2485mph_record.html

Jeg tror det vil blive billigere at leje en bankboks til den

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Otto J.

Dato : 06-06-05 12:07

> Så køber jeg den måske alligevel... Hvad tror I forsikringen er for en
> anciennitetsløs 26 årig på Østerbro uden garage?

Lidt teoretisk flueknepperi, men: Hvis bilen med en separat nøgle skal
omstilles til en særlig mode hvor der er lavere aerodynamik osv, og som
bliver slået fra så snart man rører bremsen, så vil jeg påstå at de 400 er
en gimmick. McLaren F1 får lov at fortsætte som verdens hurtigste bil i min
bog... Og jeg tror iøvrigt dén er hurtigere rundt på en bane...

Iøvrigt nogen der har et bud på/ved om F1 eller Enzo er hurtigst på en
omgang?

Mvh. Otto

Fra : Frederik C

Dato : 06-06-05 14:56

I følge Top Gear er Enzoen hurtigere end F1'eren.

Maserati MC12'eren er endnu en tiendedel hurtigere...

Troede mest du var til hifi?

Mvh.

Frederik

Fra : Peter Weis

Dato : 06-06-05 17:34

Frederik C wrote:

> Troede mest du var til hifi?

Vi er åbenbart flere, som spreder interesserne.

mvh
Peter

Fra : Frederik C

Dato : 06-06-05 18:23

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Vi er åbenbart flere, som spreder interesserne.
>
> mvh
> Peter

Du er skam registreret... :)

Helt tilbage til Duelund-diskussionerne...

A long time ago in a newsgroup far far away.

Mvh.

Frederik

Fra : Peter Weis

Dato : 06-06-05 19:20

Frederik C wrote:

> Helt tilbage til Duelund-diskussionerne...

Har du gjort det til en levevej nu?

mvh
Peter

PS. et par af deltagerne herinde har også været på gæstevisit i d.t.l,
fx Fedtegreven og Olesen.
Det er i øvrigt længe siden man har hørtfra dem.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-06-05 00:08

Peter Weis wrote:

> PS. et par af deltagerne herinde har også været på gæstevisit i d.t.l,
> fx Fedtegreven og Olesen.
> Det er i øvrigt længe siden man har hørtfra dem.

Det er sjovt nok også kun dk.******.bil og dk.teknik.lyd, der
interesserer mig :)

Mvh.

Fra : Peter Weis

Dato : 07-06-05 17:23

Lars L. Hansen wrote:

> Det er sjovt nok også kun dk.******.bil og dk.teknik.lyd, der
> interesserer mig :)

Jeg møder nu også gengangere i dk.kultur.sprog (fx Ursus Major) og andre
grupper.
I alt kigger jeg med i 18 grupper.

mvh
Peter

Fra : Frederik C

Dato : 07-06-05 07:23

> Har du gjort det til en levevej nu?
>
> mvh
> Peter

Jeg har i hvert fald lanceret et forsøg herpå.. :)

Duelunds bortgang har dog været en kæp i hjulet.

Mvh.

Frederik

Fra : Peter Weis

Dato : 07-06-05 17:19

Frederik C wrote:

> Jeg har i hvert fald lanceret et forsøg herpå.. :)

Har du nogen produktion?

> Duelunds bortgang har dog været en kæp i hjulet.

Ja, han var meget kreativ. Men jeg kunne forstille mig at han havde
svært ved at afslutte produkter.

mvh
Peter

Fra : Frederik

Dato : 08-06-05 09:37

> Har du nogen produktion?

> Ja, han var meget kreativ. Men jeg kunne forstille mig at han havde
> svært ved at afslutte produkter.
>
> mvh
> Peter

Jeg har en produktion, ja.

Men skulle vi ikke evt. tage den privat, så nyhedsgruppen ikke tjener som
reklame for mig.

Mvh.

Frederik

Fra : Peter Weis

Dato : 08-06-05 18:05

Frederik wrote:

> Men skulle vi ikke evt. tage den privat, så nyhedsgruppen ikke tjener som
> reklame for mig.

Du kan vel ikke bebrejdes noget, så længe det er mig der "tvinger" dig.

