Helt ny BMW 330i - til spotpris...!!
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-05 21:56

Hej folkens

Hvad siger I til en fabriksny BMW 330i med over 250 hestekræfter - et
absolut fremragende køretøj.

Den koster kun 200.000 kroner - alt inklusive - i USA.

Herhjemme koster den knap 650.000 kroner..:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5740

Øv....

/Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 31-05-05 22:13

> [...]
> absolut fremragende køretøj.
>
> Den koster kun 200.000 kroner - alt inklusive - i USA.
>
> Herhjemme koster den knap 650.000 kroner..:

36300 $ ... Det er billigt - selv i Sverige hvor den koster 350000 SEK. Er
det valutakursen der gør forskellen og/eller er der ingen moms på biler i
USA?

Jeg har været et stykke tid i Sverige og det forekommer mig mere og mere
absurd og grotesk (find selv på flere ord) at man kan tage så høje afgifter
og at nogle danskere rent faktisk køber nye biler.

Det er simpelt hen ikke det værd at købe ny bil i DK IMO - man får intet for
pengene... Og det skræmmende er at selv om jeg altid har syntes det går den
egentlige forskel først rigtigt op for en når man sidder uden for DK.

MVH EjS
P.S. Set i denne uge på gaden i Gøteborg:

Audi A8 4.2 Quattro (helt ny)
Audi S4 (helt ny)
Lamborghini Gallardo
Porche 911 Turbo Cab. med hardtop (helt ny)
2 stk. Hummer H1
Porche Boxter Cab
- og den sædvanlige røvfuld af helt nye 5'ere, A6'ere etc, Aero og R
modeller.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 31-05-05 22:17

> [...]
> den
> egentlige forskel først rigtigt op for en når man sidder uden for DK.

Jeg tror som du siger, at man skal bosætte sig udenfor DK, før man ser hvor
åndsvagt det er at kaste penge ud på biler i DK. Især hvis man bor i
København, hvor man strengt taget ikke behøver en bil hver dag.

Mvh

Emil

Fra : Lars Ehlers

Dato : 31-05-05 23:24

On Tue, 31 May 2005 23:13:09 +0200, "EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk>
wrote:

>36300 $ ... Det er billigt - selv i Sverige hvor den koster 350000 SEK. Er
>det valutakursen der gør forskellen og/eller er der ingen moms på biler i
>USA?

Der er en slags moms i visse stater, som ikke er medregnet i de kr.
200.000. Her i Californien skal man lægge ca. kr. 16.000 i sales tax
oveni. Men stadig billigt.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Soeren

Dato : 01-06-05 18:41

> Der er en slags moms i visse stater, som ikke er medregnet i de kr.
> 200.000. Her i Californien skal man lægge ca. kr. 16.000 i sales tax
> oveni. Men stadig billigt.

Kan man så ikke bare købe den i en anden stat, og spare momsen?

Der er jo mærkelige regler i US, bl.a. kan man købe over internettet uden
moms hvis pågældende butik ikke har fysisk butik i den stat du får sendt
varen til. Det er da underligt.

/Søren

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-06-05 19:23

On Wed, 1 Jun 2005 19:41:18 +0200, "Soeren" <dingleduffy@hotmail.com>
wrote:

>Kan man så ikke bare købe den i en anden stat, og spare momsen?

Jo, det kan man faktisk godt, hvis man gider at bøvle med at få den
indregistreret i ens egen stat. Ikke det store problem med nye biler,
men det kan være en omstændig affære med brugte biler (smog
godkendelse osv). Men hvis man kan spare et par tusinde $, så er det
absolut bøvlet værd.

>Der er jo mærkelige regler i US, bl.a. kan man købe over internettet uden
>moms hvis pågældende butik ikke har fysisk butik i den stat du får sendt
>varen til. Det er da underligt.

Det er underligt, det giver jeg dig ret i. Men det er et fint smuthul,
specielt hvis man skal købe dyrere ting.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Mogens

Dato : 01-06-05 05:39

wrote:

> [...]
>2 stk. Hummer H1
>Porche Boxter Cab
>- og den sædvanlige røvfuld af helt nye 5'ere, A6'ere etc, Aero og R

Jeg var i London i lørdags og blev meget overrasket over at se
bilparken der. Dén halter ikke meget efter, hvad man ser i
Sydfrankrig, Monaco og Schweiz.

Aston Martin, Ferrari, Maserati (!), Rolls og Bentley samt en bunke
"almindeligheder" kva ovenstående. Det var så påfaldende, at man talte
om det i bussen (selskabet interesserer sig ellers ikke sønderligt for
biler)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-05 07:00

Mogens skriver:

> [...]
> "almindeligheder" kva ovenstående. Det var så påfaldende, at man talte
> om det i bussen (selskabet interesserer sig ellers ikke sønderligt for

Sådan er det, når storbyerne bliver så dyre at bo i, så det kun er dem
med mange penge der bor der. Så bliver det de dyre biler der kommer
mange af....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-06-05 17:01

Mogens wrote:

> [...]
> "almindeligheder" kva ovenstående. Det var så påfaldende, at man talte
> om det i bussen (selskabet interesserer sig ellers ikke sønderligt for

Hold nu lige tingene lidt i perspektiv.
Aston Martin, Rolls og Bentley i England.. altså hallo. Det er jo alle
engelske mærker. Så de er ikke meget finere end hvis du i Danmark købte
en dansk prodcuceret bil som f.eks. en Ellert

;)

Fra : EjS

Dato : 01-06-05 19:01

> [...]
> "almindeligheder" kva ovenstående. Det var så påfaldende, at man talte
> om det i bussen (selskabet interesserer sig ellers ikke sønderligt for

Hvis det var bykernen i London overrasker det mig ikke. Det er cirka
Nordeuropas rigeste der bor der. Den laveste skat efter Monaco...

Men det er da sjovt at se (og snakke om)!

MVH Esben

Fra : Mogens

Dato : 01-06-05 19:05

On Wed, 1 Jun 2005 20:00:41 +0200, "EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> wrote:

>Men det er da sjovt at se (og snakke om)!

Jep - og ikke mindst at studere de kvindelige elementer i selskabet.

Ikke een eneste af de meget dyre biler kunne få dem op af stolen, lige
indtil vi holdt i kø side om side med en F430. Straks hang kvinderne
savlende i ruderne (dobbelt dækker, øverste etage) og kommenterede
bilen højlydt - OG chaufføren i den

Fra : EjS

Dato : 01-06-05 21:26

> [...]
> indtil vi holdt i kø side om side med en F430. Straks hang kvinderne
> savlende i ruderne (dobbelt dækker, øverste etage) og kommenterede

Haha - far her skulle lige give dem en lektion i biler...

MVH EjS

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 22:20

> [...]
> absolut fremragende køretøj.
>
> Den koster kun 200.000 kroner - alt inklusive - i USA.
>
> Herhjemme koster den knap 650.000 kroner..:

Alligevel stor forskel på prisen i Sverige - her koster den omregnet knap
290.000 Dkr.

Er det momsen der gør forskellen ?

Allan

Fra : EjS

Dato : 31-05-05 22:33

> Alligevel stor forskel på prisen i Sverige - her koster den omregnet knap
> 290.000 Dkr.
>
> Er det momsen der gør forskellen ?

Jeg har lige regnet tager du momsen væk og regner med en valutakurs på 81
for 100 SEK kommer man derop ad 330-340 SEK - resten må være en marginal
prisforskel fra BMW's side når de sælger til de respektive lande!

MVH EjS