fornuftig snak
Fra : Hans Harding

Dato : 02-06-05 10:03

Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan læses her:
http://kortlink.dk/dba/tsv
Mvh
Hans
CB500
www.harding.as

Fra : Hekto

Dato : 02-06-05 10:27

In article <d7mhv8$1aan$1@newsbin.cybercity.dk>, dsl30745
@vip.cybercity.dk says...
> Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan læses her:
> http://kortlink.dk/dba/tsv

Det er der i høj grad meninger om!

Personligt går jeg ind for 'det nøgne look', og hvis han så bere holdt
sig til det!

veje ER og BLIVER BEDRE MOTORCYKLISTER end selv den mest hovne Brian
Baghjul, den mest elegante Mads Gucci-style eller altvidende Claude
Damelår på deres blodrøde og meget, meget kostbare 1000-kubik
italienere. Og tro mig; d'herrer ved det ofte godt selv. De vil bare så
nødigt indrømme det, for det er jo svært at se sandheden i øjnene når
man samtidigt skal oppebære smilet hver gang der skal bæres en ny sæk
penge ned til banken eller hvem det nu er, der har pant i den dyrtkøbte
illusion på to hjul.<<

K L A S K ! !

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-06-05 19:13

On Thu, 2 Jun 2005 11:27:04 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

Hej.

>Det er der i høj grad meninger om!

Ja, meget delte.
Manden MÅ være på landbrugsstøtte

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-06-05 11:06

"Hans Harding" <dsl30745@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan
> læses her: http://kortlink.dk/dba/tsv

Njah... Jeg tror nu, at grunden til, at de nøgne cykler vinder ind, er at de
fede cykler er for dyre i indkøb og forsikring.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Martin Leong

Dato : 02-06-05 11:19

Det er jo meget godt, at valg af motorcykel sjældent har meget med fornuft
at gøre

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-06-05 18:19

Martin Leong wrote:
> Det er jo meget godt, at valg af motorcykel sjældent har meget med fornuft
> at gøre

nej nemli nej - og tak for det

Man vælger vel hvad man har råd til og smag for.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-06-05 13:18

"Hans Harding" <dsl30745@vip.cybercity.dk> writes:

> Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan læses her:
> http://kortlink.dk/dba/tsv

Jeg synes mest af alt han virker som en generaliserende tosse.

Men ham om det - han har da ret i at vi kører for lidt.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-06-05 18:17

Mikkel Christensen wrote:

> Jeg synes mest af alt han virker som en generaliserende tosse.

Enig...

> Men ham om det - han har da ret i at vi kører for lidt.

ahhh, 6700 km indtil nu i denne sæsson når der også skal erlægges timer
på arbejde og andre fritidssydsler, er vel ok er det ikk'?

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-06-05 07:46

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> writes:

> ahhh, 6700 km indtil nu i denne sæsson når der også skal erlægges
> timer på arbejde og andre fritidssydsler, er vel ok er det ikk'?

Jojo, men det ville da blive til mere hvis man ikke skulle spilde
så meget tid på at arbejde

Men der skal selvfølgelig også være penge til benzin...

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-06-05 02:10

J.C.Kløve wrote:

> ahhh, 6700 km indtil nu i denne sæsson når der også skal erlægges timer
> på arbejde og andre fritidssydsler, er vel ok er det ikk'?

Jeg har kørt > 4.000 km i løbet af de sidste 4 uger
Jeg har stadigvæk ikke været på nogen langture endnu, kun små hyggeture.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Peter

Dato : 02-06-05 18:30

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote in message

> Jeg synes mest af alt han virker som en generaliserende tosse.
>
> Men ham om det - han har da ret i at vi kører for lidt.

Ja, men jeg tvivler på vi kommer til at køre mere på naked bikes. Dem jeg
kender med naked bikes er ikke meget for de længere ture.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Pizzabager

Dato : 02-06-05 14:27

"Hans Harding" <dsl30745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan læses her:

jeg tror nu mest grunden er at maskiner uden kåbe med en smule mindre HK kan
man få forsikringen til det halve.. hvis man overhoved kan få forsikret
den.. da jeg spurgte om forsikring på min tidligere ZX6R blev jeg mødt med
priser som 34.000, 31.000 og lign.. at de overhoved kan sige sådan en pris
uden at skraldgrine synes jeg er flot.. ;)

