/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sættevogn
Fra : Morten G. Jensen


Dato : 01-06-05 05:10

HEj

Er der nogen som ved om det er lovligt at der sidder 1 eller 2 personer i
køjen, i en trækker ? Og hvordan med forsikringen ??




MGJ



 
 
Ukendt (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-05 08:52


"Morten G. Jensen" <XXbuggy@sport.tdcadsl.dkXX> skrev i en meddelelse
news:429d3526$0$73197$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> HEj
>
> Er der nogen som ved om det er lovligt at der sidder 1 eller 2 personer i
> køjen, i en trækker ? Og hvordan med forsikringen ??
>

Hej

Da det også er lovkrav at man har sele på i lastbiler, og der (ihvertfald i
de volvo'er jeg kører i) ikke er seler i køjen, så er det ikke lovligt. Og
da det ikke er lovligt dækker forsikringen _nok_ ikke. Men hvilken
forsikring er det du taler om?
Mvh Tommy



Henrik Nielsen (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 01-06-05 14:42

"Da det også er lovkrav at man har sele på i lastbiler"

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "også". Men det gælder ikke for alm. biler
på gule plader. Der må sidde lige så mange på forsædet som der er plads til,
uanset om de kan få sele på eller ej. Blot det ikke genere føren. Det har
været oppe at vende før, søg evt. på Google.


--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



JS (01-06-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 01-06-05 17:43


"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:429dbb08$0$707$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Da det også er lovkrav at man har sele på i lastbiler"
>
> Nu ved jeg ikke hvad du mener med "også". Men det gælder ikke for alm.
> biler på gule plader. Der må sidde lige så mange på forsædet som der er
> plads til, uanset om de kan få sele på eller ej. Blot det ikke genere
> føren. Det har været oppe at vende før, søg evt. på Google.

Men de skal vel have sele på alligevel!?



Matthias H Matthiess~ (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 01-06-05 18:18


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:429de5b0$0$633$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:429dbb08$0$707$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> "Da det også er lovkrav at man har sele på i lastbiler"
>>
>> Nu ved jeg ikke hvad du mener med "også". Men det gælder ikke for alm.
>> biler på gule plader. Der må sidde lige så mange på forsædet som der er
>> plads til, uanset om de kan få sele på eller ej. Blot det ikke genere
>> føren. Det har været oppe at vende før, søg evt. på Google.
>
> Men de skal vel have sele på alligevel!?
>
De seler der er skal bruges, men der må gerne sidde en mellem sæderne uden
sele. Særlig smart er det dog ikke.
Hilsen Matthias



Henrik Nielsen (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 02-06-05 07:46

"Men de skal vel have sele på alligevel!?"

Nej


--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Finn Guldmann (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-05 09:02

JS wrote:
>>"Da det også er lovkrav at man har sele på i lastbiler"
>>Nu ved jeg ikke hvad du mener med "også". Men det gælder ikke for alm.
>>biler på gule plader. Der må sidde lige så mange på forsædet som der er
>>plads til, uanset om de kan få sele på eller ej. Blot det ikke genere
>>føren. Det har været oppe at vende før, søg evt. på Google.
>
> Men de skal vel have sele på alligevel!?
>
Citat:
"uanset om de kan få sele på eller ej"

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Folmer Rasmussen (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 01-06-05 20:51

On Wed, 1 Jun 2005 09:51:48 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>
>"Morten G. Jensen" <XXbuggy@sport.tdcadsl.dkXX> skrev i en meddelelse
>news:429d3526$0$73197$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> HEj
>>
>> Er der nogen som ved om det er lovligt at der sidder 1 eller 2 personer i
>> køjen, i en trækker ? Og hvordan med forsikringen ??
>>
>
>Hej
>
>Da det også er lovkrav at man har sele på i lastbiler, og der (ihvertfald i
>de volvo'er jeg kører i) ikke er seler i køjen, så er det ikke lovligt. Og
>da det ikke er lovligt dækker forsikringen _nok_ ikke. Men hvilken
>forsikring er det du taler om?
>Mvh Tommy

>--

Citat: "Så det er ikke lovligt" Citat slut.

Det ville være befriende, hvis du, før du meldte så bombastisk ud,
ville ulejlige dig med lidt tankevirksomhed.

Hvorledes tror du f.eks. man afvikler en 2-mands betjent transport?

Placerer bei-fahreren i køjen, og fikserer ham med en spændetrøje lånt
på nærmeste psykiatriske hospital?

Naturligvis må man opholde sig i køjerne under kørslen, selv om de
ikke er monteret med sikkerhedsseler.