Men hvis du ikke snart får hjemmesiden op, så må du gerne smide mig en
mail. Det er altid spændende med nye firmaer.

mvh
Peter

Fra : Frederik C

Dato : 08-06-05 18:36

> [...]
>
> Men hvis du ikke snart får hjemmesiden op, så må du gerne smide mig en
> mail. Det er altid spændende med nye firmaer.

www.duelundaudio.com skulle være oppe i juni 2005.

Mvh.

Frederik

Fra : Peter Weis

Dato : 08-06-05 21:02

Frederik C wrote:

> www.duelundaudio.com skulle være oppe i juni 2005.

Med mindre du bruger en alternativ tidsregning, så er det for en uge
siden

mvh
Peter

Fra : Frederik C

Dato : 08-06-05 22:27

> Med mindre du bruger en alternativ tidsregning, så er det for en uge
> siden
>
> mvh
> Peter

Er vi ikke i juni 2005?

Der stod ikke, at det ville ske pr. 1. juni?

Mvh.

Frederik

Fra : Otto J.

Dato : 06-06-05 21:16

>I følge Top Gear er Enzoen hurtigere end F1'eren.

Det tænkte jeg nok...

> Troede mest du var til hifi?

Jeg har en indbygget interesse for alt hvad jeg ikke har råd til selv!

Mvh. Otto

Fra : John Sahl

Dato : 06-06-05 21:28

Otto J. wrote:
> Jeg har en indbygget interesse for alt hvad jeg ikke har råd til
> selv!

Det lyder alt for bekendt ;c)

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-05 21:41

"Otto J." skriver:

> Jeg har en indbygget interesse for alt hvad jeg ikke har råd til selv!

Når har du fået råd til HiFi'en ?

Du kommer ikke så tit i dk.teknik.lyd......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-06-05 17:26

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har en indbygget interesse for alt hvad jeg ikke har råd til selv!

Skal vi stifte en forening?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Aardvark

Dato : 06-06-05 23:54

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> wrote in

> [...]
> på en bane...
>
> Iøvrigt nogen der har et bud på/ved om F1 eller Enzo er hurtigst på en

Lyder også som et totalt gimmick.
Næste er vel man skal ud og slå solfangere op, pudse forrude mv. før den
vil overhovedet bevæge sig.
I det hele taget er 400 km/t + jo..relativt.
Lad os se om vi overhovedet ser nogle på vejen.

/Aard

Fra : Thomas H.

Dato : 07-06-05 06:57

> [...]

min
> bog... Og jeg tror iøvrigt dén er hurtigere rundt på en bane...

Helt enig, og taget i betragtning af F1'eren er 14 år gammel, må man sige at
det er ret godt klaret, og mon ikke de kunne slå deres egen rekord hvis de
fik lov at bruge nutidens teknik og lige pumpede den gamle BMW-kværn lidt
med en enkelt turbo eller borede den lidt op Det meste kommer dog via
aerodynamik ved den hastighed, jeg husker at Mclaren regnede ud at de skulle
bruge 200 hk mere for at nå de 9 km/t ekstra, op til de 400 km/t , så lidt
ændring af næsen eller en sænkning af taget kunne sikkert sagtens få den
over 400 ....er der egentlig aldrig nogle tunere der har haft fingre i den?

> Iøvrigt nogen der har et bud på/ved om F1 eller Enzo er hurtigst på en
> omgang?

Det tror jeg Enzo er, især hvis det er en lille bane, men F1 har stadig
vægten som forskel, der er ikke mange af nutidens superbiler der vejer 1100
kg!

Fra : Dennis

Dato : 10-06-05 15:11

Thomas H. wrote:

> Det tror jeg Enzo er, især hvis det er en lille bane, men F1 har stadig
> vægten som forskel, der er ikke mange af nutidens superbiler der vejer 1100
> kg!

Der er jeg så lige nød til at nævne Koenigsegg CCR (sindsyg svensker
bul). Den vejer 1180 kg og når også op omkring de 400 km/t.
Den er også lidt lækker - jeg gad i hvert fald godt prøve den!