Godt jeg arbejder i DSB så kunne jeg få det for ca 14.000 gennem
tjenestemændenes forsikring.. ellers ville jeg også være nødt at købe en
mindre kraftig model uden kåbe..

kunne de bare lave en maskine med udseenet som en R1 2005, men med en 5 år
ældre teknologi, og en motor lige under 100 hk, så kunne den nok fås til en
rimelig pris, og forsikringen ville kunne give en bedre pris på den.. men
med en nyværdi på 240.000 og 180 hk.. tjaa så kan prisen ikke undre en :)

Jeg behøver ikke 180 HK, eller den sidste nye teknologi, men synes sku
maskinen er alt for fed :) det eneste jeg kan glæde mig til er at jeg om 15
år kan købe den nogenlunde "billigt" og bare have ansvar på ;), men til den
tid vil jeg nok hellere have en R2 der kan flyve med 320 hk ;)

Kasper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-06-05 14:55

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> wrote in message
> [...]
> og forsikringen ville kunne give en bedre pris på den..
> men med en nyværdi på 240.000 og 180 hk.. tjaa så kan

Jeg er helt enig med dig. Jeg kunne godt tænke mig noget lignende.
Forsikringen ville dog nok havne ret tæt på det den er nu. Det ville i hvert
fald stadig blive betragtet som en sportsmc, og prisforskellen ville sikkert
ikke være stor nok til at gøre en kæmpe forskel.

De eneste nye mc'er der ligner mere end de er, fås til en ok pris og som jeg
lige kan huske er Suzuki SV650S og Hyosung GT650R. De er dog bare for svage
til at kaldes sportscykler IMO.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-06-05 06:36

> De eneste nye mc'er der ligner mere end de er, fås til en ok pris og
> som jeg lige kan huske er Suzuki SV650S og Hyosung GT650R. De er dog
> bare for svage til at kaldes sportscykler IMO.

HA! Det er bare fordi du kører lige ud. Det er ikke hvad man kører, men
hvordan man kører. Hvis du ikke synes en SV-S'er er en sportscykel er bare
fordi du kan har set horder af begyndere håndtere den. Nå du har ret ca 60HK
på baghjulet er ikke nok til at køre en cykel sportsligt, det er jo mere til
hverdagstransport sammen med de andre kedelige "til fra arbejde cykler" som
følgende:
Aprilia RS 125
Cagiva Mito 125
Aprilia RS 250
Kawasaki KR-1S
Suzuki RGV 250
Honda VFR 400
Honda CBR 400
Kawasaki ZXR 400
Yamaha FZR 400
Suzuki GSX-R 400
Samt en bunke Ducatier

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-06-05 10:41

"Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> HA! Det er bare fordi du kører lige ud.

Skal jeg nu fornærmes bare fordi min opfattelse af en sportsmc er anderledes
end din? Tsk tsk... troede du var større end det.

> [...]
> det er jo mere til hverdagstransport sammen med de andre
> kedelige "til fra arbejde cykler" som følgende: Aprilia RS 125

Bavares jo, det er vel sportscykler... for piger!

Men ok seriøst, jeg vil da lige uddybe så. Jeg synes bare at en sportmc skal
have visse kvaliteter som omdrejningsvillighed, god affjedring, højt
hk/ccm-forhold, lav vægt og gode svingegenskaber.

En V2-motor er altså bare ikke ret sportslig IMO. Jeg forstår godt at andre
har en anden holdning, men i mit hoved er det bare ikke en rigtig racer. Den
er rigtig fed at gasse op i lyskrydsene, men når man giver den gas under en
acc, synes jeg bare at der mangler noget. Jeg tror mest, det er manglen på
den skrigende lyd der ødelægger oplevelsen for mig. Dette sammenholdt med
det faktum at en R4 med den samme slagvolumen normalt har væsentligt flere
hk

Jeg mener ikke at dette gør de to nævnte til dårlige cykler. Jeg synes bare
ikke at følelsen af kraftafleveringen er "sportslig". Derfor kan cyklerne
såmæn være fede nok og yderst ok på andre punkter. Selve udseendet er der jo
heller ikke noget i vejen med.

Jeg tror dog at mange af dem der køber f.eks. en SV650S hellere ville have
en GSX-R hvis pengene var dertil. Hvis de lavede en SV'er med R4-motor og
100hk ville jeg nok selv være væsentligt mere interesseret i at eje en.

Fra : Hekto

Dato : 03-06-05 10:52

In article <42a024e8$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Skal jeg nu fornærmes bare fordi min opfattelse af en sportsmc er anderledes
> end din? Tsk tsk... troede du var større end det.

