Peugeot Partner HDI...Bremser...
Fra : Henning Holm

Dato : 02-06-05 13:32

Da vores Partner Van 2.0 HDI,(som vi er utrolig glade for) er ved at være 1
år gammel,skal den til sit 1. eftersyn...
I indkaldesen til eftersynet,anbefaler forhandleren,at vi får skivebremserne
skilt ad,da dette kan forebygge en senere fordyrende reparation......
Da vi mest har mistænkt forhandleren,at ville score lidt flere penge på
eftersynet,vil Jeg gerne høre,om der er noget om snakken.....?

venlig hilsen
Henning Holm
allig8or125@hotmail.com

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-06-05 13:47

"Henning Holm" <allig8or125@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Da vi mest har mistænkt forhandleren,at ville score lidt flere penge på
> eftersynet,vil Jeg gerne høre,om der er noget om snakken.....?

Jeg synes at det er en mægtig god ide at få skilt bremserne ad og få dem
rengjort og smurt en gang om året - helst om foråret - få at holde dem
gangbare.
Nå man en gang skal til at skifte klodser / skiver, finder man ud af at det
har været en god investering.
Hos mig er det en fast bestaddel af det årlige eftersyn.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian M

Dato : 03-06-05 15:12

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message news:<429effae$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> har været en god investering.
> Hos mig er det en fast bestaddel af det årlige eftersyn.

Også hos mig og mit g.d.s service. Det er selvfølgeligt afhængigt af
antal kilometer man køre årligt og kørselsmønster, men der kan tit
hentes en del ekstra kilometer før udskiftning af bremsedele ved en
jævnlig rengøring. Specielt hvis der er skiver bagpå. Min erfaring er
at de altid begynder at hænge, hvis man ikke leger racerbil jævnligt.
Hvis bilen allerede hænger på liften, tager det ikke mange minutter
ekstra lige at hive klodsene ud og rengøre/smøre.

Min egen 5 år gamle 206HDi som kører små 25.000 km årligt, fik nye
klodser ved 80.000 (lidt frås, de gamle kunne godt have kørt noget
mere), original skiverne er stadig ok her ved 120.000 km... 2%
skævbremsning ved syn. Tromler/bakker bagpå ligner stadigt næsten nye,
når man lukker på for hver 40.000 km som servicebogen
foreskriver....og jeg køre altså ikke "bedstefar", med ungdommeligt
frisk.

Fra : phk

Dato : 02-06-05 20:09

"Henning Holm" <allig8or125@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da vi mest har mistænkt forhandleren,at ville score lidt flere penge på
> eftersynet,vil Jeg gerne høre,om der er noget om snakken.....?

Uden at jeg kender Partner og deres eventuelle specielle forhold omkring
bremserne - så kan jeg kun se det er relevant for de bagerste skiver, hvis
der da er det der ...

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er