For fuldstændighedens skyld skal jeg måske lige tilføje, at man er
helt frit stillet til, om man vil ligge eller sidde i køjen. Hvis du
ikke véd det fra før, kan jeg nemlig betro dig, at der findes visse
beklædningsdele der er ret svære at iføre sig, hvis man ikke har
mulighed for at placere ens luksuslegeme i den rigtige position i
forhold til hvilken beklædningsgenstand føromtalte luksuslegeme skal
iføres.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-05 09:08

Folmer Rasmussen wrote:
> Citat: "Så det er ikke lovligt" Citat slut.
>
> Det ville være befriende, hvis du, før du meldte så bombastisk ud,
> ville ulejlige dig med lidt tankevirksomhed.
> Hvorledes tror du f.eks. man afvikler en 2-mands betjent transport?
> Placerer bei-fahreren i køjen, og fikserer ham med en spændetrøje lånt
> på nærmeste psykiatriske hospital?
>
I visse tilfælde ville det nu være en passende nåde at medbringe slige
personager. (Og nøglen skal de beholde på PH)

> Naturligvis må man opholde sig i køjerne under kørslen, selv om de
> ikke er monteret med sikkerhedsseler.
>
I de fleste lastbiler er der en eller anden form for sikring mod at den
sovende ryger frem ved hårde opbremsninger.

> For fuldstændighedens skyld skal jeg måske lige tilføje, at man er
> helt frit stillet til, om man vil ligge eller sidde i køjen. Hvis du
> ikke véd det fra før, kan jeg nemlig betro dig, at der findes visse
> beklædningsdele der er ret svære at iføre sig, hvis man ikke har
> mulighed for at placere ens luksuslegeme i den rigtige position i
> forhold til hvilken beklædningsgenstand føromtalte luksuslegeme skal
> iføres.
>
Det bør påpeges at i Tyskland bør omtalte operation foregå med
mellemgardinet trukket for, da det er bødepådragende hvis den kan ses
ude fra.

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Folmer Rasmussen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-06-05 12:04

On Sat, 04 Jun 2005 10:08:16 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>> Citat: "Så det er ikke lovligt" Citat slut.
>>
>> Det ville være befriende, hvis du, før du meldte så bombastisk ud,
>> ville ulejlige dig med lidt tankevirksomhed.
>> Hvorledes tror du f.eks. man afvikler en 2-mands betjent transport?
>> Placerer bei-fahreren i køjen, og fikserer ham med en spændetrøje lånt
>> på nærmeste psykiatriske hospital?
>>
>I visse tilfælde ville det nu være en passende nåde at medbringe slige
>personager. (Og nøglen skal de beholde på PH)

>--

Ja, det er overordentligt sjældent at bei-fahrerens opfattelse af,
hvordan et lastautomobil skal fremføres , er i overensstemmelse med
ens egen opfattelse.

>--

>> Naturligvis må man opholde sig i køjerne under kørslen, selv om de
>> ikke er monteret med sikkerhedsseler.
>>
>I de fleste lastbiler er der en eller anden form for sikring mod at den
>sovende ryger frem ved hårde opbremsninger.

>--

Det er jeg helt klar over, men at kalde disse anordninger for
sikkerhedsseler er da at tage munden for fuld.

>--

>> For fuldstændighedens skyld skal jeg måske lige tilføje, at man er
>> helt frit stillet til, om man vil ligge eller sidde i køjen. Hvis du
>> ikke véd det fra før, kan jeg nemlig betro dig, at der findes visse
>> beklædningsdele der er ret svære at iføre sig, hvis man ikke har
>> mulighed for at placere ens luksuslegeme i den rigtige position i
>> forhold til hvilken beklædningsgenstand føromtalte luksuslegeme skal
>> iføres.
>>
>Det bør påpeges at i Tyskland bør omtalte operation foregå med
>mellemgardinet trukket for, da det er bødepådragende hvis den kan ses
>ude fra.

>--

Jeg plejer, af hensyn til mine medmennesker, at iføre mig det mest
nødvendige før vinduesgardinerne bliver trukket fra.

Hvad Wolfgang und Karl-Heinz ellers mener om sagen, er jeg
græsk-katolsk overfor.

Jeg mangler iøvrigt en detaljeret beskrivelse af dit nye job, som jeg
liiiige husker at ønske tillykke med.