*GRILL* - han er da stor nok!!!!

Fra : Hal

Dato : 02-06-05 15:33

Hans Harding wrote:
> Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan læses her:
> http://kortlink.dk/dba/tsv

Det bedste ved den artikel er billedteksten *LOL*

--
Hal - http://dfmc.dk/473

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-06-05 18:21

Hal wrote:

> Det bedste ved den artikel er billedteksten *LOL*

*lol*

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-06-05 18:40

Hans Harding wrote:
> Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan læses her:
> [...]
jo tak ska du have
Velkommen til Jante-danmark

Ikke alle kan få råd til en +250.000 kr. "supersports" MC, og så er dem
der har også bare dårlige motorcyklister, skiderikker og blærerøve nemli!

Herre gud, hvad er det da for noget.

Om man er til Naked-look, til 125'er - 1800 cruser, eller 1200
supersport, er da flintrende ligegyldigt, det interessante er vel at man
har interessen for mororcyklismen....

Årsagen til at ejeren køber det han køber, om det er - at man nu syntes
denne gamle sure havelåge er ens drenge drøm, eller det man nu har råd
til er da irrelevant.

Havde jeg 500.000,- på bogen brugte jeg sgu de 550.000,- på flere
motorcykler, ja selv (Hekto - glem du ser det her) en Duc skulle jeg da
have i stalden (916/996 er smuk)og en MV augusta F4, men også et pænt
eksemplar af XJ600 51j ville jeg ønske jeg kunne have i garagen, og ikke
mindst en 500four, der ville da ikke være grænser for hvad jeg kunne
ønske mig.

At man ikke har motorik - nerver, eller hvad det nu er til at kaste en
nøgen 500 gennem et gylde druknet sving gør da ikke nødvendigvis en til
en dårlig motorcyklist IMHO

hurra for diversiteten - alsidigheden og motorcyklisterne

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ole Baun

Dato : 02-06-05 19:07

"J.C.Kløve" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ikke alle kan få råd til en +250.000 kr. "supersports" MC, og så er dem
> der har også bare dårlige motorcyklister, skiderikker og blærerøve nemli!

Hvor læser du at han skriver det ?
Skriver han ikke nærmere at en større motorcykel ikke nødvendigvis gør dig
til en bedre motorcyklist.
Og at han savner sin CB500; - hvilket Hans Harding og undertegnede godt kan
forstå

Ole Baun
CB500

Fra : Ole Baun

Dato : 02-06-05 19:28

"Ole Baun" skrev i en meddelelse

- snip -

> Og at han savner sin CB500; - hvilket Hans Harding og undertegnede godt
kan
> forstå

Korrektion:
Jeg må hellere lade være med at udtale mig om hvad Hans mener, men jeg tror
at Hans Harding også godt kan forstå at han (Peter Rahbek) savner den. Jeg
har i hvert fald tidligere talt med Hans, der gav udtryk for at han var glad
for sin CB500.

Ole Baun

Fra : Hans Harding

Dato : 03-06-05 16:58

> [...]
> har i hvert fald tidligere talt med Hans, der gav udtryk for at han var

Vi ER helt enige hvad angår bedømmelsen af CB500 Ole

Desuden deler jeg Peter Rahbeks generelle holdning til MC kørsel, herunder
hans beskrivelse af motorvejskørsel etc. ...

Hans Harding

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 02-06-05 19:15

Det var smuk og solrig dag da Hans Harding skrev
news:d7mhv8$1aan$1@newsbin.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Peter Rahbek har skrevet en rigtig god artikel, som kan læses her:
> http://kortlink.dk/dba/tsv

Peter rahbek:
"Den nøgne motorcykel er faktisk ikke ret sjov i længden med 110 km/t eller
derover. Men den er hammersjov på snoede landeveje med de hastigheder, som
du rent faktisk KAN overleve at stå af med. Og når du kører her og der ude,
kommer du i kontakt med både naturen, cyklen, vejene og dig selv. Tro mig."

Nu er vi jo nogle der ikke har råd til at have både bil og motorcykel, og
der altså ikke noget der slår motorvejen, hvis man skal fra københavn til
Jylland, og ikke har flere dage til turen. Tror helt han glemmer at vi er
nogle der bruger motorcyklen som transportmiddel. Hvis man kører i regnvejr
er kåben også et hit.

--
Rune D. Jørgensen