|
| Cosworthen genfødes som Coswolvo... Fra : Frederik |
Dato : 03-06-05 10:34 |
| | |
Jan W Nielsen (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-06-05 14:11 |
| | |
John Sahl (03-06-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 03-06-05 14:13 |
|
Jan W Nielsen wrote:
> Jeg håbr da, de smider 4WD på den - ellers kan den da pakke sammen.
"It looks likely that the forthcoming Focus RS will have up to 350bhp
and 332lb-ft of torque from a high-pressure turbocharged 3.0-litre
inline six-cylinder engine, driven through all four wheels. "
--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Jan W Nielsen (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-06-05 14:17 |
|
> "It looks likely that the forthcoming Focus RS will have up to 350bhp
> and 332lb-ft of torque from a high-pressure turbocharged 3.0-litre
> inline six-cylinder engine, driven through all four wheels. "
(Padler helt vildt baglæns) Der står jo ikke, at den faktisk får træk på
alle fire hjul.. )
Altså, man kan jo ikke læse alt, hvad man scanner på nettet, vel..?
)
/Jan W Nielsen
| |
John Sahl (03-06-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 03-06-05 14:30 |
|
Jan W Nielsen wrote:
> (Padler helt vildt baglæns) Der står jo ikke, at den faktisk får træk
> på alle fire hjul.. )
Godt det snart er weekend
--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Jan W Nielsen (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-06-05 15:26 |
|
> Godt det snart er weekend
Jep..
/Jan W Nielsen
| |
Jan W Nielsen (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-06-05 14:15 |
| | |
Anders Houmark (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-06-05 14:43 |
|
Frederik wrote:
> http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=10841
>
> Feee...
Hehe det bliver jo to helt forskellige biler, Forden bliver 4hjulstrukken og
BMW'en er baghjulstrukken. Ford har turbo, BMM har ikke. Det må give en
markant forskel i køreegenskaberne.
BMW vinder helt klart på udseendet.
BMW vinder garanteret på bane
Forden vinder sikkert på prisen.
Det er også "sjovt" at der ikke er opgivet rpm ved turbomotorne. Sikkert
fordi, krafterne først kommer højt oppe i registeret hvorimod BMW'en har den
ret langt nede i forhold til...
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Henrik B. (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 03-06-05 16:00 |
|
"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:_5Zne.52395$Fe7.147354@news000.worldonline.dk...
> Det er også "sjovt" at der ikke er opgivet rpm ved turbomotorne. Sikkert
> fordi, krafterne først kommer højt oppe i registeret hvorimod BMW'en har
> den
> ret langt nede i forhold til...
HUH??
--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
| |
Ukendt (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-06-05 16:31 |
|
"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:_5Zne.52395$Fe7.147354@news000.worldonline.dk...
> BMW vinder garanteret på bane
Hvor sikkert er det?
> Det er også "sjovt" at der ikke er opgivet rpm ved turbomotorne. Sikkert
> fordi, krafterne først kommer højt oppe i registeret hvorimod BMW'en har
> den
> ret langt nede i forhold til...
Turbo er nu kendt for at rykke allerede langt nede i området.
--
Tom
| |
Anders Houmark (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-06-05 17:19 |
|
Tom wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> news:_5Zne.52395$Fe7.147354@news000.worldonline.dk...
>
>> BMW vinder garanteret på bane
>
> Hvor sikkert er det?
Jeg vil godt satse en pose skumbabaner på at jeg har ret :)
Måske er det bare indbildning at den vil være hurtigst og, at det er fordi
jeg ønsker at BMW'en tæver Focus'en.. jeg bryder mig ikke synderligt om
Focus, :)
>
> Turbo er nu kendt for at rykke allerede langt nede i området.
Hmm jeg synes nu altid at jeg hører, at turbo først tager ved, ved de højere
omdrejninger fordi den lige skal spoole op, og at kompressor tager ved helt
fra bunden af.. Men det kan jo godt være det ikke passer helt?
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
John Sahl (03-06-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 03-06-05 17:19 |
|
Anders Houmark wrote:
> Hmm jeg synes nu altid at jeg hører, at turbo først tager ved, ved de
> højere omdrejninger fordi den lige skal spoole op, og at kompressor
> tager ved helt fra bunden af.. Men det kan jo godt være det ikke
> passer helt?
Det passer også, generelt set, men det kommer en del an på
hvordan du definerer "højere omdrejninger"!
--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Anders Houmark (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-06-05 22:11 |
|
John Sahl wrote:
> Anders Houmark wrote:
>> Hmm jeg synes nu altid at jeg hører, at turbo først tager ved, ved de
>> højere omdrejninger fordi den lige skal spoole op, og at kompressor
>> tager ved helt fra bunden af.. Men det kan jo godt være det ikke
>> passer helt?
>
> Det passer også, generelt set, men det kommer en del an på
> hvordan du definerer "højere omdrejninger"!
Ved "højere omdrejninger" mener jeg omkring de 3500-4000.. Men det kommer jo
vist også an på størrelsen af turboen og alt sådan noget, som jeg nok ikke
bør gøre mig klog på :)
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Thunderbird [7100] (19-06-2005)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 19-06-05 14:21 |
|
On Fri, 3 Jun 2005 23:10:39 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:
>John Sahl wrote:
>> Anders Houmark wrote:
>>> Hmm jeg synes nu altid at jeg hører, at turbo først tager ved, ved de
>>> højere omdrejninger fordi den lige skal spoole op, og at kompressor
>>> tager ved helt fra bunden af.. Men det kan jo godt være det ikke
>>> passer helt?
>>
>> Det passer også, generelt set, men det kommer en del an på
>> hvordan du definerer "højere omdrejninger"!