Jeg går ikke ud fra, at det indbefatter kørsel nede i ovennævnte to
personagers hjemkommuner? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-05 12:33

Folmer Rasmussen wrote:
>>>Hvorledes tror du f.eks. man afvikler en 2-mands betjent transport?
>>>Placerer bei-fahreren i køjen, og fikserer ham med en spændetrøje lånt
>>>på nærmeste psykiatriske hospital?
>>I visse tilfælde ville det nu være en passende nåde at medbringe slige
>>personager. (Og nøglen skal de beholde på PH)
> Ja, det er overordentligt sjældent at bei-fahrerens opfattelse af,
> hvordan et lastautomobil skal fremføres , er i overensstemmelse med
> ens egen opfattelse.
>
Og det bliver ikke bedre af at de ofte snakker et eller andet hullabulla
sprog så man ikke kan kommunikere med dem.

>>I de fleste lastbiler er der en eller anden form for sikring mod at den
>>sovende ryger frem ved hårde opbremsninger.
> Det er jeg helt klar over, men at kalde disse anordninger for
> sikkerhedsseler er da at tage munden for fuld.
>
Uha nej, det gør jeg skam heller ikke. I de fleste tilfælde er de endda
mere i vejen end til gavn.

>>>For fuldstændighedens skyld skal jeg måske lige tilføje, at man er
>>>helt frit stillet til, om man vil ligge eller sidde i køjen. Hvis du
>>>ikke véd det fra før, kan jeg nemlig betro dig, at der findes visse
>>>beklædningsdele der er ret svære at iføre sig, hvis man ikke har
>>>mulighed for at placere ens luksuslegeme i den rigtige position i
>>>forhold til hvilken beklædningsgenstand føromtalte luksuslegeme skal
>>>iføres.
>>Det bør påpeges at i Tyskland bør omtalte operation foregå med
>>mellemgardinet trukket for, da det er bødepådragende hvis den kan ses
>>ude fra.
> Jeg plejer, af hensyn til mine medmennesker, at iføre mig det mest
> nødvendige før vinduesgardinerne bliver trukket fra.
>
Det er bare lidt vanskeligt når ham der "hullabulla" skal bruge
vinduerne til at kigge ud af mens han kører.

> Hvad Wolfgang und Karl-Heinz ellers mener om sagen, er jeg
> græsk-katolsk overfor.
>
Sig det endelig ikke til dem. for så begynder de at rode i "Den store
bog" for at finde en regel der siger at det er forbudt at have den
mening. Og det skal ikke undre om de finder den.

> Jeg mangler iøvrigt en detaljeret beskrivelse af dit nye job, som jeg
> liiiige husker at ønske tillykke med.
>
Jeg har fået en pygmæ-DAF at køre i. En DAF CF 85, trækker, med 350 hk.
Og selvom den ser lille ud udefra kan man, med min fremragende figur,
faktisk godt være i den. Men B/F'ere kan de godt glemme.

> Jeg går ikke ud fra, at det indbefatter kørsel nede i ovennævnte to
> personagers hjemkommuner? *LOL*
>
Det gør det så faktisk. Der er jo ikke mange sydgående ture man kan
komme på uden at komme der forbi.

Men jeg er ansat ved en vognmand, og af ham så sat til at køre for et af
de størrere vognmands/speditions firmaer i Padborg.

Indtil videre har det handlet om DK og lidt Nordtyskland. Men jeg håber
da at få mig arbejdet ind på at kunne komme længere ned sydpå. Spanien
f.eks..

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Folmer Rasmussen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-06-05 12:59

On Sat, 04 Jun 2005 13:32:46 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:

KLIP

>> Jeg mangler iøvrigt en detaljeret beskrivelse af dit nye job, som jeg
>> liiiige husker at ønske tillykke med.
>>
>Jeg har fået en pygmæ-DAF at køre i. En DAF CF 85, trækker, med 350 hk.
>Og selvom den ser lille ud udefra kan man, med min fremragende figur,
>faktisk godt være i den. Men B/F'ere kan de godt glemme.

>--

Hvis den er med det nye Super Space Cab førerhus, så lider du faktisk
ingen nød. Du kan jo stå ret op og ned medens du ifører dig dine
benklæder.

Det ser jo heller ikke ud til at en B/F'er er nødvendig i dit
tilfælde?

>--

>> Jeg går ikke ud fra, at det indbefatter kørsel nede i ovennævnte to
>> personagers hjemkommuner? *LOL*
>>
>Det gør det så faktisk. Der er jo ikke mange sydgående ture man kan
>komme på uden at komme der forbi.

>--

Kan du få listet kareten så langt sydpå, så du er på
eksportoverenskomst, eller ????

>--

>Men jeg er ansat ved en vognmand, og af ham så sat til at køre for et af
>de størrere vognmands/speditions firmaer i Padborg.

>--

Meget meget morsomt. )

Der er jo næsten ikke nogen spedytorer at vælge imellem i det sogn, så
jeg har naturligvis regnet ud hvem du kører for allerede.

