Den nye Suzuki Swift
Fra : Michael

Dato : 31-05-05 19:41

Jeg har lige været ude og prøve den nye Suzuli Swift
i en 1.5 udgave.... Den er godt nok lækker. Hvis man
står og gerne vil have ny bil, men ikke ønsker at
bruge 250-300.000 på den, så var denne bil helt
sikkert et godt bud.

--
Mvh.
Michael

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 19:43

> [...]
> står og gerne vil have ny bil, men ikke ønsker at
> bruge 250-300.000 på den, så var denne bil helt

Det store spørgsmål: prøvede du om den kunne arbejde?

Det er jo en lille bil, med en del HK - 101 hk jvf. Top Gear - men ved ikke
hvor meget/lidt den vejer?

// Troels

Fra : Brian

Dato : 31-05-05 19:59

Troels [9380] wrote:
> Det er jo en lille bil, med en del HK - 101 hk jvf. Top Gear

Jeg var ude at kigge i premiere weekenden.
Den bette 1.3 har ifølge min hukommelse 92Hk, den "store" 1.5 har
10 ekstra heste ifølge den _meget_ entusiastiske sælger.

> - men ved ikke hvor meget/lidt den vejer?

Ifølge samme sælger vejer de begge lige under 1000Kg.

Jeg var desværre ikke ude at prøve en, gad sgutte stå og vente på det.

/Brian

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 20:00

> Jeg var ude at kigge i premiere weekenden.
> Den bette 1.3 har ifølge min hukommelse 92Hk, den "store" 1.5 har
> 10 ekstra heste ifølge den _meget_ entusiastiske sælger.
> Ifølge samme sælger vejer de begge lige under 1000Kg.

Så er den jo no match vægt/effekt-mæssigt mod min Honda.. hehe :)

> Jeg var desværre ikke ude at prøve en, gad sgutte stå og vente på det.

Hehe, forståeligt

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 19:50

Michael skriver:

> Jeg har lige været ude og prøve den nye Suzuli Swift
> i en 1.5 udgave.... Den er godt nok lækker.

Den er sød, men hvorfor skal den absolut have de der små hjul ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 31-05-05 20:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Den er sød, men hvorfor skal den absolut have de der små hjul ?

For at sælgeren kan lave mersalg?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 22:17

John Sahl skriver:

> For at sælgeren kan lave mersalg?

Måske, jeg tror sku ikke at der kan smutte et sæt 17" med en nogenlunde
standard størrelse gummi på.

Det ville klæ den at have noget større hjul og noget større
hjulkasser...... Den minder mig om en pumpet Micra.

Fra : Brian M

Dato : 01-06-05 18:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message news:<429CD468.4C291856@du.kan.finde.den>...
> [...]
>
> Det ville klæ den at have noget større hjul og noget større
> hjulkasser...... Den minder mig om en pumpet Micra.

Øh..nu snakker i om små hjul.... standard hjulene er altså 15", jeg
tror det er designet der får dem til at se små ud. 17" fåes som
originalt tilbehør. De er allerede på¨Suzuki.dk hjemmesiden sammen med
sænkningssæt, spoilere, læderrat og en masse andet brian-udstyr.

Til foråret kommer for øvrigt en lav "Sport" udgave med bl.a en
kraftigere 1.6 twincam motor og en masse udstyr, der kan findes
spionbilleder på nettet af den. Der kommer også en åben udgave
sandsynligvis med foldetag ala 206CC. Concept udgaven S2 har allerede
været vist på udstillinger. Diesel udgaven kommer til efteråret, der
er vist nok en Fiat motor.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-05-05 21:10

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Ellers støder den jo på asfalten!

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 22:16

Kim Kristensen skriver:

> Ellers støder den jo på asfalten!

ROFL...

Fra : KASO

Dato : 02-06-05 21:32

"Michael" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står og gerne vil have ny bil, men ikke ønsker at
> bruge 250-300.000 på den, så var denne bil helt

Nu er en Swift - uanset, hvor meget Suzuki måttet have forbedret sig - næppe
noget match for biler i 250-300.000kr.'s klassen - men måske et fornuftigt
alternativ til en VW Fox, Hyundai Getz eller en 206!

Fra : Brian M

Dato : 03-06-05 14:47

"KASO" <a@b.dk> wrote in message news:<429f6cd6$0$171.

> Nu er en Swift - uanset, hvor meget Suzuki måttet have forbedret sig - næppe
> noget match for biler i 250-300.000kr.'s klassen - men måske et fornuftigt
> alternativ til en VW Fox, Hyundai Getz eller en 206!

Næ måske ikke, men går man efter en lille sporty bil, er den efter
div. tests slet ikke så dum endda! Jeg har ikke selv prøvet en endnu,
men alle artikler jeg har set her været endda meget positive.

I Motormagasinet var overskriften på testen af Kurt Ellegård: "Slår
benene væk under motorpressen"! Længere nede står der "pris- og
kørebombe". Et par citater:

"Det er sjældent, motorpressen er enige omkring en ny bils egenskaber
og til de priser Suzuki disker op med, er der reelt tale om et scoop i
klassen."

"Der er god plads til 4 voksne og bilen kører "på skinner" uden
unoder."

"Selv om det er en almindelig biltype uden mange advancerede detaljer,
kører den faktisk som en mindre GTI-model med en præcis afstemt
undervogn. Selv ved motorvejshastigheder op til 130-140 km/t er der
ikke det store lydmæssige problem."

"Det er en af de biler, man bliver i godt humør af at køre. Den har en
del tilfælles med den ny Mini, men du kan købe to Swift`er for det en
Mini koster,...."

Listen med standardudstyr fejler ikke noget, og da slet ikke set i
forhold til prisen. Også kommer de sjove udgaver endda først senere,
det er kun de "kedelige" standard modeller der kan købes endnu.
Bare for en orden skyld, så er jeg absolut ikke Suzuki-fanatiker og
har aldrig ejet en japansk bil. Men jeg synes den lyder rigtigt
spændende og har designet med sig, modsat andre nye biler. ....Den
bliver i øvrigt samlet i Ungarn.