Hvilken pærer er gode?
Fra : Michael Andersen

Dato : 01-06-05 19:48

Er det korrekt at de nye blå pærer er bedre end de almindelige pærer?
Jeg skal snart kører til Tyskland om natten på ferie og vil gerne have det
bedste lys jeg kan få!
Min bil er en Toyota ´89 Corolla

På forhånd tak

Michael

Fra : JS

Dato : 01-06-05 19:52

"Michael Andersen" <michaelSLET@nakel.dk> skrev i en meddelelse
> Er det korrekt at de nye blå pærer er bedre end de almindelige pærer?
> Jeg skal snart kører til Tyskland om natten på ferie og vil gerne have det
> bedste lys jeg kan få!
> Min bil er en Toyota ´89 Corolla

Jeg springer lige på et sidespørgsmål:
Hvor køber man de gode pærer, billigst? Jeg går ud fra at man skal køre
langt udenom tankstationerne?!

Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-05 08:46

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg springer lige på et sidespørgsmål:
> Hvor køber man de gode pærer, billigst? Jeg går ud fra at man skal køre
> langt udenom tankstationerne?!

Du behøver ikke at gå udenom tankstationerne, da de oftest har pærer i en
ordentlig kvalitet.

Personligt ville jeg vælge nogle af de nye Osram. Der findes forskellige
muligheder med "20% mere lys" og hvad de ellers hedder:
http://www.osram.dk/B2C/onlineinfo/auto.php

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-05 22:05

Michael Andersen skriver:

> Er det korrekt at de nye blå pærer er bedre end de almindelige pærer?

Nej

> Min bil er en Toyota ´89 Corolla

Så skal du nok overveje om dine paraboler er i orden og om du kan
minimere spændingsfaldet ud til pærene i stedet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-05 08:44

"Michael Andersen" <michaelSLET@nakel.dk> skrev i en meddelelse
> Er det korrekt at de nye blå pærer er bedre end de almindelige pærer?

Muligvis.

Det eneste der rigtigt ville hjælpe dig, er som nævnt: Tjek parabolerne. Og
træk evt. nye ledninger direkte fra batteriet - via et relæ.

Alternativt kunne du inverstere i et HiD-sæt (Xenon). Det kan dog give
problemer i.f.b. med syn.

> Jeg skal snart kører til Tyskland om natten på ferie og vil gerne have det
> bedste lys jeg kan få!

Det skal jeg også, så jeg er rigtig glad for mine (eftermonterede)
Xenon-forlygter.