Acceleration: 0-100 km/h (0–62 mph) 3.2 seconds
Top speed: 395+ km/h (242+ mph)
Standing quartermile: 9 seconds, end speed 235 km/h (146 mph)
Braking distance: 31 m (100–0 km/h)
Dry weight: 1180 kg
Output: 806 bhp at 6.900 rpm

Vidunderet kan ses her: www.koenigsegg.se

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 11:44

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message
> Så køber jeg den måske alligevel... Hvad tror I forsikringen er for en
> anciennitetsløs 26 årig på Østerbro uden garage?

http://www.autoexpress.co.uk/news/57118/veyron_storms_to_2485mph_record.html

En skam den er så tudegrim, men der er måske VW der har en finger med i
spillet her.

--
Tom

Fra : Troels [9380]

Dato : 07-06-05 12:14

http://www.autoexpress.co.uk/news/57118/veyron_storms_to_2485mph_record.html

Det er nok meget godt altsammen, men Vector's Awtech WX-3 Twin Turbo nåede
da også 402 km/t tilbage i 1994

Dog blev den aldrig masseproduceret.

// Troels

Fra : Thomas H.

Dato : 07-06-05 13:59

"Troels [9380]" <troels@REMOVE.THIS.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:bkfpe.1674$jW6.633@news.get2net.dk...

> Det er nok meget godt altsammen, men Vector's Awtech WX-3 Twin Turbo nåede
> da også 402 km/t tilbage i 1994

Er der nogensinde set et officielt papir på det??
Jeg husker tydeligt da Clarksson skulle prøve en af de der Vectorer, det var
simpelthen det værste bras nogensinde lavet, og det ville undre mig meget,
hvis ikke amerikanerne overdriver vildt med deres data

Fra : Troels [9380]

Dato : 10-06-05 15:30

> [...]
> simpelthen det værste bras nogensinde lavet, og det ville undre mig meget,
> hvis ikke amerikanerne overdriver vildt med deres data

Send film! Vil se! ;)

// Troels

Fra : Non-Desperado

Dato : 07-06-05 15:47

> [...]

>Det er nok meget godt altsammen, men Vector's Awtech WX-3 Twin Turbo nåede

Næh, men hvad så med Koenigsegg CCR ?
Fabrikken siger 395+ km/t.

Og hvis CC8S med sine 655 hk til 1175 kg bil kunne løbe 390 km/t,
så tror jeg at Vector'en bliver kørt agterud af CCR'en (806 hk
til 1180 kg bil)......

http://www.koenigsegg.com/thecars/index.asp?submenu=4

Næh, der er ikke meget "Skærgårdstraktor" eller "Göteborgkomfur
m/ emhætte" over den.... *G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 19:05

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:jgcba190c1jr0kmpr24t7ur8gveh8cdf57@4ax.com...
> [...]
>
> Og hvis CC8S med sine 655 hk til 1175 kg bil kunne løbe 390 km/t,
> så tror jeg at Vector'en bliver kørt agterud af CCR'en (806 hk

ved de hastigheder spiller aerodynamikken en kæmpe rolle.

--
Tom

Fra : Troels [9380]

Dato : 10-06-05 15:30

> Og hvis CC8S med sine 655 hk til 1175 kg bil kunne løbe 390 km/t,
> så tror jeg at Vector'en bliver kørt agterud af CCR'en (806 hk
> til 1180 kg bil)......

Read again:

Vector'en mønstrer 1.000 hk.

// Troels

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-06-05 09:57

>Read again:
>
>Vector'en mønstrer 1.000 hk.

Jamen så gå du ud og køb sådan en !

Nåh, nej....Vector'en var jo kun en prototype, hvorimod
Koenigsegg'en vil blive produceret i adskillige eksemplarer.
I øvrigt forlyder det fra Koenigsegg at de sagtens kan komme med
noget der er endnu vildere end CCR.

Hvis det er ligemeget med om "man" kan købe/køre den og det
samtidigt er hk det kommer an på, så kig på en Top Fuel
Dragster....topfart over 500 km/t.

Eller en af de her raketbiler der bruges til at sætte
fartrekorder i....