Køb af Ford Escort
Fra : Christian Flasche

Dato : 30-05-05 23:21

Hej

Min søster og svoger kikker på bil og er faldet over denne her
http://www.virum-biler.dk/vb/brugte_biler
Jeg kender ikke så meget til Ford så spørgsmålet er om prisen
er rimelig og om hvad man særlig skal kikke efter på sådan en.
Hvad er svagheder og typiske fejl på modellen?

--
Hilsen Christian

Den har indtil videre sparet mig for at få 16793 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-05-05 07:16

Christian Flasche wrote:
> [...]
> er rimelig og om hvad man særlig skal kikke efter på sådan en.
> Hvad er svagheder og typiske fejl på modellen?

De er ikke voldsom solide og ruster som alle andre mindre holdbare modeller fra perioden.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 08:09

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er rimelig og om hvad man særlig skal kikke efter på sådan en.
> Hvad er svagheder og typiske fejl på modellen?

De skal særligt være opmærksom på rust. ALLE steder, jeg har taget sådan en
escort (95, 3dørs) i bytte på en Carina e jeg solgte, fordi prisen var
rimelig. Jeg tjekkede rust underneden og der var ikke noget overhovedet. Det
er ellers en svaghed de har - de bagerste vanger forsvinder. MEN stolpen
mellem forrude og dør, var næsten gennemtæret, ligesom der ved fodlisten var
noget på vej. Så det blev en streg i regningen at jeg har fået lavet rust på
den for 5000,- (og bilen har ellers været undervognsbehandlet hvert andet
år)
Så alt i alt, tjek at den har fået undervognsbehandling og tjek GRUNDIGT for
rust. Be forhandleren om at se den nedenunder.
Prisen er nok lidt høj, min kommer (med nye bremser og med al rust lavet)
nysynet til at koste omkring 30.000 det er godt nok kun en 95'er med 3 døre,
160000 km. Jeg vil mene han kan handles mindst 5000,- ned.
God fornøjelse
Tommy

Fra : Christian Flasche

Dato : 31-05-05 20:27

> [...]

døre,
> 160000 km. Jeg vil mene han kan handles mindst 5000,- ned.

Hej Tommy

Jeg siger tak for dit input
og vil tjekke grundigt for rust og også prøve at forhandle prisen ned
når vi på Torsdag skal kikke på den.

--
Hilsen Christian