At ankomme til Kastrup lufthavn om morgene~
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 01-06-05 20:22

Om et par uger skal vi til Thailand på ferie :)
Inden vi kommer helt derud skal vi lige en tur forbi Kastrup lufthavn - vi
skal flyve kl. 10:30 ca, så jeg forventer at vi skal være der ca. kl. 08:30.
Jeg regner med at vi tager bilen (fra Århus) derover, og benytter
langtidsparkeringen - det er vist den billigste rejseform (har firmabil).
- Imidlertid er jeg kommet til at tænke lidt over hvordan og hvorledes det
nu forholder sig med morgentrafikken på de kanter - synes at have læst mig
til (her i gruppen), at det er lidt anderledes end i Århus :)
Normalvis tager turen fra Århus til København vel omkring 2,5-3 timer - hvor
meget tror i at jeg skal regne med sådan en torsdag morgen?

/Kasper Hansen

Fra : Jim

Dato : 01-06-05 20:45

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en
meddelelse news:429e0ac1$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> timer - hvor
> meget tror i at jeg skal regne med sådan en torsdag morgen?

Nu kan jeg se på postnummeret, at du jo kommer fra Højbjerg, og så kører
du sikkert på motorvejen ude i Viby. :0)
Og kører du på motorvejen 4.30, så skulle du kunne nå det.
Så længe du er forbi Køge Bugt motorvejen inden myldretiden, så er der
ingen problemer.
Turen tager i følge Krak 3 timer og 10 minutter, hvis du tager turen
nedenom og over Fyn.
Alternativet er turen via Aarhus Kalundborg, som jeg ikke har tiden på.
Parkerer du så i parkeringshuset tættest på Term. 3, så tager det kun 5
minutter fra P-pladsen og op til check-in.
Det er så også den dyreste, men absolut den bedste, og det er indendøre
i tørvejr.
Sidst jeg holdt der i en uge, kostede det mig lidt over 800 kr.

Bon voyage.

Mvh. Jim.

Fra : Kate

Dato : 01-06-05 21:27

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in

> Alternativet er turen via Aarhus Kalundborg,

Så kommer han ind via Holbæk-motorvejen som er lige så styg som
Køgebugt om morgenen.
Jeg kører på Holbæk-motorvejen hver morgen. Hvis jeg er ved Roskilde
inden 6 går det fint med at komme igennem. er jeg først ved Roskilde
6.30 er der allerede kraftig fartnedsættelse, sådan noget som 70-80
km/t, senere end det har jeg slet ikke overvejet at forsøge

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : anders majland

Dato : 01-06-05 21:32

> [...]
> 6.30 er der allerede kraftig fartnedsættelse, sådan noget som 70-80
> km/t, senere end det har jeg slet ikke overvejet at forsøge

Jeg ville nok også overveje at småblunde i toget på den tid af natten
istedet for at køre selv - alternativt kører derover dagen før og så tage en
overnatning på hotel eller vandrehjem, men jeg også udpræget B menneske der
bestemt ikke vil synes det er sjovt at køre på stå op klokken 4-4:30 for
derefter at bruge 3,5 time bag rattet.... Så hellere vælte ind i et tog og
sove videre ...

Fra : Kate

Dato : 04-06-05 22:41

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
wrote in news:429e1b8d$0$18648$14726298@news.sunsite.dk:

> men jeg også udpræget B menneske der
> bestemt ikke vil synes det er sjovt at køre på stå op klokken
> 4-4:30 for derefter at bruge 3,5 time bag rattet.... Så hellere
> vælte ind i et tog og sove videre ...

Det er jeg egentligt også, altså B-menneske, men har måtte lære mig at
stå op kl. 4.30 hver morgen, det *kan* lade sig gøre hvis motivationen
er rigtig

Jeg ville personligt nok også foretrække toget, men det kan jo afhænge
meget af hjemkomst tidspunktet. Hvis det ligger på et tidspunkt hvor
man ikke kan få toget tilbage til Århus vil det jo så koste 2
overnatninger. Det er jo ikke sikkert man ønsker det.

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-06-05 21:49

Jim skrev:

> Sidst jeg holdt der i en uge, kostede det mig lidt over 800 kr.

Vi skal en tur til Polen med SAS i juledagene - er der et væsentligt
billigere alternativ?
Hans

Fra : Mogens

Dato : 01-06-05 21:57

On Wed, 1 Jun 2005 22:49:02 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>Vi skal en tur til Polen med SAS i juledagene - er der et væsentligt
>billigere alternativ?

www.cph.dk/cph/dk/main/til+og+fra+lufthavnen/parkering.htm

Tag toget istedet - det er meget nemt og enkelt samt billigt.

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-06-05 22:38

Mogens skrev:

> www.cph.dk/cph/dk/main/til+og+fra+lufthavnen/parkering.htm

Fino - takker!

> Tag toget istedet - det er meget nemt og enkelt

Var også den oprindelige plan - men der vil så være 3 timers ventetid på dét
om aftenen ved hjemkomsten til Kastrup (kun én ankomst den dato), hvilket
vil betyde at vi først kommer til Sønderjylland klokken ca. 4 om natten

> samt billigt.

Der er vel ingen orange biletter i juledagene?
Hans

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-06-05 22:12

> Vi skal en tur til Polen med SAS i juledagene - er der et væsentligt
> billigere alternativ?

Kender du nogle som du kan stille bilen hos på Amager, så kan du tage en
taxa til lufthavnen?

Emil

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-06-05 22:42

Emil Jensen [2100] skrev:

> Kender du nogle som du kan stille bilen hos på Amager, så kan du tage
> en taxa til lufthavnen?

Linket med priserne fra Mogens var til at leve med
Hans

Fra : Leonard

Dato : 01-06-05 22:17

>Vi skal en tur til Polen med SAS i juledagene - er der et væsentligt
>billigere alternativ?

Der kan køres langt i tog for 800 kr.
Skal du over Storebælt løber der 500 kr. på til broen.
2 voksne på DSB 1' Nyborg-Kbh Lufthavn (og retur) koster 1104 kr.
Så vidt jeg ved er der gratis parkering ved Nyborg banegård.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-06-05 22:52

Leonard skrev:

> Skal du over Storebælt løber der 500 kr. på til broen.

Knap og nap

Som jeg skrev til Mogens (efter dit indlæg ):

> [...]
vil betyde at vi først kommer til Sønderjylland klokken ca. 4 om natten "

> Så vidt jeg ved er der gratis parkering ved Nyborg banegård.

Sådan husker jeg det også
Hans

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Leonard

Dato : 01-06-05 22:59

>Knap og nap

Nå, ja, der er jo længe til, så til den tid er priserne jo faldet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-06-05 20:47

> [...]
> hvor
> meget tror i at jeg skal regne med sådan en torsdag morgen?

Generelt ville jeg tro, at når du kører ind mod København i myldretiden om
morgenen, så skal der lægges omkring 30 minutter oven i den normale
rejseplan. Men så skal du ikke køre gennem København, men blive på
motorvejen hele vejen til lufthavnen.

Mvh

Emil