>--

>Indtil videre har det handlet om DK og lidt Nordtyskland. Men jeg håber
>da at få mig arbejdet ind på at kunne komme længere ned sydpå. Spanien
>f.eks..

>--

Jep, bare de bytter dytten ud med en XF'er.

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-05 16:00

Folmer Rasmussen wrote:
>>>Jeg mangler iøvrigt en detaljeret beskrivelse af dit nye job, som jeg
>>>liiiige husker at ønske tillykke med.
>>Jeg har fået en pygmæ-DAF at køre i. En DAF CF 85, trækker, med 350 hk.
>>Og selvom den ser lille ud udefra kan man, med min fremragende figur,
>>faktisk godt være i den. Men B/F'ere kan de godt glemme.
> Hvis den er med det nye Super Space Cab førerhus, så lider du faktisk
> ingen nød. Du kan jo stå ret op og ned medens du ifører dig dine
> benklæder.
>
Jeg ved ikke af at de bruger 'Super Space Cab' i CF-serien. Det er jo
ikke sådan en skrumpet XF-er. Det er en anden og mindre hytte. Men ok,
der_er_ ståhøjde i den. De har nemlig lavet det sådan at topspoileren er
en del af hytten.

Det er selvfølgelig en fordel at man har et trin mindre når man skal op
i bilen, men ulempen ved det er så at træskoene ikke bliver stående ret
længe på øverste trin. :-/

Og så har de placeret køleskabet under underkøjen. Så der er altid
adgang til kolde sodavand mens man kører.

> Det ser jo heller ikke ud til at en B/F'er er nødvendig i dit
> tilfælde?
>
Med det jeg kører nu gør det ikke. Men jeg arbejder jo på at komme til
at køre længere væk.

Det kunne endda ske at jeg kom op og forstyrrede dig i dine cirkler.
Efter hvad snakke lader lyde er der også ture til Sverige hos HP
Therkelsen.

Men B/F'er kan de godt glemme uanset. Kan de ikke disponere turene så
det ikke er nødvendig bør de flytte over i 'Regnskab' eller 'Lager'.

>>>Jeg går ikke ud fra, at det indbefatter kørsel nede i ovennævnte to
>>>personagers hjemkommuner? *LOL*
>>Det gør det så faktisk. Der er jo ikke mange sydgående ture man kan
>>komme på uden at komme der forbi.
> Kan du få listet kareten så langt sydpå, så du er på
> eksportoverenskomst, eller ????
>
Det har jeg da været tre dage i denne uge. Den ene dog kun på 'korte
ture'. :-/

>>Men jeg er ansat ved en vognmand, og af ham så sat til at køre for et af
>>de størrere vognmands/speditions firmaer i Padborg.
> Meget meget morsomt. )
>
??

> Der er jo næsten ikke nogen spedytorer at vælge imellem i det sogn, så
> jeg har naturligvis regnet ud hvem du kører for allerede.
>
Passede det så med det jeg nævnte ovenfor? Eller du gættede måske på
'Anders And'?

>>Indtil videre har det handlet om DK og lidt Nordtyskland. Men jeg håber
>>da at få mig arbejdet ind på at kunne komme længere ned sydpå. Spanien
>>f.eks..
> Jep, bare de bytter dytten ud med en XF'er.
>
Spanien kan godt gå an i den her. Men Italien tror jeg ikke den har godt
af. Det vil nok ikke være så sjovt at skulle trække 40 tons op over
Brenner.

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Finn Guldmann (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-05 08:59

TBJ wrote:
>>Er der nogen som ved om det er lovligt at der sidder 1 eller 2 personer i
>>køjen, i en trækker ? Og hvordan med forsikringen ??
> Hej
> Da det også er lovkrav at man har sele på i lastbiler, og der (ihvertfald i
> de volvo'er jeg kører i) ikke er seler i køjen, så er det ikke lovligt. Og
> da det ikke er lovligt dækker forsikringen _nok_ ikke. Men hvilken
> forsikring er det du taler om?
> Mvh Tommy
>
Hvor er det lige du læser at der er lovkrav om at man *skal* bruge sele?
Mig bekendt gælder det kun hvis selen forefindes.

Hvis lovkravet gik på at man kun måtte være der hvis man kunne spændes
fast med en sele var bagsædet i min Mazda da ikke meget værd.

I øvrigt har forsikringsspørgsmålet ikke noget med indretning eller
antal seler at gøre. Men er alene et spørgsmål om hvad vognmanden har
villet betale for. Og de fleste betaler for at der kan være passagerer i
bilen. Ellers kan de jo ikke sende den afsted med to chaufførere.

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste