passat tdi
Fra : Greiffenberg

Dato : 05-06-05 08:18

hej

jeg er blevet den meget lykkelige ejer af en passat 1.9 tdi fra 2001. en
pisselækker bil, som vi er meget glade for.

nu er jeg selvfølgelig begyndt at lægge mærke til andre passat, og her
kommer spørgsmålet:

på vores tdi mærke bagpå er bogstaverne "DI" røde, hvor jeg har set andre
hvor det kun er ièt der er rødt, hvad er forskellen???

pft

jesper

Fra : phk

Dato : 05-06-05 09:03

"Greiffenberg" <pimpf@mail.dk> skrev i en meddelelse

> på vores tdi mærke bagpå er bogstaverne "DI" røde, hvor jeg har set andre
> hvor det kun er ièt der er rødt, hvad er forskellen???

En overgang betød farverne noget - men det gør de ikke mere....

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Kim

Dato : 05-06-05 09:48

> "Greiffenberg" <pimpf@mail.dk> skrev i en meddelelse

> En overgang betød farverne noget - men det gør de ikke mere....

Jo noget betyder det , men det er ikke nemt at finde ud af , de har
forskellige betydninger alt efter årgang og de forskellige VW modeller
Mvh. Kim

Fra : PMH

Dato : 05-06-05 09:02

> [...]
andre
> hvor det kun er ièt der er rødt, hvad er forskellen???

Når der står "TDI" med udelukkende blanke bogstaver, er
bilen en 90 hk.

Når "i" er rødt, er det en 110 hk.

Når både "DI" er røde, er det en 115 hk (pumpedyse)

Når "TDI" står med rødt, er det en 130 hk (pumpedyse)

Sådan mener jeg det er..
Men vil ikke lægge hovedet på blokken..

Mvh
PMH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 10:07

> [...]
>
> på vores tdi mærke bagpå er bogstaverne "DI" røde, hvor jeg har set andre
> hvor det kun er ièt der er rødt, hvad er forskellen???

Først betød det noget, så betød det noget andet, og nu betyder det
ingenting, svjv er de røde bogstaver udgået.
Min 140 Hk Golf havde ingen røde bogstaver.

Men i 2001 årgang Passat var et rødt I = 100 Hk pumpedyse, rødt DI var så
130 Hk pumpedyse i 2001 var der svjv ikke 115 Hk på programmet.

Så jeg går ud fra at din er en 130 Hk.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Tue

Dato : 05-06-05 11:07

On Sun, 5 Jun 2005 11:06:38 +0200, Claus Petersen wrote:

> [...]
>
> Men i 2001 årgang Passat var et rødt I = 100 Hk pumpedyse, rødt DI var så
> 130 Hk pumpedyse i 2001 var der svjv ikke 115 Hk på programmet.

I starten af 2002 kunne du også få en Passat med rødt DI med 100 hk. Så jeg
ville ikke lægge ret meget i farven på bogstaverne.

--
Tue

Fra : Greiffenberg

Dato : 05-06-05 12:14

nej for sjovt nok er min med de røde di, en 101 hestes, underligt

men pyt det er en fed bil

jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 12:45

> nej for sjovt nok er min med de røde di, en 101 hestes, underligt

Så er det nok en 2002 model, eller ?
10 ciffer i stelnummer = 2

> men pyt det er en fed bil

Jep.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 12:43

"Tue" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I starten af 2002 kunne du også få en Passat med rødt DI med 100 hk. Så
> jeg
> ville ikke lægge ret meget i farven på bogstaverne.

Jep! men der var det så også en 2002 model.
Der er helt ged i det, for man kan jo ikke vide hvilken årgang man køre
bagefter.
Så de røde bogstaver kan man ikke bruge til meget længere.

Fra : Convict303

Dato : 06-06-05 06:55

> [...]
>
> på vores tdi mærke bagpå er bogstaverne "DI" røde, hvor jeg har set andre
> hvor det kun er ièt der er rødt, hvad er forskellen???

De omtalte farver, som en del folk efterhånden lægger mærke til står for
følgende:
TDI
Ren sølv = 90 hk
Rødt T = 110 hk
Rødt TD = 130 hk
Rødt TDI = 150/180 HK

Mvh.
Michael Hansen @ VW Transporter

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-06-05 11:04

Convict303 wrote:

> De omtalte farver, som en del folk efterhånden lægger mærke til står for
> følgende:
> TDI
> Ren sølv = 90 hk
> Rødt T = 110 hk
> Rødt TD = 130 hk
> Rødt TDI = 150/180 HK

Har du læst resten af tråden?

Hvilke farver bogstaver har PD motorerne med
henholdsvis 100 og 115 hk?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 18:58

> De omtalte farver, som en del folk efterhånden lægger mærke til står for
> følgende:
> TDI
> Ren sølv = 90 hk
> Rødt T = 110 hk
> Rødt TD = 130 hk
> Rødt TDI = 150/180 HK

Tjahh, der var engang.
Min Golf 5 140Hk har (havde) rent sølv, genboens Golf 5 105Hk har rent sølv,
den nye Passat har rent sølv - også på 2,0.
Så jeg tror de røde farver er taget af programmet.

På Golf 5 står der nu:
TDI = 90 Hk
1,9 TDI = 105 Hk.
2,0 TDI = 140 Hk.

Tror egentlig også det gælder for den nye Passat og Touran fra 2005.

Så det er officielt totalt fucked up :)