>
>Ved "højere omdrejninger" mener jeg omkring de 3500-4000.. Men det kommer jo
>vist også an på størrelsen af turboen og alt sådan noget, som jeg nok ikke
>bør gøre mig klog på :)
De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Ukendt (19-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-06-05 16:58 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:m8sab1d6i5m20o10d6jam9rpet5li3jti0@4ax.com...
> De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
> 2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
> hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.
dieselbiler
--
Tom
| |
Thunderbird [7100] (19-06-2005)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 19-06-05 21:07 |
|
On Sun, 19 Jun 2005 17:58:08 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:m8sab1d6i5m20o10d6jam9rpet5li3jti0@4ax.com...
>
>> De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
>> 2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
>> hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.
>
>dieselbiler
Det er så rigtigt nok :P.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
John Sahl (19-06-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 19-06-05 15:39 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
> De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
> 2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
> hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.
Lyder ret underligt i mine ører.
--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Thunderbird [7100] (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 23-06-05 00:46 |
|
On Sun, 19 Jun 2005 16:38:53 +0200, "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk>
wrote:
>Thunderbird [7100] wrote:
>> De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
>> 2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
>> hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.
>
>Lyder ret underligt i mine ører.
Også for en diesel? :P
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
John Sahl (23-06-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 23-06-05 00:58 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
> Også for en diesel? :P
Hvad er diesel?
--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Martin Vollert (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 23-06-05 05:00 |
|
Også skrev Vollert
> Thunderbird [7100] wrote:
>> Også for en diesel? :P
>
> Hvad er diesel?
Det er da sådan noget VWer køre på er det ikke ?
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert
| |
Roberto Saldo (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 23-06-05 07:28 |
|
John Sahl wrote:
> Thunderbird [7100] wrote:
>
>>Også for en diesel? :P
>
>
> Hvad er diesel?
Du ved, busser og skraldevogne, dem der står i en sort røgsky og rasler og klaprer :)
Mvh
Roberto
| |
Brian (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 23-06-05 16:19 |
|
Roberto Saldo wrote:
> Du ved, busser og skraldevogne, dem der står i en sort røgsky og
> rasler og klaprer :)
Ahh... jeg var ude at køre bus den anden dag, fordi bilen var hos
mekanikeren.
Jeg fik nu ikke det der meget omtalte "dieselturbokæmpemoment" sus i
bussen....
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-06-05 16:21 |
|
Brian skriver:
>
> Ahh... jeg var ude at køre bus den anden dag, fordi bilen var hos
> mekanikeren.
Hvad fejlede den nu ?
> Jeg fik nu ikke det der meget omtalte "dieselturbokæmpemoment" sus i
> bussen....
Nej, men havde det være en benzinbus var du ikke kommet hjem endnu
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 23-06-05 16:30 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvad fejlede den nu ?
Tandremmen skulle skiftes.
Opel+gammel tandrem+ 24 ventiler er en dårlig kombination
> Nej, men havde det være en benzinbus var du ikke kommet hjem endnu
Måske ikke... man burde faktisk indføre turbo benzin'ere i busser
Lad bare brugerne betale lidt ekstra for at komme med....
/Brian
| |
Thunderbird [7100] (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 23-06-05 21:41 |
|
On Thu, 23 Jun 2005 17:29:53 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:
>Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Hvad fejlede den nu ?
>
>Tandremmen skulle skiftes.
>Opel+gammel tandrem+ 24 ventiler er en dårlig kombination
>
>> Nej, men havde det være en benzinbus var du ikke kommet hjem endnu
>
>Måske ikke... man burde faktisk indføre turbo benzin'ere i busser
>Lad bare brugerne betale lidt ekstra for at komme med....
Nej tak, så bliver jeg jo nødt til at cykle :( :P
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
L (03-06-2005)
| Kommentar Fra : L |
Dato : 03-06-05 16:25 |
| | |
Martin Vollert (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 03-06-05 18:32 |
|
Også skrev Vollert
> Latterligt designet Focus
Hvad er der galt med det ?, de nye BMWer ser da mere latterlig ud F.eks.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert
| |
L (03-06-2005)
| Kommentar Fra : L |
Dato : 03-06-05 20:02 |
|
hmm du er sikkert en' ældre mand siden du ikke kan se det. (det var bare for
sjovt)
Der burde have været lavet nogle flere spændende streger. Når man nu tænker
på forgængeren.
"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:42a0940d$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> Også skrev Vollert
>> Latterligt designet Focus
>
> Hvad er der galt med det ?, de nye BMWer ser da mere latterlig ud F.eks.
>
> --
> Hilsen Martin.
> http://home19.inet.tele.dk/vollert
>
>
| |
Martin Vollert (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 03-06-05 20:04 |
|
Også skrev Vollert
> hmm du er sikkert en' ældre mand siden du ikke kan se det. (det var
> bare for sjovt)
Tjaa 32 er da også en alder
> Der burde have været lavet nogle flere spændende streger. Når man nu
> tænker på forgængeren.
Jeg er enig i at den gamle Focus var/er mere sprød at se på, men jeg syntes
nu ikke den nye er så slem at det tangere latterlig.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert
| |
Brian (03-06-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-06-05 21:30 |
|
Martin Vollert wrote:
> Jeg er enig i at den gamle Focus var/er mere sprød at se på, men jeg
> syntes nu ikke den nye er så slem at det tangere latterlig.
Det gør de nye BMW'er heller ikke i mine øjne - Chris Bangle har fået lidt
liv i de morfar kareter. De skiller sig ud - hvilket nok er ønskværdigt for
en
BMW ejer. Focus har, i bedste fald, et ligegyldigt design.
Smag kan diskuteres, men man kan heldigvis sjældent blive enig
/Brian
| |
|
|